• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Elesif

I måndags var jag och min sambo på rul i vecka 19, 18+1 och det var det mest fantastiska vi någonsin upplevt! Att få se sin lilla knoddis efter att ha försökt i tre år! Vi bara stirrade på skärmen och njöt Hjärta Allt såg bra ut och det var en pojke som jag trodde efter att jag drömt att det skulle vara det.

Han rörde på sig massor och sparkade med benen så att jag kände det =)
    Nu verkar hjärnan ha fattat att det är bebisen som rör sig och nu tycker jag att han rör på sig hela tiden de senaste tre dagarna, Hoppas och tror att det måste gå vägen nu! Drömmer

• Fru Hermelin

Var på RUL idag. Allt såg toppen ut och det blir en... LILLEBROR! Vilken grej! Men samtidigt... hjälp, hur gör man med en pöjk?!

Äsch, vi gör som med tösen så reder det sig nog. Det där med det anatomiska lär man sig väl!

• garin
    Fru Hermelin skrev 2015-05-22 20:36:47 följande:

Var på RUL idag. Allt såg toppen ut och det blir en... LILLEBROR! Vilken grej! Men samtidigt... hjälp, hur gör man med en pöjk?! smile2.gif

Äsch, vi gör som med tösen så reder det sig nog. Det där med det anatomiska lär man sig väl!

Vad skoj, grattis!!! :)

Haha jaa men jag förstår känslan, var först nästan "rädd" att vi skulle få en dotter eftersom vi ju är så van vid pojk.. Det löste sig i o m att han också får en lillebror ^^
  • garin
    Elesif skrev 2015-05-22 13:01:12 följande:

I måndags var jag och min sambo på rul i vecka 19, 18+1 och det var det mest fantastiska vi någonsin upplevt! Att få se sin lilla knoddis efter att ha försökt i tre år! Vi bara stirrade på skärmen och njöt Hjärta Allt såg bra ut och det var en pojke som jag trodde efter att jag drömt att det skulle vara det.

Han rörde på sig massor och sparkade med benen så att jag kände det =)
    Nu verkar hjärnan ha fattat att det är bebisen som rör sig och nu tycker jag att han rör på sig hela tiden de senaste tre dagarna, Hoppas och tror att det måste gå vägen nu! Drömmer

Grattis till lille buskillen, och att allt såg bra ut!

Det går vägen detta absolut! <3

Är ju verkligen en magisk känsla att både se och känna rörelserna samtidigt! Även fast jag har ett barn redan så var det ändå först nu som poletten trillade ner även här. Vi hade rul i onsdags och när lillebror tittade rakt in i "kameran" så fick jag kämpa för att hålla emot tårarna för det känns så löjligt att gråta... ;) alltså självklart får man visa känslor men just den grejen är såå INTE jag liksom...
  • Mira14

Hej på er,

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Vågen pekar ständigt uppåt för mig och jag börjar bli smått stressad.. Går in i vecka 22 i morgon och har redan gått upp 8 kg. Är det normalt? Jag var helt normalviktig innan jag blev gravid, tränade intensivt cirka 6 gånger i veckan, nu cirka 4 fast mindre intensiva pass. Jag äter som innan jag blev gravid så inga speciella cravings alls. Magen har precis börjat puta så jag fattar inte riktigt vart alla kilon sitter. Låren har iof blivit lite större, och brösten mycket större så visst lite sitter ju där...

Jag har lyckats läsa mig till att jag ska få upp totalt 15 kg under graviditeten men det känns ju som jag kommer passera..

Någon som vet i vilka veckor man går upp mest i vikt?

