• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Embla twopointoh

År det någon mer som ska/funderar på att sterilisera sig? Jag känner att det är dags för det nu, då i alla fall fyra av våra sex barn blivit till trots skydd. Vi kallar våra två yngsta flickor (den ena i magen) för "Hoppsan" och "Ojsan".Skrattande

Eftersom jag blivit snittad alla gångerna, och dessutom hade en ruptur på livmodern sist (fast denna gång ser allt bra ut, än så länge), så känner jag att det är dags att ta det steget. Läkarna är ju ändå "där inne och rotar" när jag snittas, så det blir ju inget extra ingrepp heller. Dessutom tycker jag att jag börjar bli "gammal" (är 36), och jag vill kunna plugga klart och börja jobba någon gång, helst innan jag är 45.

• chazbo

Jag fick något ryck igår och kände att jag fick lite panik. Har inget förberett och är snart i vecka 34. Har köpt en del men allt står i kartonger. Väntar lite på att vår ombyggnad ska bli klar så bebis rum blir klart och vi kan flytta in saker där. Då blir det mer verkligt.
    Vi hade knappt ngt kvar sen brorsorna var små så kag måste fixa allt. Tack och lov fick min kompis barn för ett år sen så vi lånar alla "onödiga" saker av henne. Saker som man bara använder ett kort tag. Typ babysitter Babygym babynest osv. De vill ha fler barn och vi är klara efter detta så det könns onödigt att köpa nytt.

• Sofie mamma till 2 prinsar
    Embla twopointoh skrev 2015-08-23 22:38:44 följande:

År det någon mer som ska/funderar på att sterilisera sig? Jag känner att det är dags för det nu, då i alla fall fyra av våra sex barn blivit till trots skydd. Vi kallar våra två yngsta flickor (den ena i magen) för "Hoppsan" och "Ojsan".Skrattande

Eftersom jag blivit snittad alla gångerna, och dessutom hade en ruptur på livmodern sist (fast denna gång ser allt bra ut, än så länge), så känner jag att det är dags att ta det steget. Läkarna är ju ändå "där inne och rotar" när jag snittas, så det blir ju inget extra ingrepp heller. Dessutom tycker jag att jag börjar bli "gammal" (är 36), och jag vill kunna plugga klart och börja jobba någon gång, helst innan jag är 45.

Jag kommer att sterilisera mig efter denna graviditet. Detta blir vårat 4:de barn och mitt 4:de snitt som jag verkligen inte ser fram emot. Sist hade jag så mycket ärrbildning så det tog för lång tid att öppna mig och bedövningen tog slut varpå de fick söva mig.

Vi har tre fina pojkar sedan innan och nu blir vi även föräldrar till en liten dotter så nu får det vara bra. Tre barn var vad vi skulle ha men vi fick visst också en "ojsan" här! ;) men som sagt - sterilisera mig kommer jag absolut att göra nu.
  • angelica123

Jag är nu i vecka 34 och har idag börjat jobba halvtid. Har ett kontorsjobb men fruktansvärt ont i ryggen och det är bara liggläge som hjälper :(. Jobbar fram till 18/9

Hur jobbar ni nu? Hur mår ni nu när det börjar närma sig?

Är det ngn annan som har svårt att hålla sig från att köpa babykläder ? :) finns ju sååå mycket fint, har köpt rätt mkt men man vill ju inte köpa för mkt så man inte hinner använda det.

Har köpt klart allt annat förutom lite småsaker.

• garin
    angelica123 skrev 2015-08-24 14:36:15 följande:

Jag är nu i vecka 34 och har idag börjat jobba halvtid. Har ett kontorsjobb men fruktansvärt ont i ryggen och det är bara liggläge som hjälper :(. Jobbar fram till 18/9

Hur jobbar ni nu? Hur mår ni nu när det börjar närma sig?

Är det ngn annan som har svårt att hålla sig från att köpa babykläder ? :) finns ju sååå mycket fint, har köpt rätt mkt men man vill ju inte köpa för mkt så man inte hinner använda det.

Har köpt klart allt annat förutom lite småsaker.

Är med i v34 och har kontorsjobb. Det ska inte underskattas, att sitta stilla större delen av dagarna liksom!
    Jag jobbar 80% men sitter i bil på väg till och från jobbet i nästan 1,5h totalt också..
    Tänker jobba till en vecka innan bf precis som förra gången. Får se om lillebror är lika punktlig eller kanske ännu tidigare, då storebror kom på bf vore skönt att få några dagars "ledighet" men inte för mkt...
    Har köpt massor av kläder trots att jag redan har mkt pojkkläder dessutom ju ;)
  • emeloi

Jag är i v 34+2 och har gått på gravpenning sen 2/8. Jag jobbar som personlig assistent. Bf är 2/10 så känns som att det börjar närma sig fort. Vi har handlat allt till bebis och tvättat och förberett. Det enda som är kvar är att hämta vagnen som vi köpt. Den skulle levereras till butiken 1/9. Vi har lite varma kläder kvar att inhandla, dock räknar vi med att ev få lite kläder i present när bebisen kommer

• Skogisen

Har ett lite underligt problem, blir (som alla gravida) ofta kissnödig o inget konstigt med det, det konstiga är att när jag kissat lite är det som att jag får kramp i urinblåsan, gör svin ont o sitter i typ 30 sekunder o inte kommer det mer kiss sen heller, någon som har likadant eller någon aning om det är normalt? Vill helst slippa ringa bm då min ordinarie är på semester o hon som är där nu är minst sagt knepig....

• Annapanna2
    Skogisen skrev 2015-08-24 22:30:32 följande:

Har ett lite underligt problem, blir (som alla gravida) ofta kissnödig o inget konstigt med det, det konstiga är att när jag kissat lite är det som att jag får kramp i urinblåsan, gör svin ont o sitter i typ 30 sekunder o inte kommer det mer kiss sen heller, någon som har likadant eller någon aning om det är normalt? Vill helst slippa ringa bm då min ordinarie är på semester o hon som är där nu är minst sagt knepig....

Det låter precis som urinvägsinfektion! Är nog värt att ringa barnmorskan ändå...
  • Embla twopointoh
    Skogisen skrev 2015-08-24 22:30:32 följande:

Urinvägsinfektion, är min lekmannagissning. Tyvärr måste du ringa den knepiga barnmorskan, du behöver ta en urinodling och börja medicinera snarast, om det nu är en infektion.
  • Skogisen
    Annapanna2 skrev 2015-08-24 22:44:37 följande:
    Det låter precis som urinvägsinfektion! Är nog värt att ringa barnmorskan ändå...
    Damn it :( hat aldrig haft det så svårt o veta hur det känns... Men är inte varje gång jag är på toaletten som det blir så o inget svid eller kliande heller... Aja får väl ringa bm imorgon o höra vad hon säger... Kan jag ju passa på att ta upp igen att jag tappar känseln i ena benet till o från oxå :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015