• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Annapanna2
    Silverguld skrev 2015-05-08 12:44:38 följande:

Har ni börjat titta på barnvagnar? Vi har... Så svårt! Vi letar efter en relativt hög vagn (alltså att liggdelen är högt upp och handtaget kan bli högt) eftersom sambon är 2m lång och jag själv haft en del ryggproblem i samband med graviditeten. Vi vill gärna ha svängbara framhjul som man kan fästa också... och gärna stor varukorg under vagnen. De vi fastnat för när vi tittat i butik är Emmaljunga Super Viking och Crescent Infinity, men efter lite letande på nätet gillar vi också Brio/Britax Go och Emmaljunga Edge Duo. Någon som har tips eller idéer?

Om ni vill ha en högre vagn borde ni kanske satsa på Stokke trailz? Den har vi funderat på men inte provkört. Enligt barnvagnsbloggen verkar den ganska toppen :) Jag är inte så lång alls men gillar att barnet kommer upp och har mer ögonkontakt!
  • Annapanna2

Är det någon annan som ibland får riktigt rejäl huvudvärk? Har bara haft det enstaka gång tidigare och då har oftast vatten hjälpt men nu gör det liksom ingen skillnad känns det som... Andra gången nu på en vecka. Är det trötthet tror ni? Känner mig inte tröttare än vanligt men har inte varit ledig på ett tag.

• garin
    Annapanna2 skrev 2015-05-08 15:00:14 följande:

Är det någon annan som ibland får riktigt rejäl huvudvärk? Har bara haft det enstaka gång tidigare och då har oftast vatten hjälpt men nu gör det liksom ingen skillnad känns det som... Andra gången nu på en vecka. Är det trötthet tror ni? Känner mig inte tröttare än vanligt men har inte varit ledig på ett tag.

Jag hade extrem huvudvärk hela eftermiddagarna och kvällarna typ 3 dagar i sträck förra veckan (är nu i v18) och lite före det med. Inget har hjälpt förutom alvedon men det är inget jag tagit med en gång för gillar inte att behöva hålla på och ta massa sånt liksom.. Men jag har aldrig huvudvärk bara sådär annars så det beror nog på graviditeten!
  • karolina84
    Annapanna2 skrev 2015-05-08 15:00:14 följande:

Jag hade rejäl huvudvärk i helgen men då det var mina två första dagar utan illamående på typ 10 veckor så var jag glad ändå ;) Men då mitt blodtryck ligger på gränsen såg jag till att ta det i samband med huvudvärken för att utesluta det. Blodtrycket var bra och huvudvärken gick över så tror det bara var spänningshuvudvärk.
  • karolina84

Är lite nyfiken på huruvida man får reda på könet under RUL? Är det fortfarande olika från landsting till landsting om de får säga det eller inte? Hur stor är sannolikheten att de kan se det överhuvudtaget? Vi ska dit 19+6 t.ex.

• Nollfantasi
    Annapanna2 skrev 2015-05-08 14:34:08 följande:

Om ni vill ha en högre vagn borde ni kanske satsa på Stokke trailz? Den har vi funderat på men inte provkört. Enligt barnvagnsbloggen verkar den ganska toppen :) Jag är inte så lång alls men gillar att barnet kommer upp och har mer ögonkontakt!

Vi hade samma bekymmer med första barnet. Min man är 2 m och jag 1,65 så det är en viss nivåskillnad. För oss blev det en bugaboo buffalo. Dels har den teleskophandtag, vilket är ett måste för att båda ska kunna köra, och dels är ligg- och sittdelen högt uppe. Det finns säkerligen flera alternativ, men vi är jättenöjda med buffalon och kommer använda den även till andra barnet
  • MyRoundabout
    Silverguld skrev 2015-05-08 12:44:38 följande:

Har ni börjat titta på barnvagnar? Vi har... Så svårt! Vi letar efter en relativt hög vagn (alltså att liggdelen är högt upp och handtaget kan bli högt) eftersom sambon är 2m lång och jag själv haft en del ryggproblem i samband med graviditeten. Vi vill gärna ha svängbara framhjul som man kan fästa också... och gärna stor varukorg under vagnen. De vi fastnat för när vi tittat i butik är Emmaljunga Super Viking och Crescent Infinity, men efter lite letande på nätet gillar vi också Brio/Britax Go och Emmaljunga Edge Duo. Någon som har tips eller idéer?

Vi köpte en Brio Go förra veckan, begagnad men superfräsch. Har såklart inte kört omkring med den så jättemycket, men den kändes verkligen toppen det lilla vi kört. =) Sambon är typ 1.90 och den är lagom för honom. Vi ville ha en lätt vagn med svängbara framhjul som blev kompakt ihopvikt, och det är precis vad vi fått. =)
  • Skogisen

Hur har ni det med illamåendet? Själv har jag bara kräkts nån enstaka gång o varit lite lätt illamående däremellan fram till v12 nu i vecka 15 blir jag så illamående på kvällarna så jag bara ligger, kräks oxå varje kväll, trodde illamåendet skulle gett sig helt nu men har ökat istället...

• karolina84
    Skogisen skrev 2015-05-08 16:35:43 följande:

Hur har ni det med illamåendet? Själv har jag bara kräkts nån enstaka gång o varit lite lätt illamående däremellan fram till v12 nu i vecka 15 blir jag så illamående på kvällarna så jag bara ligger, kräks oxå varje kväll, trodde illamåendet skulle gett sig helt nu men har ökat istället...

Har du medicinerats?
    Jag har mått illa sedan vecka 4, men tydligt från vecka 6. Har sedan dess gått på Lergigan Comp, utan den får jag inte behålla maten. Har varit sjukskriven sedan vecka 7. I vecka 15 testade jag akupunktur men det resulterade i att jag kräktes ännu mer. Nu har jag inte kräkts på några dagar här och haft stunder utan illamående, till och med två dagar utan (dock med huvudvärk), så nu är jag hoppfull om att det vänder för mig (är i vecka 17). Det är sjukt påfrestande :/
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015