• garin
    Mira14 skrev 2015-05-23 07:32:47 följande:

Hej på er,

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Vågen pekar ständigt uppåt för mig och jag börjar bli smått stressad.. Går in i vecka 22 i morgon och har redan gått upp 8 kg. Är det normalt? Jag var helt normalviktig innan jag blev gravid, tränade intensivt cirka 6 gånger i veckan, nu cirka 4 fast mindre intensiva pass. Jag äter som innan jag blev gravid så inga speciella cravings alls. Magen har precis börjat puta så jag fattar inte riktigt vart alla kilon sitter. Låren har iof blivit lite större, och brösten mycket större så visst lite sitter ju där...

Jag har lyckats läsa mig till att jag ska få upp totalt 15 kg under graviditeten men det känns ju som jag kommer passera..

Någon som vet i vilka veckor man går upp mest i vikt?

Alltså det är ju sååå olika det med viktuppgång. Vissa äter hur mkt som helst men går knappt upp nånting alls, och tvärtom. Med min första graviditet gick jag inte upp nånting förrän v17. Fram till v27 så hade jag gått upp 10kg. Ett kilo i veckan. Och hann gå upp ytterligare 10. Frossade inte direkt mer än vanligt, har väl alltid varit svag för sötsaker tyvärr.. Sen blev det mkt vätska mot slutet. Födde ett litet barn så det var tyvärr inte han som stod för särskilt många kilon heller tyvärr.. ;)

Det låter så enkelt men försök att släppa tanken på vikten. Du gör ju redan allt rätt liksom, så det är inte ditt "fel" utan din kropp vill bunkra upp helt enkelt! :)

Denna graviditeten vet jag inte hur jag ska tänka eftersom min startvikt var högre nu. Hade väl varit skönt om min maxvikt inte överskrider min dåvarande maxvikt men det är frågan om jag enbart går upp 11kg till nu på 20 veckor.. Har hittills bara gått upp 1-2kg..
  • M82

V. 20+3, gått upp ca 3 kg från min normalvikt. Magen växer som den ska och jag tycker inte jag gör annat än äter om dagarna, en ordentlig frukost vid ca 07.30, sen rejält mellanmål vid ca 09.30, lunch vid 12 - tar ofta en extra portion, nytt rejält mellanmål vid ca 15. Middag vid ca 18-19, sen kan det slinka ner nåt litet extra innan läggdax vid 22. Äter bara ordentlig mat och frukt, inga sötsaker alls. På sin höjd ett digesdivekex eller pepparkaka nån gång ibland om magen skriker. Alltid haft så att jag kan äta mkt utan att gå upp i vikt, men äter heller aldrig sötsaker och skräpmat typ hamburgare, pizza nån enstaka gång per halvår. Försöker välja nyttiga alternativ eller mer ordentlig mat om jag går ut och äter + ingen läsk.

• Skogisen

Jag är nog lite knäpp, vill absolut veta hur allting ligger inne i kroppen, typ vilken form har livmoder? Är den helt symmetriskt placerad? Var exakt ligger bebisen? Haha..Nä jag har nog inte tagit till mig graviditeten rent känslomässigt ul till trots, hoppas poletten faller ner vid Rul på måndag för det här börjar va löjligt :P

• kallemaja

Jag har inte gått upp ett enda kilo sen jag blev gravid är i vecka 19 nu. Så det kommer väl snart...

• Elesif
    garin skrev 2015-05-22 21:04:40 följande:
    Grattis till lille buskillen, och att allt såg bra ut!

Det går vägen detta absolut! <3

Är ju verkligen en magisk känsla att både se och känna rörelserna samtidigt! Även fast jag har ett barn redan så var det ändå först nu som poletten trillade ner även här. Vi hade rul i onsdags och när lillebror tittade rakt in i "kameran" så fick jag kämpa för att hålla emot tårarna för det känns så löjligt att gråta... ;) alltså självklart får man visa känslor men just den grejen är såå INTE jag liksom...
    Tack så mycket! Grattis till dig också! Skrattande
    Jag var nog för chockad för att börja gråta där men sen på vägen hem var det svårt att hålla sig minsann ;)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015