Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Positivt på Tul idag, gått från -19% till -15,9% så hon växer så det knakar :)
Bf +8 idag. Och fortfarande ingen bebis i sikte
mvc besök måndag 26/10. Och eventuellt igångsättning fredag 30/10. Vill inget hellre än att det ska sätta igång nu snart av sig självt.
Kämpa på nu alla som väntar, snart befinner ni er också i bebisbubblan. Snart måste det ju bara börja ploppa ut bebisar med tanke på hur många som verkar vara kvar och så många på övertid.
Fy fasen vad det är segt att gå över tiden! Bara 1 dag än så länge men ändå, har inga känningar alls. Inga sammandragningar och inga förvärkar. Känns som att det kommer att dröja två veckor till minst..
Hej. Vi kom dit till kl 6 och jag blev omhändertagen av en bm och sjuksköterska. Jag berättade om min oro och sköterskan sa att då sätter vi katetern direkt. Var kanske inte riktigt vad jag ville höra, men hon lät så säker på sin sak att jag okejade. Hon använde bedövningsvätska och typ sa att nu tvättar jag 3 ggr och på 3 satte hon katetern så snabbt och proffsigt. Sedan satte de 2 nålar en i var hand. Ett kärl sprack så de fick sticka 3 ggr.
Efter en tids väntan rullades jag till operation och där var det ju spinalbedövning. Jag var frusen och så nervös att jag inte kunde sluta skaka. Blev ledsen och blev insvept med filt och erbjuden lustgas som jag tog. Sedan la narkossköterskan bedövningen och jag väntade på att få själva ryggbedövningen, men istället så blev jag varm i benen och hon bara "Nu är det klart". Efter bara en liten stund kollade de med nått kallt hur känseln var. Jag kände ju att de rörde mig, men absolut ingen kyla. Jobbigast var att jag fortsatte skaka under tiden, fick lustgas som hjälpte. Plötsligt hör jag att de suger fostervatten och sedan säger de att bebisen är ute.
En gosse på 3660 gram 51 cm lång förlöstes kl 8:31. Han är perfekt!
Fick en extra kateter i livmodern mot blödning. Läkaren som förlöste såg ut som att hon hade stått i ett slakthus
Får lite extra smärtlindring.
Era små tips och tankar har funnits med mig under dagen <3
Lilleman knoppar nu och han är så fin. Kan inte vänta på att storasyster ska få se honom.
Hej. Vi kom dit till kl 6 och jag blev omhändertagen av en bm och sjuksköterska. Jag berättade om min oro och sköterskan sa att då sätter vi katetern direkt. Var kanske inte riktigt vad jag ville höra, men hon lät så säker på sin sak att jag okejade. Hon använde bedövningsvätska och typ sa att nu tvättar jag 3 ggr och på 3 satte hon katetern så snabbt och proffsigt. Sedan satte de 2 nålar en i var hand. Ett kärl sprack så de fick sticka 3 ggr.
Efter en tids väntan rullades jag till operation och där var det ju spinalbedövning. Jag var frusen och så nervös att jag inte kunde sluta skaka. Blev ledsen och blev insvept med filt och erbjuden lustgas som jag tog. Sedan la narkossköterskan bedövningen och jag väntade på att få själva ryggbedövningen, men istället så blev jag varm i benen och hon bara "Nu är det klart". Efter bara en liten stund kollade de med nått kallt hur känseln var. Jag kände ju att de rörde mig, men absolut ingen kyla. Jobbigast var att jag fortsatte skaka under tiden, fick lustgas som hjälpte. Plötsligt hör jag att de suger fostervatten och sedan säger de att bebisen är ute.
Fick en extra kateter i livmodern mot blödning. Läkaren som förlöste såg ut som att hon hade stått i ett slakthus
Lilleman knoppar nu och han är så fin. Kan inte vänta på att storasyster ska få se honom.
Stort grattis!! Skönt att det gick bra ![]()
Trots bra besked idag så är jag bara nere o förtvivlad, frågade lite om igångsättning o tydligen inte alls säkert att man får det här jag inte för än man gått 4-5 veckor över... Trodde 14dagar va praxis så blev rätt knäckt, skulle va skönt o veta att slutet på graviditeten bara är Max 3,5v bort o inte typ 6-7 veckor, har ont i varenda led, har lite muskel skador i benen sen tidigare o det känns som att musklerna ska sprängas, kan knappt hålla i saker längre o det enda bm säger är. Du ser ju inte svullen ut :( huvva vad jag gnäller men känns rätt hopplöst just nu...