Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Igår kl 19.58 kom vår dotter, 12 dagar innan bf. Kom in 4 cm öppen och från att de tog vattnet tog det 4 timmar tills hon var ute. Vilken skillnad på första och andra förlossningen! Kände mig som människa nästan direkt trots att damen var 50 cm och vägde 3720 gram. Intensiv men häftig förlossning :)
Igår kl 19.58 kom vår dotter, 12 dagar innan bf. Kom in 4 cm öppen och från att de tog vattnet tog det 4 timmar tills hon var ute. Vilken skillnad på första och andra förlossningen! Kände mig som människa nästan direkt trots att damen var 50 cm och vägde 3720 gram. Intensiv men häftig förlossning :)
Nu är det bara 9 dagar kvar till BF. Mina besvär denna andra graviditeten har varit...
Kraftiga sammandragningar från v 26
Kraftig pollen och fröallergi
Geografisk tunga
Bacteriell Vaginos
Invärtes Hemoröjder
Kraftig Acne på rumpan
Halsbränna
Magkatarr
Stillasittande sen Juni
Otrolig hemskt humör
Fy fan för att vara gravid säger jag bara!!!
Aldrig mer!!!
Ser fram emot en foglossning för det blir en baggis i jämförelse med allt skit i 9 månader. Å så klart är det värt allt men phuuu nu är det snart klart och det blir mys i stället!!! Hur har ni haft det????
Förlossning ska det stå inte foglossning ha ha ha
Nu är det bara 9 dagar kvar till BF. Mina besvär denna andra graviditeten har varit...
Kraftiga sammandragningar från v 26
Kraftig pollen och fröallergi
Geografisk tunga
Bacteriell Vaginos
Invärtes Hemoröjder
Kraftig Acne på rumpan
Halsbränna
Magkatarr
Stillasittande sen Juni
Otrolig hemskt humör
Fy fan för att vara gravid säger jag bara!!!
Aldrig mer!!!
Ser fram emot en foglossning för det blir en baggis i jämförelse med allt skit i 9 månader. Å så klart är det värt allt men phuuu nu är det snart klart och det blir mys i stället!!! Hur har ni haft det????
Exakt! Man ska göra det som känns bäst för en själv. För mig funkar amningen jättebra, men lilltjejen får ersättning under natten. Då blir hon ordentligt mätt och sover som en stock!
Aa okej, simonstorp är ju inte jätte långt borr :) har du Facebook? Lättare att höras av där och bestämma något framöver
Nu har jag iaf varit och gjort en hinnsvepning. Kändes mindre denna gång och var lite mognare, vilket är positivt. Har dock inga jätte höga förväntningar. Har fått tid för igångsättning nästa måndag....
Usch att behöva va så här gnällig men...
Lyckades ju vända bebisen i 39+5 i förra veckan. Ingen angenäm upplevelse men rädslan och upprördheten innan var nästan värst.
Var tillbaka hos barnmorskan idag. 40+3. Då har mitt blodtryck skjutit i höjden och hon tror jag har början till havandeskapsforgiftning. Att det ska krångla så mycket nu på slutet. Ny undersökning på onsdag och eventuell igångsättning.
Kollade upp vändningen och det drabbar ca 3 % av gravida. Havandeskapsförgiftning ca 2 %. Vad kommer härnäst som drabbar 1 %? Suck!