• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    Mallis92 skrev 2015-10-19 09:50:24 följande:

Igår kl 19.58 kom vår dotter, 12 dagar innan bf. Kom in 4 cm öppen och från att de tog vattnet tog det 4 timmar tills hon var ute. Vilken skillnad på första och andra förlossningen! Kände mig som människa nästan direkt trots att damen var 50 cm och vägde 3720 gram. Intensiv men häftig förlossning :)

Grattis :)
  • Zchimla

Imorrn blir det barnmorskebesök. Känns lite som att det kvittar, men det ska bli mysigt att höra hjärtljuden. Tröttnar nog aldrig på det.

• svejo

Fy bubblan vad jobbigt det låter cookie82. Hoppas det kommer igång av sig självt och att trycket håller sig.

Grattis Mallis!

Själv har jag avverkat Ikea och hinnsvepning på samma dag utan någon som helst effekt. Detta barn vill verkligen inte komma ut. Suck.

• angelica123

Bf+11 imorgon !

Har fått tid för igångsättning på lördag men vill verkligen att det ska sätta igång innan det.. Varför händer inget ?

• Iowhannah
    mammalovis skrev 2015-10-19 13:42:21 följande:

Är det på grund av syresättningen eller maten som ni är kvar på neo? Jobbigt att inte få komma hem och slappna av. Det krävs ju lugn och ro för att få amningen att komma igång, blir det en stress så får det ju snarare motsatt effekt. Dock är amningen många gånger tuff i början i synnerhet om bebisen bara vill sova. Min första fick de tvinga till att äta efter ett dygn, men så fick hon också en nyckelbensfraktur vid födseln och hade säkert ont.

Här gav jag upp inför återbesöket efter drygt 4 dygn och kokade amningsnappen och sedan dess har jag lättare att stå ut. Dock har jag väldigt olika bröst. På höger sida räcker det att trycka en gång så kommer mjölken, så han behöver ju knappt suga för att kunna klunka i sig.

På vänster är det sämre så där gör det mer ont när utdrivningen sätter igång, själv lyckas jag inte få ut mjölken på den sidan numera. Det känns som att han nyps ibland. Första dagarna gjorde det svinont när han högg till, men med amningsnappen måste han ta ett större tag, så det blir bättre. I början fick jag bita mig i läppen för att stå ut.

Vi är kvar på neo för att Nisse fick en infektion i samband med förlossningen. Så han går på en antibiotikakur just nu. I dag eller i morgon så får vi veta lite mer om när vi får åka hem.

I går kom en barnskötare och hade en friskare syn på flaskmatning än de flesta här. Jätteskönt! Nisse fick prova att äta från flaska, och det gick ju jättebra! Jag hoppas det fortsätter så! Nu är tanken att jag ammar i 10-15 minuter, sedan tar pappa flaskmatning medan jag pumpar i 10 minuter (för att stimulera flödet).

Jag frågade om tuttförvirring, men tydligen (enligt henne) så är det mer ovanligt än det verkar. Det drabbar oftare prematura barn. Fullgångna barn som har ett bra tag om tutten brukar kunna blanda tutte och flaska :)
  • Skogisen

Idag vore en bra dag för lilla att komma, fick kraftig magknip igår o har vaknat flera gånger inatt av att det ilat o gjort ont i bäckenet, känns som att jag inte sovit en blund på hela natten så år lagom slut för att förlossningen ska komma igång :p

• Zchimla

Varning för bajsprat

Hade en liten tjej med förstoppning här inatt och den monsterbajsen som kom ut hade fått en vuxen människa att kvida. Den lättnaden hos henne när den kom ut fick mig att gråta av glädje. Sedan sov hon som en liten gris. Blir en kur med laktulos för vill inte riskera att hon stoppar upp lagom till fredag natt nu.

• Larissa

Bm besöket idag, efter att ha varit fixerad i 3 veckor så är bebisen ruckbar igen. Ny tid nästa måndag och vid för igångsättning 30/10 om inget hänt. Hoppas den vill ut snart

• Knyttet14

Igår kväll hade jag rätt oregelbundna värkar, 10-20 min mellan.. märkte av att slemproppen började gå igår också, pytte lite!.

Nu i morse kom hela Jävla slemproppen stor som en golfboll, sjukt äckligt. Med massa blod i iaf! Någon som varit med om liknande?

Förra graviditeten såg jag aldrig skymten av slemproppen..

Trodde aldrig att den kunde vara så himla stor!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015