Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
God morgon!
Idag gick jag in i v.39+0 .. 6 dagar till Bf!
Jag har haft en helvetesnatt, eller ja den kunde säkert vart värre men har vaknat var och varannan timme. En mensvärk har infunnit sig typ konstant och när jag vänt mig eller ändrat ställning har halsbrännan från helvetet klättrat sig upp i halsen! Som grädde på moset så stör jag mig på sambons andning haha!
Jag hoppas detta börjar lida mot sitt slut , så orolig att behöva gå över. Först blev jag glad över "mensvärken" , men efter lite googlade så verkar det ju som att man kan ha det ett bra tag innan förlossningen. Så nu är jag bara ledsen över min uteblivna sömn.. Skall nog ta ett bad och försöka sova efter det.
BF+5 och idag är det sista dagen bebisen har på sig att komma ut självmant, imorgon blir det igångsättning annars. Ska bli så skönt att få tillbaka min kropp och förhoppningsvis få lite mindre ont i fogarna.. Det här har varit min värsta graviditet av de 3 jag genomgått.. För min del blir det nog inga fler barn, min bm som velat att jag tagit emot rullstol den här graviditeten har sagt att jag om jag ska ha fler barn bör vänta minst 5 år innan nästa, för att inte behöva hamna i rullstol. Men jag som alltid velat ha 4 barn har nu nöjt mig med tanken på att "bara" få 3 :)
BF + 10.
Sedan 02.00 har jag haft värkar ca en i halvtimmen. Somnade om emellan och vaknade lika chockad och förvånad varje gång. Nu hoppas jag bara att det är enda natten... Och att vi iaf är på förlossningen inatt.
Skickade iväg sambon till jobbet. Känns ju lite knäppt att man inte vet om det tar 50, 20, 10 timmar. Men det känns bra att det iaf är igång!
Nä nu skiter jag i det här! Kan man säga upp sig som kuvös? Bf+6 idag och jag känner nästan att nä nu skiter jag i om han kommer över huvud taget. Hade åtminstone några enstaka förvärkar inatt, vilket jag inte haft på ett par nätter, men det känns som att nä, han tänker helt enkelt inte komma ut. Nä men gör inte det då!! vill jag snäsa åt honom, haha.
Igår grät jag oavbrutet i typ en timme innan frukost, sen sov jag typ resten av dagen. Stackars familjen! Lyckligtvis blev det lite bättre framåt kvällen, så jag fick chans att ta igen lite mys och närhet med dottern, men särskilt många poäng i bra-mamma-kategorin plockade jag inte igår! :( Dessutom har jag lyckats gå och bli i det närmsta förstoppad de senaste dagarna, så det känns ju också som himla bra uppladdning!
Nä, nu ska jag försöka ställa in mig på att det blir en novemberbebis via igångsättning och så ska jag ut och ta en "vardagslyx-dag" med köpekaffe, långpromenad i solen, gå lite i nån affär, käka choklad och dylikt! Drar på min bästa snyggkappa också när jag går ut, så kanske det ändå kan finnas en liten chans att vattnet går och sabbar den eller nåt. Lätt värt det isf, haha! Men sån tur lär man ju inte ha ;)
Igår eftermiddag, på BF+7, kom vår pojke äntligen till oss! Det var en väldigt segstartad förlossning, men när BM tog hål på hinnorna vid kl 12 tog det äntligen fart. Kl 15.34 föddes han, 3245 g och 50 cm. Så underbart att få hålla honom i famnen!
BF + 10.
Sedan 02.00 har jag haft värkar ca en i halvtimmen. Somnade om emellan och vaknade lika chockad och förvånad varje gång. Nu hoppas jag bara att det är enda natten... Och att vi iaf är på förlossningen inatt.
Skickade iväg sambon till jobbet. Känns ju lite knäppt att man inte vet om det tar 50, 20, 10 timmar. Men det känns bra att det iaf är igång!
BF+5 och idag är det sista dagen bebisen har på sig att komma ut självmant, imorgon blir det igångsättning annars. Ska bli så skönt att få tillbaka min kropp och förhoppningsvis få lite mindre ont i fogarna.. Det här har varit min värsta graviditet av de 3 jag genomgått.. För min del blir det nog inga fler barn, min bm som velat att jag tagit emot rullstol den här graviditeten har sagt att jag om jag ska ha fler barn bör vänta minst 5 år innan nästa, för att inte behöva hamna i rullstol. Men jag som alltid velat ha 4 barn har nu nöjt mig med tanken på att "bara" få 3 :)
Hej!
Bf +10 här också. Var på sista bm -besöket idag och medan jag väntade gick en del av slemproppen. Tredje graviditeten och det här var första gången jag såg den. Blev alldeles lycklig
Jag bad om hinnsvepning och då fick jag veta att jag var öppen 3-4 cm. Helt sjukt! Då har förvärkarna gjort lite nytta iaf. Nu är jag jättenervös för att det ska bli en supersnabb förlossning. Tänk om jag slipper igångsättning den här gången! !!!