• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    Pixel15 skrev 2015-10-27 06:42:41 följande:

Det låter som att det är på gång nu för flera av er. Spännande! Lycka till

Skogisen: Hur går det för dig? Jag kände rörelser precis som vanligt mellan förvärkarna, han var lika livlig som vanligt. När jag ringde förlossningen frågade de särskilt om jag kände av bebisens rörelser, så det ska man göra. Ring in om du är osäker eller orolig! Även inne på fl höll BM på och puttade på magen för att få reaktion och jag fick dricka isvatten för att få bättre gensvar så att han verkligen mådde bra under värkarna.

Det har lugnat sig igen... Förvärkar i 6h igår, dock rätt oregelbundna o en bebis som levde rövare emellan, har inte känt av något alls inatt, men ändå skönt att det hänt nånting :) hade varit kul om hon kom nu i veckan då syrran är uppe från Sthlm o hälsar på :) men men vi får se, förr eller senare kommer hon ju ut :)
  • Iowhannah
    Skogisen skrev 2015-10-27 07:33:58 följande:

Det har lugnat sig igen... Förvärkar i 6h igår, dock rätt oregelbundna o en bebis som levde rövare emellan, har inte känt av något alls inatt, men ändå skönt att det hänt nånting :) hade varit kul om hon kom nu i veckan då syrran är uppe från Sthlm o hälsar på :) men men vi får se, förr eller senare kommer hon ju ut :)

Nu när jag tänkt efter så jo, jag kände en väldigt livlig bebis mellan förvärkarna. Väldigt livlig! Nästan så jag trodde att förvärkarna var stressande för honom.
  • Skogisen
    Iowhannah skrev 2015-10-27 09:20:09 följande:
    Nu när jag tänkt efter så jo, jag kände en väldigt livlig bebis mellan förvärkarna. Väldigt livlig! Nästan så jag trodde att förvärkarna var stressande för honom.
    Hade det inte varit för att jag haft karate-kid i magen hela tiden hade jag nog oxå trott det men tror helt ärligt inte hon kan bli livligare än hon varit, alla som undersökt oss har bara skrattat åt henne då hon snurrar som en galning konstant :D
    Känns skönt att dom kan va livliga mellan förvärkarna så det inte är nåt på tok :)
  • Tramses

Klockade värkar hela kvällen igår och de kom med 6-7 min mellanrum. Lyckades somna vid 4 imorse och sov 3 timmar innan det satte igång igen, men nu 10-15 min emellan. Dock kraftigare värkar.

Pratade med en förlossningar angående mina sprutor som jag tar och hon tyckte att jag skulle komma in och ta hinnorna. Jag var Välkommen direkt men valde att vänta till ikväll. Så snart har vi också vår bebis hos oss!

Mina tidigare förlossningar har det gått superfort efter att vattnet har gått. Hjälp vad nervös jag blev nu!

• Simone
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-10-26 17:54:24 följande:

Hej på er! Var ett tag sedan jag skrev nu men jag ville bara säga grattis till alla nya små underverk och lycka till alla ni som har första mötet framför er!

Lilla Runa är snart en månad redan och vardagen rullar på med 4 barn och en sambo som bara är hemma på helgerna.

Åh så söt :)
  • cookie82

Här är hon! Den envisa skitungen visade sig vara världens finaste lilltös. ??

Hon föddes 10.20 imorse och vi kom in till förlossningen 00.00 inatt. Lyckades ta mig igenom utan EDA vilket jag känner mig glad över nu. Känner mig mör och helt slut men som världens lyckligaste. Lycka till er andra! Det är fantastiskt!
  • Pixel15

Cookie82: Stort grattis! Bra kämpat :)

Tramses: Så himla spännande, stort lycka till!

• Skogisen

Fick en lite intressant kommentarer idag "din ansiktsform har ändrat så nu är det inte långt kvar"?? Öh jaha ja det är ju bra? :P

• Finalisten

Idag efter 76 timmar med värkar kom våran älskade Tove :) 3005g och 47cm lång <3
    Förlossningen gick bra och hyfsat snabbt, 3 timmar efter inskrivning var hon ute på 3 krystningar :)

• Tramses
    Finalisten skrev 2015-10-27 21:30:31 följande:

Idag efter 76 timmar med värkar kom våran älskade Tove :) 3005g och 47cm lång <3

Förlossningen gick bra och hyfsat snabbt, 3 timmar efter inskrivning var hon ute på 3 krystningar :)

Stort grattis till er fina lilla tjej!

Själv sitter jag här med oregelbundna värkar sedan över ett dygn tillbaka. Skulle få komma in nu ikväll och ta hål på hinnorna, men tyvärr var det fullt på förlossningen, så vi får snällt vänta.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015