• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Kgb777

Zchimla: Lycka till imorgon! Det kommer att gå bra! Ur smärtsynpynkt är det betydligt lindrigare än en vanlig förlossning tycker jag. Men visst är man nervös innan, men det tar bara ca 10 minuter har jag för mig från snittets början tills bebis är ute så sen får du annat att fokusera på. Min man och son var med hela tiden på uppvaket och jag ammade honom redan där, så fokus var mest på bebis sedan han kom ut då glömmer man liksom bort det andra!

• Zchimla
    Kgb777 skrev 2015-10-22 18:54:30 följande:

Zchimla: Lycka till imorgon! Det kommer att gå bra! Ur smärtsynpynkt är det betydligt lindrigare än en vanlig förlossning tycker jag. Men visst är man nervös innan, men det tar bara ca 10 minuter har jag för mig från snittets början tills bebis är ute så sen får du annat att fokusera på. Min man och son var med hela tiden på uppvaket och jag ammade honom redan där, så fokus var mest på bebis sedan han kom ut då glömmer man liksom bort det andra!

Det lite tråkiga här är att jag kommer få vara utan sambo och barn medan de syr ihop mig. Hade något med personal att göra. Nåja jag kommer få snusa bebis sen så mycket jag bara orkar.
  • Kgb777

Har för mig att just när de sydde ihop mig så var jag också ensam, men det gick ganska snabbt!

• litensmurf84
    Fru Hermelin skrev 2015-10-22 14:37:58 följande:

Stort grattis till er som fött eller är igång!!

Själv var jag imorse övertygad om att jag blir första kvinnan nånsin vars bebis stannar kvar i magen för alltid. Med lite tur blir jag dock världsberömd och ekonomiskt oberoende av alla stålars som följer!

Efter att slemproppen släppte ordentligt i förrgår (bf) hade jag rejäla sammandragningar hela det följande dygnet och började få upp hoppet. På kvällen igår började det dock avta och imorse vaknade jag något nedslagen av en natt utan en enda sammandragning! Sjukt trött dock, så i förmiddags sov jag 1,5 h på soffan(!) och gick sen ut på en ordentlig långpromenad. Efter det känns det lite bättre igen.

Nu är faktiskt sammandragningarna tillbaka. Ordentligt tryck i de flesta och de håller i bortåt 40-50 sekunder, men de är glesa (10-20 minuter emellan, ibland mindre ibland något mer) och oregelbundna så jag försöker att hålla mig lite reserverad och tänka på annat. Men förhoppningsvis kan de väl börja påverka lite åtminstone så att lillebror kan tänka sig att komma ut innan veckan är slut åtminstone!

Samma här. Inne i v 40+5 idag. En del slempropp gick i förrgår och kom mer idag. Men har inte inga sammandragningar. Kände kanske några ggr i början av veckan lite ömmande tryck i nedre delen av livmodern men inte mer. Man börjar undra om man blir tvungen att bli igångsatt!
  • Embla twopointoh
    Zchimla skrev 2015-10-22 19:54:37 följande:
    Det lite tråkiga här är att jag kommer få vara utan sambo och barn medan de syr ihop mig. Hade något med personal att göra. Nåja jag kommer få snusa bebis sen så mycket jag bara orkar.
    Vad trist! I mitt Landsting får mannen och bebisen vara med hela tiden. Å andra sidan tar det en halvtimme på sin höjd att bli i hopsydd och det är ju inte så jättelänge egentligen.
  • Skogisen

Nu är jag konfunderad, igen. Bebisen har under ett par månader legat med huvudet nedåt o sparkat på min högra sida, nu helt plötsligt så sparkar hon på vänster sida?? Jag som trodde alla ilningar i blygdbenet va tecken på att hon fixerat sig men så kan väl inte va fallet om hon kan flytta benen från ena sidan till den andra??

• mammalovis
    Zchimla skrev 2015-10-22 11:36:27 följande:
    Fy vad rädd jag blev innan för morgondagen. Kunde inte sluta gråta. KS är så utanför ens egen kontroll det bara kan bli. Ja jag är nervös. Så vet jag ju hur känslig jag kommer bli på de tabletterna jag får innan själva op. Sambon är förvarnad om att det kan bli många tårar.
    Det kan ju vara så för att du har väntat och väntat och hoppats annorlunda och först nu finns det ingen återvändo längre. Du får sätta din tilltro till att allt går bra imorgon, även om jag också hade varit nervös i din situation, då jag tycker operationer är läskiga. Du får försöka fokusera framåt - snart har du din lille/lilla sprattelgubbe hos dig. Så försök vila allt du kan för sedan börjar livet med bebis och det kan dröja innan du får sovmorgon igen. Lycka till!
  • mammalovis
    Skogisen skrev 2015-10-22 21:05:28 följande:
    Nu är jag konfunderad, igen. Bebisen har under ett par månader legat med huvudet nedåt o sparkat på min högra sida, nu helt plötsligt så sparkar hon på vänster sida?? Jag som trodde alla ilningar i blygdbenet va tecken på att hon fixerat sig men så kan väl inte va fallet om hon kan flytta benen från ena sidan till den andra??
    Jag hade också fixerad bebis och sparkar på olika sidor, så du behöver nog inte vara orolig. De måste ju kunna vrida på kroppen i förhållande till huvudet. Dessutom ska de ju rotera på vägen ut.
  • Mallis92

Min dotter bytte sida flera gånger, vet det säkert eftersom jag fick göra nästan ett ul i veckan i slutet. Hon var trots det fixerad. Föddes i söndags och bytte sparksida så sent som natten mellan lördagen och söndagen :)

• Bf29okt
    Zchimla skrev 2015-10-22 11:36:27 följande:

Fy vad rädd jag blev innan för morgondagen. Kunde inte sluta gråta. KS är så utanför ens egen kontroll det bara kan bli. Ja jag är nervös. Så vet jag ju hur känslig jag kommer bli på de tabletterna jag får innan själva op. Sambon är förvarnad om att det kan bli många tårar.

Känner igen mig var ochså sjukt nervös inför mitt snitt men om jag ska vara ärlig tyckte jag att sätta kateter var värst haha:) uppvaket var inte iheller så roligt men det gick .. Nu i efterhand hade jag velat göra om hela den dagen igen för det var en sån fantastisk upplevelse ! Den bästa kicken någonsin! Kram
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015