Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hej på er,
Hur mycket har ni gått upp i vikt?
Vågen pekar ständigt uppåt för mig och jag börjar bli smått stressad.. Går in i vecka 22 i morgon och har redan gått upp 8 kg. Är det normalt? Jag var helt normalviktig innan jag blev gravid, tränade intensivt cirka 6 gånger i veckan, nu cirka 4 fast mindre intensiva pass. Jag äter som innan jag blev gravid så inga speciella cravings alls. Magen har precis börjat puta så jag fattar inte riktigt vart alla kilon sitter. Låren har iof blivit lite större, och brösten mycket större så visst lite sitter ju där...
Jag har lyckats läsa mig till att jag ska få upp totalt 15 kg under graviditeten men det känns ju som jag kommer passera..
Någon som vet i vilka veckor man går upp mest i vikt?
Med mitt första barn gick jag upp 18 kg, varav mycket var vätska. Gick snabbt ner till startvikt igen.
Med andra åt jag som en häst, chips, godis och en massa skir. Var dessutom stillasittande från v 20.
Gick upp 12 kilo och rasade i vikt när bebisen var ute så hamnade på underviktig och alla trodde att jag var sjuk.
Noja inte alls över vikten den här gången och väger mig bara hos bm. Försök att inte tänka så mycket på det. Det är mer än bebisen som väger. Mer blod, fostervatten mm. Din bm kommer att säga till om det går överstyr.
Tack för era svar angående viktökningen! Jag vet att alla är väldigt olika men det är så läskigt när vågen stadigt går uppåt utan att jag känner mig det minsta tjockare egentligen. Min vikt har stått stilla oavsett vad jag ätit tidigare så det är lite ovant, men det är väl vad min kropp behöver just nu kanske. Det är möjligt att det stannar av lite snart också. Men jag bävar dessutom lite för bikinisäsongen som närmar sig eftersom alla verkar tycka det är fritt fram att kommentera en gravid kvinnas kropp..
Tack för era svar angående viktökningen! Jag vet att alla är väldigt olika men det är så läskigt när vågen stadigt går uppåt utan att jag känner mig det minsta tjockare egentligen. Min vikt har stått stilla oavsett vad jag ätit tidigare så det är lite ovant, men det är väl vad min kropp behöver just nu kanske. Det är möjligt att det stannar av lite snart också. Men jag bävar dessutom lite för bikinisäsongen som närmar sig eftersom alla verkar tycka det är fritt fram att kommentera en gravid kvinnas kropp..
Hej! Tänkte höra om jag får hoppa in här? Jag har bf den 29/10..
Jag har en dotter på 2,5 sen tidigare samt mina två tvillingpojkar som föddes i oktober 2014 men som tyvärr nu är änglabarn.. Vi är nu gravida igen och hoppas verkligen detta kommer gå bra.. Jag är 26 år och bor i Täby.. nån mer i sthlmsområdet?
En fråga till er som känner bebisen, var i magen känner ni den?
En fråga till er som känner bebisen, var i magen känner ni den?