Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Va skönt då kan jag sova lugnt inatt oxå :) Tul imorgon, blir spännande då karln ska med o se henne för först gången sedan Rul, själv har man ju sett henne två gånger sen dess :)
Sätta kateter är ju ingen höjdare. Jag fick hjälp med att tömma blåsan under min förra förlossning och minns det med obehag.
Imorrn ringer kl 4:15 så nu ska jag läsa era stöttande ord igen och sedan sova.
Mannen snarkar redan.. för ja självklart ska han snarka när jag inte vill det.
Sätta kateter är ju ingen höjdare. Jag fick hjälp med att tömma blåsan under min förra förlossning och minns det med obehag.
Fast just det där med kateter tyckte jag var ganska praktiskt, eftersom jag hade kvar den till dagen efter. Slapp på så sätt att gå upp och kissa på natten, då man var trött och hade ont. Så det är inget att oroa sig för!
Jag fick kateter efter min förlossning och med både ryggbedövning och bäckenbottenbedövning så kändes det ju ingenting när de satte den. Möjligtvis en lättnadskänsla när blåsan äntligen tömdes :D
Sömnlös...
Jag ska verkligen försöka se allt i steg och det är nog så jag tänker med.
Lillpis: Grattis till flickan och tack för att du skrev om din upplevelse. Ja jag tror nog att du har helt rätt i att försöka fokusera på det som en bra upplevelse. Och det är klart det blir bra, man får ju det bästa när det är klart
Embla twopointoh: Ja frågan är ju fri, får se vad de säger. Blev tipsad av en annan att fråga om xylocaingel. 6 snitt
Då vet du ju iaf vad du talar om...
Kgb777: Här drar de katetern innan man kommer upp på BB för att typ tvinga en att gå på toa. Är bara om man blir dålig man får ha kvar den.
Lowhannah: Praktiskt med dubbelbedövning i det läget
Ska gå på toa och sedan försöka sova iaf vila tills klockuslingen ringer.
Igår kväll föddes vår lilla gosse. Åkte in vid 19- tiden då jag hade så ont. Var bara öppen 2 cm då till min stora besvikelse. Blev beordrad 1 timmes promenad vilket gjorde susen till 5 cm. Sen gick det fort. Från 6 cm till att han var ute tog det 30 min. Fy farao vad ont men så underbart att det är klart. Han vägde 4540 g och är 53 cm lång och helt ljuvlig. Nu ska vi mysa bb- bubbla.
BF + 7 och ingen bebis i sikte. Spenderade dagen på sjukhuset igår för att utreda havandeskapsförgiftning. Blodtrycket hade gått ner något, ingen äggvita i urinen så då är jag just nu inte längre i riskzonen - skönt. Det gjorde en viktskattning till 3400 g så med täta kontroller hos MVC kan det ju dröja till nästa fredag. Alltså suck! Envisare bebis får man leta efter.
Börjar bli något less.
Grattis till er alla andra. Skönt att höra att några bebisar inte vill stanna inne tills de är tonåringar. :)
Tänker på dig Zchimla och hoppas att allt gått bra! Förstår det där med sömnlös, det kommer jag också vara natten innan!