• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Zchimla
    Damdis skrev 2015-10-21 22:33:31 följande:

På bf+14 kom vår plutt till världen. Skulle ringa förlossningen dagen efter för att komma in på kontroll och troligtvis sättas igång samma dag men prinsen hann komma innan :D nästan 4 kg och 52 cm lång. Såååå go!!

Grattis till gossen
  • svejo

Idag fick jag en liten blödning efter jag lämnat på dagis och har en hel del molvärk. Hoppas hoppas det händer något nu.

• MLIJH

21/10 kl 3.45 kom lilla Emil 3390g 50 cm
    Fick sovdos i måndagsmorgonen vid fem sedan åkte vi hem och allt var lugnt fram till nio på kvällen, 23.30 åkte vi mot förlossningen då var värkarna regelbundna med fem min mellanrum. De petade hinnorna 3.30 och 3.45 kom han ut

• Skogisen
    svejo skrev 2015-10-22 09:55:10 följande:

Idag fick jag en liten blödning efter jag lämnat på dagis och har en hel del molvärk. Hoppas hoppas det händer något nu.

Håller tummarna :)
  • Skogisen
    MLIJH skrev 2015-10-22 10:15:26 följande:

21/10 kl 3.45 kom lilla Emil 3390g 50 cm
    Fick sovdos i måndagsmorgonen vid fem sedan åkte vi hem och allt var lugnt fram till nio på kvällen, 23.30 åkte vi mot förlossningen då var värkarna regelbundna med fem min mellanrum. De petade hinnorna 3.30 och 3.45 kom han ut

Grattis :)
  • mammalovis
    Damdis skrev 2015-10-21 22:33:31 följande:
    På bf+14 kom vår plutt till världen. Skulle ringa förlossningen dagen efter för att komma in på kontroll och troligtvis sättas igång samma dag men prinsen hann komma innan :D nästan 4 kg och 52 cm lång. Såååå go!!
    Grattis till sonen! Vad skönt att du slapp igångsättning! Det var en rejäl kille!
  • mammalovis
    svejo skrev 2015-10-22 09:55:10 följande:
    Ja, du är ju definitivt värd att det händer något nu, så länge som du har väntat! Jag tycker det har varit få bebisar på sista tiden, men de har väl det för varmt och skönt i magen helt enkelt.
  • mammalovis
    MLIJH skrev 2015-10-22 10:15:26 följande:
    21/10 kl 3.45 kom lilla Emil 3390g 50 cm Fick sovdos i måndagsmorgonen vid fem sedan åkte vi hem och allt var lugnt fram till nio på kvällen, 23.30 åkte vi mot förlossningen då var värkarna regelbundna med fem min mellanrum. De petade hinnorna 3.30 och 3.45 kom han ut
    Grattis till grabben! Bilden ser ut att vara tagen under hans första halva dygn när de fortfarande är alerta. Skönt med en snabb förlossning, hoppas jag!
  • Av längtan till dej

Hej alla mammor (...och pappor om här hänger några), nyblivna...och i väntans tider! Jag hoppar in här i tråden på självaste BF-dagen om det är okej?! Jag har följt er ett längre tag men inte blivit färdig till att skriva något. Så först och främst ett stort GRATTIS till er som nyligen fått barn! Härligt....och så mysigt att få snusa bebis!!! Hoppas att förlossningen blev bra, vaginalt som snitt...planerat som oplanerat och att ni och era bebisar mår fint! Jätte roligt och spännande att läsa om er och allt som händer här!

Själv har jag som sagt BF idag, 22 okt. Är nyss hemkommen från ett BM-besök. Alla värden och mätningar var bra och bebis är fixerad (har mer eller mindre varit det i 2 v tid). Annars är läget lugnt. Har haft en del oregelbundna sammandragningar sedan 2 v tillbaka...främst om kvällarna och slemproppen har lossnat i små omgångar under de senaste 3 veckorna. Men än så länge är den inte blodblandad vilket varit ett säkert tecken för mig tidigare gånger att det varit nära. Så jag tror det dröjer till nästa vecka ändå. Men jag mår ganska fint och passar på att njuta ordentligt av stora magen och sista delen på graviditeten, så några dagars väntan till känns ok.

Hur har ni andra det som väntar? Någon som tror sig vara på gång? Planerade igångsättningar? Hur känner ni inför den stundande förlossningen?

Om jag ska berätta något mer lite kort om mig själv så är jag 31 år, boende i södra Sverige , gift. Vi har 3 barn födda -07 (flicka), -10 (pojke), -13 (flicka) och så väntar vi som sagt nr. 4 nu i okt-15. Första är född i v. 38+2, 2:an i v. 40+2 och 3:an också i v. 40+2. Vi har inte tagit reda på könet någon av gångerna så det är riktigt spännande att snart få veta vem som bökat runt där inne i så många månader. ???? Nu hoppas man bara att förlossningen ska gå fint och att bebis ska må bra. Mycket som snurrar i huvudet. Lycka till till alla som har förlossningen framför er!

• Pojkmamma86

På tisdag blir jag igångsatt om det inte kommit igång av sig själv, så skönt med ett slutdatum!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015