Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
BF + 9.
Efter tre dagars småblödningar gick den beryktade slemproppen. Eftersom jag inte har så mycket andra känningar så fick dessa små tecken mig att göra en invärtes vågen. Kanske, kanske! Fast med ungens så långt uppvisade envis kommer den väl klamra sig kvar där inne så länge som den kan. :) Min sambo säger att den brås på mig - jag förstår inte alls vad han pratar om. :)
Efter en härlig långlördag på stan igår så är vi redo för bebisens ankomst - hoppas bara den också fattar nu att det är dags att komma ut :) Insåg förresten att de kläder jag ville köpa fanns på rea för halva priset på nätet jämfört med i butiken så det blev att beställa lite istället. Farligt bekvämlig shopping, finns ju så mycket fint. Vi vet ju inte ännu om det är en pojk eller tjej. Om det blir en tjej får vi nog sätta en rosett på huvudet på henne för vi har köpt mest "killkläder". :)
Ja, passa på att unna dig saker nu om du orkar. Sedan rekommenderar bb och bvc ju att man undviker köpcentrum och gallerior med tanke på smittorisken. Vila om du kan är också ett hett tips, som man dock först förstår efteråt varför.
Jag är också sugen på att shoppa, om jag hittar något i rätt storlek, då jag inte hann/orkade innan förlossningen, då nästan all rörelse gjorde ont sista veckan och jag bara ville vara hemma. Tanken är väl att komma iväg på måndag då jag inte ens har hämtat ut babyboxarna. De två apoteken här i stan har allt restnoterat. Nu är det ju lättare att köpa något som passar en pojke också.
Att gå från att han en bebis som sparkat på samma ställe typ hela tiden till att hon byter sida varje natt är ju lite intressant :P är det rotationer för att ta sig längre ner i bäckenet tro? :D håller tummarna iaf :)
Grattis till alla bebisar som kommit senaste dygnen. BF +3 här idag och ingen bebis på väg ut så den här graviditeten går jag garanterat längst. Återstår att se hur många plusdagar det blir...heja heja.
Grattis till gossen Angelica123 Äntligen kom han och skönt att det blev lugnt.
Grattis till Elisia Larissa
Vår lille kille ska heta Noel
idag känns det något bättre och inatt ska vi vara själva. Spännande.
Grattis till alla bebisar!
Bf+9 idag. Idag har jag varit gravid i 37 dagar mer än beräknat under mina tre graviditeter. Sjukt! Min mage måste vara en väldigt trevlig plats.
Imorgon ska jag till bm och då har hon lovat att göra hinnsvepning. Hoppas att det kan hjälpa så att jag slipper en tredje igångsättning.
Grattis till alla nya bebisar! Jag lider med er som går på övertid. När jag var på bf + 10 kände jag nästan att det kunde kvitta om han kom ut så less var jag på allt. Men jag vet att det är en klen tröst men snart är det ni som får skriva om erat underverk här:)
Idag är vår Harry 3 dagar gammal och det funkar på bra här hemma. Värre är det att sysselsätta två storebröder som börjar sitt höstlov i morgon. Börjar få lite ångest över hur man ska få ihop vardagen när sambon börjar jobba igen.
Antingen börjar jag va nervös inför förlossningen eller så är det något annat... Pirrar i händerna o benen, allmän oroskänsla i kroppen, lite hjärtklappningar till o från, illamående o trött, allt på en o samma gång :P någon som känner igen sig?
Igår eftermiddag, på BF+7, kom vår pojke äntligen till oss! Det var en väldigt segstartad förlossning, men när BM tog hål på hinnorna vid kl 12 tog det äntligen fart. Kl 15.34 föddes han, 3245 g och 50 cm. Så underbart att få hålla honom i famnen!