Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Sömnbrist plus hormoner, blandat med att jag är en väldigt känslig person, är en riktigt härlig kombination. Jag är extremt tacksam över 10-dagarna! Det är så skönt att sambon är hemma och kan dela bördan med mig! Eftersom jag dessutom delammar så matar han också. Jätteskönt att han kan ta nattmatningen när jag känner mig helt slut! Vi har förvisso bara haft fyra dagar hemma nu, jag antar att det blir lättare med tiden.
Det blir det säkert :) tänk på att du har en rätt stor läkningsprocess i kroppen oxå som gör att du är extra trött just nu.
Bf +9 23.04 kom vår Elisia till världen<3
3,6 kg och 51 cm lång. Öppen för 1 finger när vi kom in vid 19.00 igår. Men värkar som var dubbla och tilloch med 3 dubbla. Från 20.30-22.30 öppnades resten. Helt sjukt ont överallt, hade lovat mig att inte skrika men det kunde jag inte hålla. För de smärtorna var hemska, han inte med någon form av bedövning. Men som tur var sprack ingenting och inget behövde sys. Men den har gången undrar jag när mjölken rinner till? Nu sussar sambo i sin säng i bb rummet och Elisia ligger bredvid mig och sover. Skulle ringa på klockan när hon vaknar så skulle de ta en temp. Fick ringa för någon timme sedan och be om Alvedon som jag själv glömt packa ner i väskan.
Bf +9 23.04 kom vår Elisia till världen<3
3,6 kg och 51 cm lång. Öppen för 1 finger när vi kom in vid 19.00 igår. Men värkar som var dubbla och tilloch med 3 dubbla. Från 20.30-22.30 öppnades resten. Helt sjukt ont överallt, hade lovat mig att inte skrika men det kunde jag inte hålla. För de smärtorna var hemska, han inte med någon form av bedövning. Men som tur var sprack ingenting och inget behövde sys. Men den har gången undrar jag när mjölken rinner till? Nu sussar sambo i sin säng i bb rummet och Elisia ligger bredvid mig och sover. Skulle ringa på klockan när hon vaknar så skulle de ta en temp. Fick ringa för någon timme sedan och be om Alvedon som jag själv glömt packa ner i väskan.
Fick igångsättning beviljad två dagar tidigare tack vare snäll läkare på förlossningen, alltså då i v41+5. Detta var i torsdags morse.
Tappen var mjuk och mogen och jag var öppen en snål 1:a. Fick sån där hormonplatta bakom tappen för att öppna upp den mer och starta värkar.
Natten till fredag startade värkarna ordentligt och blev inskriven ca 07 på förlossningen, 4cm öppen.
Sjukt intensiva värkar och en stressad bebis i magen ledde till akutsnitt på eftermiddagen när jag var öppen 9 cm.
Slapp bli sövd dock, som tur var. de hade nämligen stenkoll på honom hela dagen då han visade dessa tecken tidigt så därför blev det inte urakut.
Men när han väl var ute så mådde han jättebra <3
Så i vecka 41+6 kom han, 4466 gram och 53 cm. Stadig kille