Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
I dag har jag varit på läkarbesök och han tog mig väldigt mycket på allvar. Kändes skönt att han lyssnade på mig. Så nu är jag, till att börja med, sjukskriven fram till och med 13 december och sambon kommer vara föräldraledig. Det kommer vara så skönt med den avlastningen! Och att slippa den mest påtagliga ångesten. Jag ska få träffa en kurator också, förhoppningsvis snart. Jag är så trött på att må dåligt nu! Att ingen sa hur jobbigt och tungt det kan vara!
Apropå sex. Vi testade för 3 veckor sedan (3 veckor efter förlossningen) och det kändes som att man var mycket större där nere... Min sambo tyckte inte det, men jag känner skillnad. Har ni andra känt så och isåfall, har det blivit bättre?
För övrigt va det väldigt skönt att slippa den stora magen som var ivägen :)
Hur mycket "ska" en bebis gå upp i början? Min dotter vägde 3005 när hon föddes, gick ner till 2880 och sen har hon gått upp 200,180 och 160 vid varje besök vi gjort hos BVC så nu väger hon 3430g.. Frågar varje gång om det är bra och det enda svar jag får är att "det är acceptabelt", kan inte riktigt nöja mig med det svaret haha, går hon hon upp för lite eller är det som det ska vara? *orolig förstagångs mamma*
Hur mycket "ska" en bebis gå upp i början? Min dotter vägde 3005 när hon föddes, gick ner till 2880 och sen har hon gått upp 200,180 och 160 vid varje besök vi gjort hos BVC så nu väger hon 3430g.. Frågar varje gång om det är bra och det enda svar jag får är att "det är acceptabelt", kan inte riktigt nöja mig med det svaret haha, går hon hon upp för lite eller är det som det ska vara? *orolig förstagångs mamma*
Men vad kul det är att klä barnen ut i bilen och åka till dagis och så startar inte biljäveln! Bara att gå in igen och av med kläderna.. Suck.