• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • garin
    Skogsbryn skrev 2015-05-13 03:01:00 följande:

Hejsan!
    Kastar mig handlöst in i tråden, lite osäker på hur detta 'forumandet' går till Flört
    Pinfärsk på Familjeliv och att skriva på forum.

Jag är iaf gravid i v 17 (16+4) o har bf 24 okt. Det är min första graviditet och helt oplanerad, så fortfarande känns allt så nytt och overkligt..

Har börjat landa så smått i detta nya, o vill gärna läsa om o ta del av andras tankar o upplevelser. Har inte så mkt vänner i vänkretsen som har haft småbarn nyligen, de flesta har tonåringar/vuxna alt inga alls :)

Hej och välkommen! Grattis till graviditeten! :)

Hur har du mått hittills, och när har du rul? :)
  • Skogisen
    garin skrev 2015-05-13 07:42:27 följande:
    Hej! Jättefin mage har du! Tycker att på vissa börjar den framträda tydligt lite tidigare men att det "lugnar sig" sen. Med mitt första barn var det tvärtom, syntes knappt nånting fram till v19 och efter rul så bara PANG. Sen var jag inte mindre än nån annan ;) nu med andra barnet fick jag betydligt mer put tidigare men för veckan är det inte så stor skillnad nu i v19. Förutom formen på magen, och den har mkt mer deg omkring sig i form av mina extrakilon jag dras med sen förra gången!
    Tack:) det skummaste är att jag bara gått upp 1,5 kg än, är första barnet o för 10 veckor sen hade jag rutor på magen o va helt platt :) känns som jag lagt på mig en bilring runt magen :P har försökt röra på mig som vanligt men gissar att kroppen automatiskt omfördelar "resurserna" :) ändå skönt att det syns skillnad, då vet man ju att det händer något i kroppen iaf :D
  • lindstroom
    Skogsbryn skrev 2015-05-13 03:01:00 följande:

Hejsan!

Kastar mig handlöst in i tråden, lite osäker på hur detta 'forumandet' går till 

Pinfärsk på Familjeliv och att skriva på forum.

Jag är iaf gravid i v 17 (16+4) o har bf 24 okt. Det är min första graviditet och helt oplanerad, så fortfarande känns allt så nytt och overkligt..

Har börjat landa så smått i detta nya, o vill gärna läsa om o ta del av andras tankar o upplevelser. Har inte så mkt vänner i vänkretsen som har haft småbarn nyligen, de flesta har tonåringar/vuxna alt inga alls :)

Välkommen och grattis till barnet!

Vi har BF samma dag, har också den 24 oktober, än så länge. Ska på RUL den 9 juni så det kan ju ändras :) hur mår du?
  • garin
    Skogisen skrev 2015-05-13 07:49:42 följande:
    Tack:) det skummaste är att jag bara gått upp 1,5 kg än, är första barnet o för 10 veckor sen hade jag rutor på magen o va helt platt :) känns som jag lagt på mig en bilring runt magen :P har försökt röra på mig som vanligt men gissar att kroppen automatiskt omfördelar "resurserna" :) ändå skönt att det syns skillnad, då vet man ju att det händer något i kroppen iaf :D
    Ja men absolut, tror också på det där att kroppen omfördelar ju resurserna! Finns ju såna som ser jättestora ut utan att ha gått upp mkt i vikt, och tvärtom!

Hehe precis, man blir nog mer orolig om det inte syns någonting alls vid den här tidpunkten!

Känner du några rörelser än? Du kanske skrivit men är ju några olika att hålla isär här inne ;)
  • Skogisen
    garin skrev 2015-05-13 14:01:09 följande:
    Ja men absolut, tror också på det där att kroppen omfördelar ju resurserna! Finns ju såna som ser jättestora ut utan att ha gått upp mkt i vikt, och tvärtom!

Hehe precis, man blir nog mer orolig om det inte syns någonting alls vid den här tidpunkten!

Känner du några rörelser än? Du kanske skrivit men är ju några olika att hålla isär här inne ;)
    Nä har inte känt något än, eller inte så att jag kan säga att "det där va bebisen" men det mullrar o bubblar så mycket i magen så nån av alla små knorrar kan säker va liten sen fladdrar :) har du känt?
  • mammalovis
    Skogisen skrev 2015-05-13 07:49:42 följande:
    Tja, vad ska jag säga som gått ner 2 kilo sedan plusset, men är tjockare om magen och känner mig tyngre i kroppen ... Så, ja teorin om att kroppen omfördelar stämmer nog bra.
  • garin
    Skogisen skrev 2015-05-13 16:37:39 följande:
    Nä har inte känt något än, eller inte så att jag kan säga att "det där va bebisen" men det mullrar o bubblar så mycket i magen så nån av alla små knorrar kan säker va liten sen fladdrar :) har du känt?
    Då är det nog snart på g att du börjar känna "riktiga" rörelser! :) jo jag har känt tydligt i ca 1,5 v men är ju lite längre gången samt andra barnet. Tycker iofs inte jag känt så mkt tidigare denna gången, var väl där omkring v15-17 det kändes lite diffust då och då, men fortfarande är det ju vissa väldigt lugna dagar (nu v19) och som igår var det nog fotbollsmatch typ... ;) oturligt eftersom jag var magsjuk så det spädde tyvärr på illamåendet en del ;)
  • Sommarsolen

Hej!

Jag har också bf 23/10 :) vecka 17

Ska på RUL om två veckor kan inte vänta :)

Känt små buffar redan vilket är mysigt :)

• Marsvensson

Var på rul idag 19+1 :D hon sa direkt att det nog var en tjej för hon såg inget annat, den lille var så sprallig och ville dölja könet hela tiden också så man knappt kunde se :p men hon sa att hon aldrig sagt att det var en tjej om hon trodde något annat eller inte alls visste :p och hon sa att hon blivit enormt enormt ja enormt förvånad om det kom ut en kille haha.. Så visst är det en flicka ?:)
  • Skogsbryn
    lindstroom skrev 2015-05-13 08:32:49 följande:
    Välkommen och grattis till barnet!

Vi har BF samma dag, har också den 24 oktober, än så länge. Ska på RUL den 9 juni så det kan ju ändras :) hur mår du?

Tackar :) Roligt att  vi har samma datum.

Vi har rul 28 maj, spännande! På kub-ultrat räknade bm 24 okt, men läkaren som gjorde fvp tyckte det kunde vara några dagar 'yngre' än så. Får se vad de säger på rul!

Jag mår bra, skönt att slippa illamåendet som varade några veckor i början. Du då?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015