Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
God jul från partyprissen Love!
Har just klarat julfirande med makens släkt, inklusive barnens kusiner. Ljudnivån barn kan få till alltså! Men det var trevligt och jag är så sjukt nöjd att jag tog mig igenom det! Typiskt en sån grej som är rejält tuff för mig såhär i början och något jag absolut inte klarade när dottern var spädis. Hoppas ni har en fin jul allihop! 
Hm, kom bilden med? Så dum att det inte syns från mobilen!
Den kom med. :)
God jul på er alla!????????????????????????? vi fick en flicka 151010 efter längtade var hon! Gick över 5 dagar inte så länge men oj va övervänt man var! Men nu är hon redan 10 veckor på lördag! Tänk vad tiden går! Och tänk vad älskad hon är?? Hoppas det gick bra för alla er! Hoppas ni haft en underbar jul!?????????????????
Här har det varit en pärs i dag. Nils har inte lyckats sova ordentligt pga alla människor och intryck, så vi har haft en rejält övertrött och skrikig bebis i kväll. Nu har han äntligen somnat och ligger och snarkar och vi är helt slut! Och så ska vi iväg i morgon med... Men då ska vi se till att åka hem så fort vi märker att det blir för mycket för gossen. Det är jobbigt när man vill iväg och har en tid man måste gå upp, dagen kan bli så förstörd.
Dock har det varit mycket julklappar. Mest kläder, men några gosedjur och leksaker också. Jag hade sagt att vi behöver storlek 68 och uppåt, så vi fick en hel drös med 68-kläder -_- Och en outfit i 74/80. Men men, Nils har en farmor som mer än gärna skämmer bort honom så det kommer nog komma in kläder lite hipp som happ. Jag nämnde för henne att vi inte har så mycket i 62 och hon svarade "farmor ska nog ta och gå en runda på stan snart" :P

Vilka söta julbebisar!
Här rullar det på, min "lille" Harry är en nöjd och glad liten bebis. Sover bra, vaknar 1- 2 ggr per natt. Är helt underbart med jullov så man kan ligga och dra lite på morgonen med.
Som jag skrev innan så har jag haft mkt problem med mjölkstockningar och senaste gången blev jag sjuk i 6 dagar. Hade då bara varit frisk i 5 dagar från förra gången. Så i samband med min bvc sköterska och en läkare så håller jag nu på att avbryta mjölkproduktionen med hjälp av mediciner. Inte skoj kan jag lova. Det gör både ont och man mår piss av tabletterna. Sen känns det också väldigt sorgligt på något sätt. Men det blir nog bättre när alla är över.
Ååååh, jag har nu ägnat mig åt att kolla på alla bilder som lagts upp i tråden, funkade ju inte via appen och jag hade ju tänkt sätta mig vid min dator men kom på att jag kunde ju prova webbläsaren i telefonen - och mycket riktigt. Nu har jag också fått se alla och vilka fina bebisar!!
Simone - wow vad snygg och fräsch du är!
Rulltrappa, jag är mållös över den fina far/dotterbilden du la upp!
Här rullar det på. Vi har äntligen skickat in pappret till skatteverket. Lillebror får heta Léon! Och natten till idag rekordsov han första passet - nästan 4,5h!!! Knappt varit i närheten innan och han är 11 veckor... Kvällarna har däremot blivit desto gnälligare. Jag ammar men ger en flaska ersättning vid 8-tiden och igår stökade han trots det till efter 22. Såg att han var trött redan vid 21 så la honom i sin säng där han brukar kunna somna själv iaf till natten. Men jag fick vagga honom ändå tillslut. På eftermiddagarna/tidiga kvällar är det svårt att få till bra sovningar. Brukar försöka gå ut vid 15-tiden och då sover han i vagnen men nu har han börjat vakna efter 40 min. Så går vi in kanske vid 16 och sen är lille storebror gnällig och klängig på mig och när lillebror väl somnar nästa gång kan jag inte lägga ifrån mig honom vilket är ganska frustrerande. Jag har en bärsjal men orkar inte dra fram och knyta och krångla, blir liksom inte av...och jag vet inte ens om jag kunnat bära storebror då samtidigt... Behöver kunna vara flexibel och snabbt väcla mellan de båda ibland känner jag..
