• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    svejo skrev 2015-10-21 07:29:20 följande:

Bf + 10 idag. Trodde aldrig jag skulle gå över så här länge med trean:( igår hade jag ganska mkt regelbundna sammandragningar, vilket tände hoppet. Men de försvann när jag gick o la mig. Blir väl igångsättning för min del fast det känns lite läskigt...

Har du bokat igångsättning? Vi ska på Tul på fredag o då ska jag höra vad dom har för tankar runt det, är lite orolig att dom inte kommer sätta igång mig före typ jul eftersom hon låg på -19% på förra Tul...
  • Fruåslund

I natt hade jag någon stark huggande ilande smärta i ljumskarna som knappt gick stå ut med. Någon som vet vad det kan ha varit, gjorde verkligen hemskt ont. Är på bf+2 med tredje barnet.

• svejo

Skogisen- jag har fått tid på måndag. Jag tror inte du behöver vara orolig för att de ska dra på igångsättningen då det väl är så att moderkakan ändå inte är så bra på slutet?

Fruåslund- jag tycker det låter som att barnets huvud trycker på en nerv. Jag får det dagligen. Så jäkla obehagligt och ont. Känns ibland som benet ska vika sig.

• Fruåslund

Har

svejo skrev 2015-10-21 08:24:54 följande:

Skogisen- jag har fått tid på måndag. Jag tror inte du behöver vara orolig för att de ska dra på igångsättningen då det väl är så att moderkakan ändå inte är så bra på slutet?

Fruåslund- jag tycker det låter som att barnets huvud trycker på en nerv. Jag får det dagligen. Så jäkla obehagligt och ont. Känns ibland som benet ska vika sig.

Har haft liknande förut när jag stått upp och trott på ligamenten men nu låg jag ju helt still. Galet ont gjorde det iaf. Ah snälla bebis kom ut snart!!!
  • Skogisen
    svejo skrev 2015-10-21 08:24:54 följande:

Skönt att veta att du absolut senast får träffa bebisen på måndag :)
    Hoppas det, syrran vägrade dom dock att sätta igång då lillan mådde prima i magen även om hon oxå va lite så hon drog över 18dagar...
  • Fru Hermelin

Jaha då var man på övertid då. Bf+1 idag, men känns som ett par dagar till då dottern kom på bf-1. I förrgår kände jag mig jättelugnt och harmonisk. Igår sov jag i princip hela dagen (vilket jag ALDRIG gör) och idag känner jag mig bara... nollställd liksom. Varken eller. Tycker han får ta och komma nu, men känner mig samtidigt i någon sorts "jaja, han kommer när han kommer"-lunk. Än så länge åtminstone

Massa sammandragningar, en del som trycker neråt ordentligt, andra mindre. Någon med lite mensvärk, andra utan. Testade färdknäppen igår (mest tekniska sex vi haft tror jag, haha!) och efter det kom rejäla sammandragningar och en ordentlig slemklump (ursäkta), men det känns lite lugnare nu på morgonen. Hoppas det kan komma igång igen, innan veckan är slut iaf!

Vad jag däremot funderar lite över är att jag gått upp nästan 1,5 kg på mindre än en vecka nu! Bara sådär. Har hittills gått upp lite i taget, max 0,5 kg/v och ibland stått helt still 3-5 veckor. Så det här känns lite märkligt. Tycker inte jag är särskilt svullen någonstans, men det kanske kan vara vatten jag samlar på mig ändå? Någon annan som känner igen det såhär precis i slutet?

• Skogisen
    Fruåslund skrev 2015-10-21 08:42:22 följande:

Har

Har haft liknande förut när jag stått upp och trott på ligamenten men nu låg jag ju helt still. Galet ont gjorde det iaf. Ah snälla bebis kom ut snart!!!
    Jag har fått nästan som kramp på ena sidan av magen o bm sa att det mest troligt var för att bebisen sparkade o tryckte så mycket just där så musklerna blev lite överansträngda...
  • Iowhannah

I dag är den bästa dagen sedan Nils föddes, vi ska nämligen ÄNTLIGEN få åka hem! Efter en vecka på sjukhuset! Ni fattar inte hur otroligt skönt det ska bli! Jag har haft en sån extrem hemlängtan! Började t o m gråta när sköterskan sa att vi får åka hem i dag :D Det är en helt fantastisk känsla och jag är så sjukt lycklig just nu!

På sätt och vis uppskattar jag den här tiden, vi har haft en unik chans att lära oss så mycket som andra förstagångsföräldrar inte får, men många bitar har också varit sjukt jobbiga. T ex att tvinga upp hela familjen för nattlig matning, trots att ingen av oss orkat eller velat. I natt/morse var riktigt illa. Nisse vägrade först att vakna och när han väl hade ätit så vägrade han somna om. Jag var galet trött och började gråta av frustration, så sambon tog över och satt med Nils tills han somnade i pappas famn <3 Sen satt de och sov tillsammans i en liten klump :)

• Pojkmamma86

BF idag, ingen bebis i sikte :( har aldrig varit gravid så här länge med mina 2 pojkar så känns som jag går på övertid redan! Så frustrerande! Lider verkligen med er som gått över flera dagar! Imorgon ska jag på ny bedömning om en eventuell igångsättning, dock känner jag mig inte särskilt hoppfull efter det förra mötet... Snälla rara bebis kom ut nu!!!

• Zchimla

Skogisen: Med risk för att behöva stå med skämskudde sen, men jag tror inte du kommer gå över och om du går över så tror jag inte det blir mer än max +7.

Lowhannah: Åh vad underbart. Det behövs inte så länge på sjukhus innan man vill hem så 1 vecka är liksom hur länge som helst.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015