• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Annapanna2
    karolina84 skrev 2015-05-08 15:40:31 följande:
    Jag hade rejäl huvudvärk i helgen men då det var mina två första dagar utan illamående på typ 10 veckor så var jag glad ändå ;) Men då mitt blodtryck ligger på gränsen såg jag till att ta det i samband med huvudvärken för att utesluta det. Blodtrycket var bra och huvudvärken gick över så tror det bara var spänningshuvudvärk.
    Mitt blodtryck är lite högre än vanligt men absolut inte högt. Spänningshuvudvärk låter logiskt, kanske bara behöver dricka mer och vila...
  • Annapanna2
    Nollfantasi skrev 2015-05-08 15:52:35 följande:
    Vi hade samma bekymmer med första barnet. Min man är 2 m och jag 1,65 så det är en viss nivåskillnad. För oss blev det en bugaboo buffalo. Dels har den teleskophandtag, vilket är ett måste för att båda ska kunna köra, och dels är ligg- och sittdelen högt uppe. Det finns säkerligen flera alternativ, men vi är jättenöjda med buffalon och kommer använda den även till andra barnet
    Har hört bra om både buffalon och donkeyn, ska absolut kolla in dom också! Den är värd det höga priset alltså? Man ser den ju överallt, verkar passa bra i stan :)
  • Skogisen
    karolina84 skrev 2015-05-08 17:22:31 följande:
    Har du medicinerats?
    Jag har mått illa sedan vecka 4, men tydligt från vecka 6. Har sedan dess gått på Lergigan Comp, utan den får jag inte behålla maten. Har varit sjukskriven sedan vecka 7. I vecka 15 testade jag akupunktur men det resulterade i att jag kräktes ännu mer. Nu har jag inte kräkts på några dagar här och haft stunder utan illamående, till och med två dagar utan (dock med huvudvärk), så nu är jag hoppfull om att det vänder för mig (är i vecka 17). Det är sjukt påfrestande :/
    Nä har inte medicinerat då jag tyckt att det varit hanterbart men får börja göra det om det fortsätter eskalera på det här viset :) skönt för dig om det börjar ge med sig :)
  • Nollfantasi
    Annapanna2 skrev 2015-05-08 18:00:15 följande:

Har hört bra om både buffalon och donkeyn, ska absolut kolla in dom också! Den är värd det höga priset alltså? Man ser den ju överallt, verkar passa bra i stan :)

Donkeyn är lägre än Buffalon, annars hade vi kanske köpt den. Tycker absolut den är värd sitt pris! Andrahandsvärdet på buggorna är ju bra så man kan få en bra slant om man ska sälja. Vi kommer som sagt använda vår till andra barnet också, vi ska bara köpa ny sufflett tänkte vi
  • karolina84
    Skogisen skrev 2015-05-08 18:18:01 följande:
    Nä har inte medicinerat då jag tyckt att det varit hanterbart men får börja göra det om det fortsätter eskalera på det här viset :) skönt för dig om det börjar ge med sig :)
    Ja, det är olidligt att må väldigt illa :/
    Du kan ju börja med att testa Postafen som finns receptfritt på apoteket och ta en på eftermiddagen innan du börjar känna det värsta illamåendet. Den gjorde mig helt utslagen och hjälpte inte mig, men alla reagerar ju olika. (Så testa den när du kan ta det lugnt ).
  • karolina84

Kan tillägga att man kan testa en halv tablett också :)

• Silverguld
    karolina84 skrev 2015-05-08 15:43:30 följande:

Är lite nyfiken på huruvida man får reda på könet under RUL? Är det fortfarande olika från landsting till landsting om de får säga det eller inte? Hur stor är sannolikheten att de kan se det överhuvudtaget? Vi ska dit 19+6 t.ex.

Jag tillhör region Skåne och där berättar de om man vill veta och de är väldigt säkra på vad de ser. Det räknas dock inte som ngn medicinskt att ta reda på så de fokuserar inte på att leta upp "det". Jag var på ultraljud i vecka 15 och 18 utan att de kunde se, sedan nu i veckan (vecka 19) kunde de se. Var på ultraljud i både vecka 18 och 19 eftersom bebisen låg konstigt så att de inte kunde utföra hela undersökningen vid första tillfället.
  • Silverguld
    Annapanna2 skrev 2015-05-08 14:34:08 följande:
    Om ni vill ha en högre vagn borde ni kanske satsa på Stokke trailz? Den har vi funderat på men inte provkört. Enligt barnvagnsbloggen verkar den ganska toppen :) Jag är inte så lång alls men gillar att barnet kommer upp och har mer ögonkontakt!
    Tack för tipset! Ska kolla på den!
  • Silverguld
    Nollfantasi skrev 2015-05-08 15:52:35 följande:
    Vi hade samma bekymmer med första barnet. Min man är 2 m och jag 1,65 så det är en viss nivåskillnad. För oss blev det en bugaboo buffalo. Dels har den teleskophandtag, vilket är ett måste för att båda ska kunna köra, och dels är ligg- och sittdelen högt uppe. Det finns säkerligen flera alternativ, men vi är jättenöjda med buffalon och kommer använda den även till andra barnet
    Tack för tipset! Tittade faktiskt inte på bugaboo i butiken pga priset, men då är de kanske värda en kik ändå. Har man tur kan det ju dyka upp en bättre begagnad på blocket :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015