Nils är snart 11 veckor och har på sistone börjat sova hela nätter! Woohoo! Det brukar vara så att han somnar "för natten" vid 23, sen sover han 6-7 timmar i sträck innan han vaknar för mat. Sedan somnar han om och sover 3 timmar till. Underbart!
I morse var både jag och sambon kassa i magen (förmodligen nåt vi ätit), så merparten av dagen har spenderats i sängen. Vi har alla sovit lite till och från och det behövde vi efter en lång och intensiv jul! Jag var iväg och handlade och hämtade pizza, men annars har vi bara myst runt hemma :)
Hej igen! Jag läser allt ni skriver, men sedan har det varit så mycket på sistone att jag inte haft ro i kroppen att sitta och koncentrera mig på att skriva. Det är väldigt roligt att läsa om alla bebisar då vi inte känner någon jämngammal i r l den här gången.
Här är det skönt att julstressen är över och att vi har firat Ronjas 5-årsdag med sambons familj. Nu är det mer att försöka bli klar med en massa gamla projekt och få njuta av det nya året. Dock är ledigheten för de äldre barnen lite svår då de hinner träta mer, men äldsta tjejen har blivit mer harmonisk och leker bättre med allt som är nytt, innan var hon mest uttråkad och ville se på tv. Lilleman sover sämre på dagarna då jag vill få gjort lite hemma och han vaknar strax efter man lagt ner honom, så det är ett evigt omsövande, innan sov han längre stunder i sele till och från förskolan plus att jag oftast tog en runda på stan på förmiddagen. I år hann jag varken med att baka pepparkakor eller julgodis. De kvällar tiden kunde finnas sov antingen äldsta dottern eller sambon innan middagen och sedan var det för sent.
Lilleman äter lite mer konstigt numera, vissa gånger hugger han och äter glupskt, andra gånger tar han några tag, släpper och skriker, oftast har jag då en liten smal stråle som fortsätter, så risken är väl att det kommer för fort. Sedan har jag fått inse att det inte går att höja rösten och tjoa på barnen utan att lillebror blir jätteledsen, det har kommit de senaste dagarna och gör inte livet så smidigt om man sitter fast och ammar. Julhelgen har varit jobbig på kvällarna, då han haft svårt att komma till ro, annars sover han oftast 5 timmar följt av 2 tvåtimmarspass, sedan är det dag och jag har mindre koll. Han långa sovpass börjar runt midnatt. Dock har han börjat flytta sig under natten på skötbädden han sover på, så efter några timmar ligger han med huvudet längst ner och kroppen utanför. Visst har vi haft lite lutning, då han nästan jämt är snuvig, men handduken under ligger kvar.
På skötbordet har han hittat snoppen att pilla till på och snart får han ett rejält tag i fötterna. I babysittern är händerna intressanta. Han ler, skrattar och tjatar mer, det roliga är att han svarar på frågor så det låter som ja och nä oftast rätt svar också.
För egen del är jag hungrig ofta, främst på kvällarna då även törsten gör sig gällande. Så från att vara jätteglad över att jag snabbt tappade gravidkilona har jag nu lagt på mig 3-4 kilo igen. Det känns surt, men man rör ju sig mindre och äter mer över jul, så jag hoppas att det vänder när jullovet är över.
Hur är det med er andra mammor? Vilka framsteg gör era bebisar just nu?
Det är så kul att läsa, då man knappt hinner registrera vad som händer med bebisen då det är fullt upp med alla tre. Jag minns hur jag missade första vändningen med andra, då jag var i badrummet med den första just då. Sedan glömmer man när saker sker..