Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Skogisen: Med risk för att behöva stå med skämskudde sen, men jag tror inte du kommer gå över och om du går över så tror jag inte det blir mer än max +7.
Lowhannah: Åh vad underbart. Det behövs inte så länge på sjukhus innan man vill hem så 1 vecka är liksom hur länge som helst.
Skogisen: Med risk för att behöva stå med skämskudde sen, men jag tror inte du kommer gå över och om du går över så tror jag inte det blir mer än max +7.
Lowhannah: Åh vad underbart. Det behövs inte så länge på sjukhus innan man vill hem så 1 vecka är liksom hur länge som helst.
Bf+12 idag...
Har ringt fl och försökt få tid före helgen för igångsättning då jag inte får sova på nätterna alls nu pga att är uppe och kissar 10-12 ggr per natt för att bebisen trycker så på blåsan.
Är så rädd att vara helt slutkörd utan sömn när lördag kommer.
De skulle ringa upp under dagen när en läkare sagt sitt.
Verkar som några av er får /fått igångsättning före 42+0? Av vilka skäl fick ni det beviljat?
Jag fick ingen tid innan v 42, försökte med att min förra son var så stor, störd natten mm men här är de stenhårda. Att de här sista dagarna kan vara så långsamma alltså...
Jaha då var man på övertid då. Bf+1 idag, men känns som ett par dagar till då dottern kom på bf-1. I förrgår kände jag mig jättelugnt och harmonisk. Igår sov jag i princip hela dagen (vilket jag ALDRIG gör) och idag känner jag mig bara... nollställd liksom. Varken eller. Tycker han får ta och komma nu, men känner mig samtidigt i någon sorts "jaja, han kommer när han kommer"-lunk. Än så länge åtminstone
Massa sammandragningar, en del som trycker neråt ordentligt, andra mindre. Någon med lite mensvärk, andra utan. Testade färdknäppen igår (mest tekniska sex vi haft tror jag, haha!) och efter det kom rejäla sammandragningar och en ordentlig slemklump (ursäkta), men det känns lite lugnare nu på morgonen. Hoppas det kan komma igång igen, innan veckan är slut iaf!
Vad jag däremot funderar lite över är att jag gått upp nästan 1,5 kg på mindre än en vecka nu! Bara sådär. Har hittills gått upp lite i taget, max 0,5 kg/v och ibland stått helt still 3-5 veckor. Så det här känns lite märkligt. Tycker inte jag är särskilt svullen någonstans, men det kanske kan vara vatten jag samlar på mig ändå? Någon annan som känner igen det såhär precis i slutet?
Med sonen fick jag igångsättning på bf +18 (han kom på bf+19) och dottern sattes igång på bf+9. Jag fick tidigare igångsättning andra gången för att jag de sista två månaderna aldrig sov mer än två timmar per dygn.
Den här gången hoppas jag att det sätter igång spontant och väntar hellre länge än blir igångsatt igen. Hade två bra förlossningar, men jag vill känna på hur det är när naturen får ha sin gång, utan hjälp av den där ballongkatetern. Bf+5 idag och jag känner mig helt lugn. Jag älskar att föda barn!
Jag får helt enkelt inte föda vaginalt den här gången. Bara gilla läget och imorrn får jag veta vilken tid det blir. Känns hur märkligt som helst. Men snart är bebis här
Förra graviditeten fick jag igångsättning i vecka 39+3 pga min svåra foglossning, blev lovad att inte behöva gå över den här gången heller pga ännu värre foglossning men va på bedömning i vecka 38+0 hos en läkare som körde över mig totalt, fick ingen syl i vädret och fick ny tid till bedömning imorgon på BF+1 känner mig inte allt för hoppfull inför den men den här gången har jag mannen med mig som kan stötta mig. Så jag hoppas på igångsättning imorgon om det inte drar igång av sig själv i natt. Med äldsta sonen hade jag ingen som helst tendens till foglossning och där gick vattnet i vecka 39+3 och 15 minuter senare kom värkarna, hade gärna haft det så den här gången också för jag upplevde den förlossningen som lättare än den andra.