Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Fy vad rädd jag blev innan för morgondagen. Kunde inte sluta gråta. KS är så utanför ens egen kontroll det bara kan bli. Ja jag är nervös. Så vet jag ju hur känslig jag kommer bli på de tabletterna jag får innan själva op. Sambon är förvarnad om att det kan bli många tårar.
Fy vad rädd jag blev innan för morgondagen. Kunde inte sluta gråta. KS är så utanför ens egen kontroll det bara kan bli. Ja jag är nervös. Så vet jag ju hur känslig jag kommer bli på de tabletterna jag får innan själva op. Sambon är förvarnad om att det kan bli många tårar.
Hej!
Jag hade planerat snitt den här gången (sonen kom med akutsnitt då jag har trångt bäcken visade det sig) Nu hade dottern lite bråttom så det planerade snittet i vecka 38+4 blev ett akut, planerat snitt i v34+5. Ska erkänna att jag varit nervös för snittet hela graviditeten, särskilt för spinalbedövningen. Men sonen blev jag sövd så jag hade inget att relatera till.
När vi väl fick ett klockslag som de skulle plocka ut dottern kände jag mig hur lugn som helst! Väl på operation gick allt väldigt lugnt till och alla berättade precis vad som skulle hända. Hade hela tiden en narkossköterska vid min sida som småpratade och kollade blodtrycket med jämna mellanrum. För mig blev det en väldigt positiv och kontrollerad händelse och jag hoppas du kommer känna likadant!
Återhämtningen har också gått över förväntan. Idag är dottern 5 veckor och jag känner inte ens av att jag blivit opererad. Slutade ta värktabletter efter en vecka och har därefter kunnat leva nästan som vanligt (förutom att jag inte får lyfta tyngre än dottern på en vecka till)
Stort lycka till imorgon!!
Hej! Är gärna med här om det går bra. Har också ett planerat snitt 4 nov, då i v39+2, så jag förstår precis dina känslor Zchimla. Trots att det är mitt andra snitt så känns det ändå läskigt, har till och med haft funderingarna på att sövas men det ska ju vara större risk för barnet. Vad är det för tabletter som du får innan?
Nollfantasi: upplevde du det bättre att vara vaken? Fast det kanske inte går att jämföra eftersom det första var akutsnitt. Hur länge behövde ni vara kvar på sjukhuset den här gången?
Hej alla mammor (...och pappor om här hänger några), nyblivna...och i väntans tider! Jag hoppar in här i tråden på självaste BF-dagen om det är okej?! Jag har följt er ett längre tag men inte blivit färdig till att skriva något. Så först och främst ett stort GRATTIS till er som nyligen fått barn! Härligt....och så mysigt att få snusa bebis!!! Hoppas att förlossningen blev bra, vaginalt som snitt...planerat som oplanerat och att ni och era bebisar mår fint! Jätte roligt och spännande att läsa om er och allt som händer här!
Själv har jag som sagt BF idag, 22 okt. Är nyss hemkommen från ett BM-besök. Alla värden och mätningar var bra och bebis är fixerad (har mer eller mindre varit det i 2 v tid). Annars är läget lugnt. Har haft en del oregelbundna sammandragningar sedan 2 v tillbaka...främst om kvällarna och slemproppen har lossnat i små omgångar under de senaste 3 veckorna. Men än så länge är den inte blodblandad vilket varit ett säkert tecken för mig tidigare gånger att det varit nära. Så jag tror det dröjer till nästa vecka ändå. Men jag mår ganska fint och passar på att njuta ordentligt av stora magen och sista delen på graviditeten, så några dagars väntan till känns ok.
Hur har ni andra det som väntar? Någon som tror sig vara på gång? Planerade igångsättningar? Hur känner ni inför den stundande förlossningen?
Om jag ska berätta något mer lite kort om mig själv så är jag 31 år, boende i södra Sverige , gift. Vi har 3 barn födda -07 (flicka), -10 (pojke), -13 (flicka) och så väntar vi som sagt nr. 4 nu i okt-15. Första är född i v. 38+2, 2:an i v. 40+2 och 3:an också i v. 40+2. Vi har inte tagit reda på könet någon av gångerna så det är riktigt spännande att snart få veta vem som bökat runt där inne i så många månader. ???? Nu hoppas man bara att förlossningen ska gå fint och att bebis ska må bra. Mycket som snurrar i huvudet. Lycka till till alla som har förlossningen framför er!
