• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Nollfantasi
    Skogisen skrev 2015-05-23 22:36:37 följande:

En fråga till er som känner bebisen, var i magen känner ni den?

Det är lite olika, men när jag sitter på jobbet tex så känner Jag sparkarna vid troskanten. Ligger jag hemma i sängen eller soffan kommer de ofta högre upp och då känner jag också väldigt ofta rörelser, liksom hur hon knölar och bökar runt inne i magen Vi såg på ultraljudet att hon var väldigt aktiv så det stämmer precis överens med min känsla Sonen kände jag inte tydligt förrän strax efter v20 medans den här fröken gjort sig påmind sedan v15!
  • mammalovis

Jag har mest krafsande, men känner det mellan troskanten och en bit nedanför naveln, mer på höger sida ändå. På kub verkade jag ha moderkakan på vänstersidan, men nu lät det mer som i bakvägg. Jag märker av denna bebis mycket mer och tidigare än de andra. 

• Elesif

Hej!
    Om någon av er har valt att berätta på facebook, i vilken vecka var ni då?
    Jag har berättat för släkten och endast några kompisar och känner att det ev hade varit kul som en överraskning att lägga ut där för resten Glad 

Jag är i vecka 20, 19+1 idag. Man vill ju inte att något ska gå snett heller men jag känner att jag har väntat så pass länge och jag kan ju knappast dölja kulan längre nu.

• Hoppanloppan
    Elesif skrev 2015-05-25 11:28:04 följande:

Hej!
    Jag har berättat för släkten och endast några kompisar och känner att det ev hade varit kul som en överraskning att lägga ut där för resten Glad 

Jag är i vecka 20, 19+1 idag. Man vill ju inte att något ska gå snett heller men jag känner att jag har väntat så pass länge och jag kan ju knappast dölja kulan längre nu.

Min graviditet blev officiell (för de som inte sett mig på ett tag) efter rul :) lade ut bild på Facebook på bebismagen :)
  • villbildafamilj
    Elesif skrev 2015-05-25 11:28:04 följande:

Hej!

Hejsan! :)

jag kunde inte hålla mig utan ville bara skrika ut det så fort som möjligt. :P Berättade på facebook i vecka 13 (12+2)! Hehe  

• emeloi

Jag känner mitt lilla knyte i nästan hela magen. Sparkar ofta uppåt naveln till, petar ut med sina små fötter så hela magen hoppar, kränger och gungar när jag sitter så känns bebisen som ett krånglande och lite ålande i nedre delen av magen. Vår lilla älskling är vårt första barn och är beräknad 2/10

• LadyViolet

Hej hörni

Jag ska på RUL i morgon (i samma lokal som MVC) och har varit förkyld sen i lördags, värsta snor och nysfasen är nog över men jag är rejält täppt och det hörs när jag pratar att jag inte är kry. Har inte haft någon feber. Skulle ni ha gått? Det är tidigt i morgon bitti, och jag försökte ringa dit förut men rådgivningen stänger kl 12.

Vi åker utomlands nästa vecka, och jag vill verkligen inte behöva vänta tills efter det. Är redan i v. 20 i morgon. Samtidigt vill jag inte vara ett sånt ego som går dit och skiter i alla andra. Hjälp!?

• emeloi

[quote=75345626][quote-nick]LadyViolet skrev 2015-05-25 13:30:28 följande:[/quote-nick]Hej hörni

Jag ska på RUL i morgon (i samma lokal som MVC) och har varit förkyld sen i lördags, värsta snor och nysfasen är nog över men jag är rejält täppt och det hörs när jag pratar att jag inte är kry. Har inte haft någon feber. Skulle ni ha gått? Det är tidigt i morgon bitti, och jag försökte ringa dit förut men rådgivningen stänger kl 12.

Vi åker utomlands nästa vecka, och jag vill verkligen inte behöva vänta tills efter det. Är redan i v. 20 i morgon. Samtidigt vill jag inte vara ett sånt ego som går dit och skiter i alla andra. Hjälp!?[/quotGrattis

Jag skulle nog ringa dom och fråga vad dom rekommenderar. Om du redan varit sjuk ett tag borde väl värsta smittorisken vara över tror jag. Lycka till och ha en härlig resa!

• Ulrika82
    LadyViolet skrev 2015-05-25 13:30:28 följande:

Hej hörni

Vi åker utomlands nästa vecka, och jag vill verkligen inte behöva vänta tills efter det. Är redan i v. 20 i morgon. Samtidigt vill jag inte vara ett sånt ego som går dit och skiter i alla andra. Hjälp!?

Hade jag haft energin att ta mig upp och dit hade jag gått :) hade inte velat vänta längre nyfiken av mig..
  • Mmaja1990

Hallå tjejer! Nu närmar vi oss allt mer och mer! Tänk vad snabbt sommaren och semestern brukar swischa förbi, och då är det augusti/september!

Därför har jag nu försökt planera en inköpslista med VAD som ska vara inköpt och klart tills NÄR. Det mesta är ju väldigt simpelt att handla. Men barnvagn?! Jag har inte ens börjat kika. Tänkte då även på att det snart är sommar, hur blir det då om vagnen inte finns i butik - kommer det ta ännu längre tid att få hem då? Jag vill ha vagnen hemma i mitten på september, men när ska jag då börja kika? Känns tidigt att göra sånt nu?! ????

Hur har ni andra tänkt? Förresten så blir det en pojke här med, verkar vara pojkarnas år iår tycker jag?! Hehe, kul!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015