• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Zchimla

Åh vad ont det gör!! Vart uppe och gått lite men alltså i jämförelse att läka efter en vaginal normal förlossning så är detta värre, fast jag är piggare så har jag mer ont.

Jag kom in samtidigt som en annan kvinna och hon hade värkar de luxe. Syntes på henne hur ont de gjorde som i att hon vek sig dubbel och grät hejdlöst. Och vad gör hennes man? När vi kliver in i hissen så trycker han till en knapp så vi måste åka ner i källarplan först, då led jag med henne. Min sambo konstaterade att jag hade skällt på honom om det varit vi och jag hade haft de värkarna.. får nog ge han rätt där

Jag hoppas det ska dra igång för alla nu så ni slipper gå mer på övertid.

• destiny391

Vattnet gick for mig igar kvall nar jag hade gatt och lagt mig. Ringde sjukhuset och de bad mig komma in for ett ctg. Tog en snabb dusch Sen akte vi. Allt var bra sa vi akte hem igen. Pa grund Av infektionsrisk for bebisen satter de igang en Har efter 24 timmar (vet inte om de gor samma i Sverige?) sa hander inget under dagen ska jag aka in igen ikvall vid 22-tiden och bli igangsatt. Kanns Konstigt att veta men samtidigt skont att kunna planera. Kanner inte mycket nu, lite molande vark mest. Ska forsoka sova en stund snart tankte jag. Far val se hur det gar. Grattis till alla som fatt och lycka till ni som ar kvar! Kanske min lilla tjej tittar ut imorgon pa BF :)

• Skogisen
    destiny391 skrev 2015-10-24 14:00:33 följande:

Vattnet gick for mig igar kvall nar jag hade gatt och lagt mig. Ringde sjukhuset och de bad mig komma in for ett ctg. Tog en snabb dusch Sen akte vi. Allt var bra sa vi akte hem igen. Pa grund Av infektionsrisk for bebisen satter de igang en Har efter 24 timmar (vet inte om de gor samma i Sverige?) sa hander inget under dagen ska jag aka in igen ikvall vid 22-tiden och bli igangsatt. Kanns Konstigt att veta men samtidigt skont att kunna planera. Kanner inte mycket nu, lite molande vark mest. Ska forsoka sova en stund snart tankte jag. Far val se hur det gar. Grattis till alla som fatt och lycka till ni som ar kvar! Kanske min lilla tjej tittar ut imorgon pa BF :)

Hoppas allt går bra för dig o att du får komma igång av dig själv :)
  • Skogisen

Hur är det för alla idag? Själv har jag sovit, gick en timme med hundarna i morse sen soffan exakt hela dagen :)

• Fru Hermelin
    destiny391 skrev 2015-10-24 14:00:33 följande:

Spännande! Lycka till!!

Och grattis svejo, Zchmila och... förlåt, visst är det någon mer som fått nyss? Stort grattis till er med nya små bebisar och stort lycka till ni som är på gång!!

Skogisen: som andra redan sagt, jag tror absolut inte de låter dig gå 4-5 veckor över!! Här tror jag det är max till 42+0, har inte hört någonstans där de låter det gå mer än till +21 dagar!

Här är bebisen fortfarande kvar på insidan. Är på bf+4 idag och känner mig väldigt labil. Skiftar snabbt från nån "helt okej" och tillfreds inställning till att bli otroligt lättretlig och irriterad eller bara jättegråtig. Var hos bm igår igen och bad henne kolla om något hänt eftersom slemproppen släppt ordentligt i ett par omgångar och jag har rejäla förvärkar emellanåt. Men det var verkligen inte mycket! Lillebror har visserligen äntligen fixerat sig och tappen är mjuk (vilket den inte var sist), men fortfarande långt bak och stängd. Hon skulle försöka "röra runt lite" vid hinnan om det gick, men hon fick inte in ens ett finger. Retade tappen lite, så gott det gick, men rätt nedslående ändå kändes det.

