• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • kaksinmutyksin

Först vill jag säga grattis till alla som fått bebisar! Själv hade jag ju planerat snitt den 6 oktober och ut kom en liten kille på 49 cm och 3120. Ni som ammar hur fungerar det för er? Själv sitter jag fast med honom på bröstet hela tiden! Han kan lugnt sua och snuttar i 3 timmar innan han släpper taget och sover ordentligt (då har jag bytt bröst ett antal gånger och försökt lägga bort honom). Jag får inte gå nånstans utan honom. Han vaknar direkt och blir "hungrig" (vill ha tutte). Vill verkligen att amningen ska fungera men lite frustrerande att sitta fast vid honom hela tiden,kan knappt äta eller gå på toa och blir lite stressad. Har ni några råd att ge?

• Irlais

Nu är min lilla bebis här. Började få värkar ca 01.45, hon kom ut 02.49. Födde hemma i badkaret! Sprack inget och mår tipptopp förutom eftervärkarna!

• Skogisen
    Irlais skrev 2015-10-15 04:44:41 följande:

Nu är min lilla bebis här. Började få värkar ca 01.45, hon kom ut 02.49. Födde hemma i badkaret! Sprack inget och mår tipptopp förutom eftervärkarna!

Grattis! Men oj vad snabbt det gick, gissar att det inte var planerat att föda hemma, skönt ändå att det verkar gått bra :)
  • chazbo

BF idag. Ska till BB på koll för ev igångsättning. Håll tummarna att det blir av idag.

• ccjapp

BF +2 här.. Inga känningar alls. Ska tillbaka till BM nästa vecka för vanlig koll och veckan därpå upp till bb för ev bedömning. Jag hoppas verkligen inte jag behöver vänta 2 veckor tills bebben kommer.

Man blir som avis på alla som fått, så mysigt!

Grattis till alla och lycka till, till er som fortfarande går i väntans tider..som jag :)

• kaksinmutyksin
    Irlais skrev 2015-10-15 04:44:41 följande:

Ojdå Grattis! Hur klarade du av det? Själv skulle jag haft panik ;)
  • Annapanna2

Jag blir tokig... Har ju haft värkar av och till sen i måndags, flera gånger regelbundna med 3-3,5 minuter mellan, sen går det över. På förlossningen i måndags natt sa dom att det är på g och "vi ses snart igen!". Igår testade vi färdknäppen och två timmar senare började allting om, den här gången gjorde det till slut nästan outhärdligt ont och jag låg med värmekudden och tog två alvedon. Sen gick det över och kvar är bara molvärk och lite sammandragningar. Bebisen är helvild och försöker slå sig ut. Det här är inte okej!! Hur länge ska man bara gå såhär... Börjar tappa allt hopp och all lust för allt :(

• svejo

Du är inte ensam angelica123. BF + 4. Har du några känningar? Man blir lite avis på alla som ploppar ut sina bebbar- och så fort dessutom.

• Irlais
    Skogisen skrev 2015-10-15 05:54:19 följande:

Grattis! Men oj vad snabbt det gick, gissar att det inte var planerat att föda hemma, skönt ändå att det verkar gått bra :)

Tack! Nej det var inte planerat, hade tänkt fråga barnmorskan om tips ifall det skulle hända för hade viss oro eftersom första förlossningen gick rätt snabbt. Men det glömde jag bort för tänkte att jag bara oroade mig i onödan
    kaksinmutyksin skrev 2015-10-15 07:54:57 följande:

Ojdå Grattis! Hur klarade du av det? Själv skulle jag haft panik ;)

Fanns ingen tid för panik! Är ju andra barnet så när jag insåg att värkarna var för jobbiga och barnvakt inte på g - mannen nyvaken och knappt på g - då hoppade jag in i badkaret för smärtlindring. Där kom krystvärkarna och det tog max 5min/5 värkar innan hon kom ut. Det var helt sjukt men helt fantastiskt också tur att det var andra barnet ändå så jag inte fick en totalchock av förloppet!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015