Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hur mycket "ska" en bebis gå upp i början? Min dotter vägde 3005 när hon föddes, gick ner till 2880 och sen har hon gått upp 200,180 och 160 vid varje besök vi gjort hos BVC så nu väger hon 3430g.. Frågar varje gång om det är bra och det enda svar jag får är att "det är acceptabelt", kan inte riktigt nöja mig med det svaret haha, går hon hon upp för lite eller är det som det ska vara? *orolig förstagångs mamma*
Vad skönt att du fick gehör för ditt mående!
Jag minns inte längre om det pratades om det på föräldrautbildningen, det var ju 5 år sedan jag gick.
Bvc-sköterskan nämnde det på hembesöket och gav någon form av broschyr. Sedan brukar det väl kollas av muntligen vid varje besök om man väljer att svara ärligt på frågan hur det går.
Jag kan förstå det där med att hålla fasaden, för det är ju det som är kutym att svara på frågan, men å andra sidan är det ju bättre att gråten får komma ut och att man får mer hjälp om man behöver. Risken är ju att man faller djupare om man lyckas hålla fasaden uppe, tänker jag. Så se det inte som ett nederlag, utan att du var stark nog att prata om det!
Vad skönt att du fick gehör för ditt mående!
Jag minns inte längre om det pratades om det på föräldrautbildningen, det var ju 5 år sedan jag gick.
Bvc-sköterskan nämnde det på hembesöket och gav någon form av broschyr. Sedan brukar det väl kollas av muntligen vid varje besök om man väljer att svara ärligt på frågan hur det går. Bm höll väl lite koll på mig under graviditeten då andra barnet blev en chock att det tog sig så fort och jag var väldigt tröttkörd av dotterns många uppvaknanden på natten. Denna graviditeten mådde jag ju bättre, men var ju ändå väldigt trött och grinig.
På eftermiddagarna återkommer tröttheten trots att jag haft två bättre nätter nu. Det svåra är ju att komma i säng i tid i förhållande till lillemans tider.
Jag kan förstå det där med att hålla fasaden, för det är ju det som är kutym att svara på frågan, men å andra sidan är det ju bättre att gråten får komma ut och att man får mer hjälp om man behöver. Risken är ju att man faller djupare om man lyckas hålla fasaden uppe, tänker jag. Så se det inte som ett nederlag, utan att du var stark nog att prata om det!
Toppen. Storasyster är genomförkyld
Är ju inte så himla lätt att hålla henne från lillebror fast jag försöker ju förstås.