Nåja, han kommer när han kommer. Upprepar det som ett mantra för mig själv och försöker att tänka på annat. Sen bm-besöket har jag dock haft brunrosa flytningar, så kanske nåt börjar hända åtminstone? Tänkte först att det var pga undersökningen men det har fortsatt även idag. Nätterna har varit jättelugna i stort sett utan sammandragningar, men så fort jag går upp så sätter de igång igen. Har tid för överburenhetskontroll på onsdag i v41+0, men jag håller en tumme för att jag ändå ska slippa. Men men. Han kommer när han kommer. Han kommer när han kommer... *mantra*
  • Fru Hermelin
    Skogisen skrev 2015-10-24 18:44:00 följande:

Hur är det för alla idag? Själv har jag sovit, gick en timme med hundarna i morse sen soffan exakt hela dagen :)

Ungefär som min dag då. Äter, sover och promenerar - det är mina dagar just nu
  • zannachanel

Hej!

Jag ska precis börja fotografera förlossningar och letar därför efter gravida i Sundsvall som är intresserade av att få sin förlossning förevigad.

Varje förlossning är unik och likaså varje individs önskemål inför sin förlossning. Jag kommer att bemöta er med största hänsyn, respekt och värme. Naturligtvis utformas hela fotograferingen utifrån era önskemål och jag kommer att vara mycket lyhörd.

Jag har erfarenhet av dokumentärt och personligt berättande och är utbildad fotograf.

Till en början kommer jag att göra det här kostnadsfritt för att bygga upp min portfolio. Till er jag fotograferar kommer jag att leverera redigerade bilder digitalt, i god kvalité så att ni själva kan beställa papperskopior. Vill ni beställa genom mig så går det självklart också bra.

Om du vill ha mer information, eller är intresserad av att bli fotograferad så tveka inte att höra av dig.

Jag hoppas att vi hörs!

Zanna Nordqvist

[email protected] 
    0760805509
    Facebook: Zanna Nordqvist
    Instagram: zanna.nordqvist

• Skogisen
    Fru Hermelin skrev 2015-10-24 19:30:08 följande:
    Ungefär som min dag då. Äter, sover och promenerar - det är mina dagar just nu
    Funderar på om jag hamnat i en "sova för mycket" spiral, fast kanske är precis det man behöver nu för o ladda batterierna, har ju haft rätt svårt med sömnen typ fram till nu så kanske bara får passa på o njuta, särskilt som det bara är jag o karln hemma i två veckor då bonusarna är hos sin mamma :)
  • mammalovis
    Skogisen skrev 2015-10-24 21:53:19 följande:
    Funderar på om jag hamnat i en "sova för mycket" spiral, fast kanske är precis det man behöver nu för o ladda batterierna, har ju haft rätt svårt med sömnen typ fram till nu så kanske bara får passa på o njuta, särskilt som det bara är jag o karln hemma i två veckor då bonusarna är hos sin mamma :)
    Jag kan ju inte garantera dig något, men sista veckan innan jag födde var jag extremt trött och i princip bara sov och vilade, inte blev jag piggare heller ... Jag var sällan uppe före 10-11 och sedan var jag trött på eftermiddagen igen ... så har du tur samlar kroppen kraft inför födsloarbetet.  Så vila på, sedan vet du inte när du får sova så länge du vill nästa gång.

Det är lite frustrerande kan jag tycka. Lilleman här sover som bäst och längst på dagarna och man vet ju inte förrän efteråt när han drabbats av matkoma. På nätterna har han ett längre pass på 3-4,5 timmar sedan ska det ätas i flera omgångar innan han sover igen och då kan han behöva sova på mig för att kommatill ro. Det känns som han blivit mycket mer vaken den här sista veckan och därmed svårare att förutse när han väljer att sova efter amningen. Ja, det är väl dags att lägga ner honom nu och se om vi får sova till 3-4. Jag får nog ta någon kvällsmacka först, då jag blir så hungrig mitt i natten annars.
  • Iowhannah

Sömnbrist plus hormoner, blandat med att jag är en väldigt känslig person, är en riktigt härlig kombination. Jag är extremt tacksam över 10-dagarna! Det är så skönt att sambon är hemma och kan dela bördan med mig! Eftersom jag dessutom delammar så matar han också. Jätteskönt att han kan ta nattmatningen när jag känner mig helt slut! Vi har förvisso bara haft fyra dagar hemma nu, jag antar att det blir lättare med tiden.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015