Stort grattis till er som fött eller är igång!!
Själv var jag imorse övertygad om att jag blir första kvinnan nånsin vars bebis stannar kvar i magen för alltid. Med lite tur blir jag dock världsberömd och ekonomiskt oberoende av alla stålars som följer!
Efter att slemproppen släppte ordentligt i förrgår (bf) hade jag rejäla sammandragningar hela det följande dygnet och började få upp hoppet. På kvällen igår började det dock avta och imorse vaknade jag något nedslagen av en natt utan en enda sammandragning! Sjukt trött dock, så i förmiddags sov jag 1,5 h på soffan(!) och gick sen ut på en ordentlig långpromenad. Efter det känns det lite bättre igen.
Nu är faktiskt sammandragningarna tillbaka. Ordentligt tryck i de flesta och de håller i bortåt 40-50 sekunder, men de är glesa (10-20 minuter emellan, ibland mindre ibland något mer) och oregelbundna så jag försöker att hålla mig lite reserverad och tänka på annat. Men förhoppningsvis kan de väl börja påverka lite åtminstone så att lillebror kan tänka sig att komma ut innan veckan är slut åtminstone!
Första snittet fick jag välja på att vara vaken och bli sövd men efter att ha varit fullt öppen i 12h utan krystvärkar så kändes det skönast att sova. Blev kvar 3 dagar efter första snittet och den här gången blev jag utskriven från bb efter två dagar. Sen fick vi visserligen lov att stanna totalt en vecka eftersom lilltjejen kom 5 veckor för tidigt men det hade ju inget med snittet att göra
Upplevde båda snittet som bra trots att det var under olika omständigheter. Blev dock positivt överraskad av den här gången när jag var vaken. All inblandad personal var otroligt proffsig och berättade hela tiden vad som hände!
Nollfantasi: upplevde du det bättre att vara vaken? Fast det kanske inte går att jämföra eftersom det första var akutsnitt. Hur länge behövde ni vara kvar på sjukhuset den här gången?
Anledningen att jag frågar är att jag förra gången hade problem med att få ryggmärgsbedövningen. Läkaren hade svårt att lägga den det gjorde jätte ont , jag hade svårt att ligga stilla och han stack flera gånger. Iallafall så blev jag helt bedövad i hela kroppen, även i armarna. Jag har trott att det skulle vara så fram till nu då jag förstått att man inte ska bli bedövad på överkroppen. Därför tänkte jag att det är bättre att vara sövd om det är svårt att ge mig ryggbedövningen.
Första snittet fick jag välja på att vara vaken och bli sövd men efter att ha varit fullt öppen i 12h utan krystvärkar så kändes det skönast att sova. Blev kvar 3 dagar efter första snittet och den här gången blev jag utskriven från bb efter två dagar. Sen fick vi visserligen lov att stanna totalt en vecka eftersom lilltjejen kom 5 veckor för tidigt men det hade ju inget med snittet att göra
Upplevde båda snittet som bra trots att det var under olika omständigheter. Blev dock positivt överraskad av den här gången när jag var vaken. All inblandad personal var otroligt proffsig och berättade hela tiden vad som hände!
Tack för all omtanke och peppande ord. Värmerhur mycket som helst.
Idag har jag planterat om alla mina blommor - kändes ju logiskt. Tagit hela dagen typ så har verkligen haft tankarna på annat.
Skigisen: Ja det är absolut största fokus nu. Att den där lilla som sprattlar i magen snart ska få komma ut
Kgb777: Det är väl egentligen bara lite lugnande och smärtstillande i förebyggande. Det hör nog till att vara nervös..
Nollfantasi: Tack för din berättelse av din positiva upplevelse. Det är sådant jag behöver nu
Jag har lätt att måla allt i svart annars och det är liksom lite fel läge för det nu