Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
I måndags var jag och min sambo på rul i vecka 19, 18+1 och det var det mest fantastiska vi någonsin upplevt! Att få se sin lilla knoddis efter att ha försökt i tre år! Vi bara stirrade på skärmen och njöt
Allt såg bra ut och det var en pojke som jag trodde efter att jag drömt att det skulle vara det.
Han rörde på sig massor och sparkade med benen så att jag kände det =)
Nu verkar hjärnan ha fattat att det är bebisen som rör sig och nu tycker jag att han rör på sig hela tiden de senaste tre dagarna, Hoppas och tror att det måste gå vägen nu! 

Var på RUL idag. Allt såg toppen ut och det blir en... LILLEBROR! Vilken grej! Men samtidigt... hjälp, hur gör man med en pöjk?!
Äsch, vi gör som med tösen så reder det sig nog. Det där med det anatomiska lär man sig väl!
Var på RUL idag. Allt såg toppen ut och det blir en... LILLEBROR! Vilken grej! Men samtidigt... hjälp, hur gör man med en pöjk?! ![]()
Äsch, vi gör som med tösen så reder det sig nog. Det där med det anatomiska lär man sig väl!
I måndags var jag och min sambo på rul i vecka 19, 18+1 och det var det mest fantastiska vi någonsin upplevt! Att få se sin lilla knoddis efter att ha försökt i tre år! Vi bara stirrade på skärmen och njöt
Allt såg bra ut och det var en pojke som jag trodde efter att jag drömt att det skulle vara det.
Han rörde på sig massor och sparkade med benen så att jag kände det =)
Nu verkar hjärnan ha fattat att det är bebisen som rör sig och nu tycker jag att han rör på sig hela tiden de senaste tre dagarna, Hoppas och tror att det måste gå vägen nu! 

Hej på er,
Hur mycket har ni gått upp i vikt?
Vågen pekar ständigt uppåt för mig och jag börjar bli smått stressad.. Går in i vecka 22 i morgon och har redan gått upp 8 kg. Är det normalt? Jag var helt normalviktig innan jag blev gravid, tränade intensivt cirka 6 gånger i veckan, nu cirka 4 fast mindre intensiva pass. Jag äter som innan jag blev gravid så inga speciella cravings alls. Magen har precis börjat puta så jag fattar inte riktigt vart alla kilon sitter. Låren har iof blivit lite större, och brösten mycket större så visst lite sitter ju där...
Jag har lyckats läsa mig till att jag ska få upp totalt 15 kg under graviditeten men det känns ju som jag kommer passera..
Någon som vet i vilka veckor man går upp mest i vikt?
Hej på er,
Hur mycket har ni gått upp i vikt?
Vågen pekar ständigt uppåt för mig och jag börjar bli smått stressad.. Går in i vecka 22 i morgon och har redan gått upp 8 kg. Är det normalt? Jag var helt normalviktig innan jag blev gravid, tränade intensivt cirka 6 gånger i veckan, nu cirka 4 fast mindre intensiva pass. Jag äter som innan jag blev gravid så inga speciella cravings alls. Magen har precis börjat puta så jag fattar inte riktigt vart alla kilon sitter. Låren har iof blivit lite större, och brösten mycket större så visst lite sitter ju där...
Jag har lyckats läsa mig till att jag ska få upp totalt 15 kg under graviditeten men det känns ju som jag kommer passera..
Någon som vet i vilka veckor man går upp mest i vikt?
V. 20+3, gått upp ca 3 kg från min normalvikt. Magen växer som den ska och jag tycker inte jag gör annat än äter om dagarna, en ordentlig frukost vid ca 07.30, sen rejält mellanmål vid ca 09.30, lunch vid 12 - tar ofta en extra portion, nytt rejält mellanmål vid ca 15. Middag vid ca 18-19, sen kan det slinka ner nåt litet extra innan läggdax vid 22. Äter bara ordentlig mat och frukt, inga sötsaker alls. På sin höjd ett digesdivekex eller pepparkaka nån gång ibland om magen skriker. Alltid haft så att jag kan äta mkt utan att gå upp i vikt, men äter heller aldrig sötsaker och skräpmat typ hamburgare, pizza nån enstaka gång per halvår. Försöker välja nyttiga alternativ eller mer ordentlig mat om jag går ut och äter + ingen läsk.
Jag är nog lite knäpp, vill absolut veta hur allting ligger inne i kroppen, typ vilken form har livmoder? Är den helt symmetriskt placerad? Var exakt ligger bebisen? Haha..Nä jag har nog inte tagit till mig graviditeten rent känslomässigt ul till trots, hoppas poletten faller ner vid Rul på måndag för det här börjar va löjligt :P
Jag har inte gått upp ett enda kilo sen jag blev gravid är i vecka 19 nu. Så det kommer väl snart...