• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Hoppanloppan
    Missma01 skrev 2015-05-07 15:52:58 följande:
    Vad roligt att vi är på samma dag :) Jag har RUL 21/5 :D

har du känt nått än?
    Ja hon ger sig till känna nästan var dag :) men så är det fjärde barnet, kanske därför :) Ska ni ta reda på kön eller det blir en överraskning?
  • Ulrika82

Äntligen va jag på RUL idag. Beräknad 3/10 istället för 5/10.

Allt såg bra ut! Njuter mer och mer att vara gravid.

• Karriärskvinna
    Ulrika82 skrev 2015-05-07 21:29:44 följande:

Äntligen va jag på RUL idag. Beräknad 3/10 istället för 5/10.

Allt såg bra ut! Njuter mer och mer att vara gravid.

phpBgiPVY17334.jpg

Åh vad härligt! Jag har RUL på tisdag och bf 5/10, längtar verkligen!
  • Missma01
    Hoppanloppan skrev 2015-05-07 16:07:20 följande:
    Ja hon ger sig till känna nästan var dag :) men så är det fjärde barnet, kanske därför :) Ska ni ta reda på kön eller det blir en överraskning?
    Oj vad härligt! Det är min första graviditet så jag kanske inte känner igen rörelserna på samma sätt som du gör. Längtar till jag också känner bebisen.

Vi kommer inte att kolla könet, det har min sambo varit fast bestämd med innan vi ens blev gravida och jag har det gärna som en överraskning också :)
    Har ni kollat könet, såg att du skrev hon :)

• Hoppanloppan
    Missma01 skrev 2015-05-08 09:17:36 följande:
    Oj vad härligt! Det är min första graviditet så jag kanske inte känner igen rörelserna på samma sätt som du gör. Längtar till jag också känner bebisen.

Vi kommer inte att kolla könet, det har min sambo varit fast bestämd med innan vi ens blev gravida och jag har det gärna som en överraskning också :)
    Har ni kollat könet, såg att du skrev hon :)

Ja vi har två söner och en dotter så vi ville veta :) läkaren som gjorde kub sa att det mest troligt är en liten tjej och det kände jag på mig :)
  • jassi05
    jassi05 skrev 2015-05-08 10:57:19 följande:

Min mage på morgonen idag. Vecka 16 på tisdag

Kom ju inte med nån bild
  • garin
    Hoppanloppan skrev 2015-05-08 09:39:03 följande:
    Ja vi har två söner och en dotter så vi ville veta :) läkaren som gjorde kub sa att det mest troligt är en liten tjej och det kände jag på mig :)
    Oj det var tidigt ni fick veta redan vid kub! Här är de jätteanti och menar att det GÅR ABSOLUT INTE se så tidigt osv. Var iofs bara i v12 då, man kan väl göra det upp till v14 men även då har de sagt till mig att det är för tidigt, vid båda mina kub undersökningar!
  • Hoppanloppan
    garin skrev 2015-05-08 11:00:38 följande:
    Oj det var tidigt ni fick veta redan vid kub! Här är de jätteanti och menar att det GÅR ABSOLUT INTE se så tidigt osv. Var iofs bara i v12 då, man kan väl göra det upp till v14 men även då har de sagt till mig att det är för tidigt, vid båda mina kub undersökningar!
    Jag var i v 13+0. Jag har vetat själv sen jag blev gravid att det är en tjej men frågade läkaren om han kunde se, han är chef på ul avdelningen och jobbat världen runt med detta i 18 år. Han ville inte svara officiellt men o-officiellt kunde han se att vi väntar en tös :)
  • Silverguld

Har ni börjat titta på barnvagnar? Vi har... Så svårt! Vi letar efter en relativt hög vagn (alltså att liggdelen är högt upp och handtaget kan bli högt) eftersom sambon är 2m lång och jag själv haft en del ryggproblem i samband med graviditeten. Vi vill gärna ha svängbara framhjul som man kan fästa också... och gärna stor varukorg under vagnen. De vi fastnat för när vi tittat i butik är Emmaljunga Super Viking och Crescent Infinity, men efter lite letande på nätet gillar vi också Brio/Britax Go och Emmaljunga Edge Duo. Någon som har tips eller idéer?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015