Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Innan jag fick barn kunde jag tycka att många föräldrar var fåniga och överdrev sina känslor kring vissa saker. Nu vet jag bättre. I dag hände något helt fantastiskt! Det kan vara en av de stoltaste dagarna i mitt liv, jag skuttade och klappade händer av glädje! Nils vände sig från mage till rygg! Två gånger! :DDD Det känns helt otroligt och jag fattar inte hur sjukt stolt jag är över hans framsteg!
Nästa steg är från rygg till mage, men trots att han försöker så är han inte riktigt där än. Men det gör inget, han har gjort oss så himla stolta och glada i dag :D
I övrigt har jag haft en dålig dag. Jag misstänker att det kan ha tagit mycket energi på julbordet i går. I dag har jag mest känt mig orkeslös och nedstämd och gråtit floder. Trots att sambon är hemma och jag vet att jag kan prata med honom så har jag känt mig så ensam :( Jag hoppas att jag mår bättre i morgon, jag är så trött på oron och ångesten och på att må dåligt :(
Hej! Kollar också tråden ett par ggr då och då men är dålig på att skriva. Vilka sötisar alla har fått. Det känns lite som en mamma- grupp online det här. Så kul att få följa alla.
Jag har precis haft en riktig pissvecka med sjuka barn och min 3:e mjölkstockning! !! Vad ska jag ta mig till? Någon mer som har problem med detta?
Min lille är 6 veckor och har redan 68 i stl. Vägde drygt 6 kg vid fyra veckor. Helt sjukt vilken tjockis alltså. Så därför är jag lite tveksam över att sluta amma, dels då han kanske blir helt gigantisk och att jag egentligen gillar att amma. Men jag har varit så sjuk att jag kanske inte orkar mer. Kom gärna med råd.
Nätterna är hemska tycker jag. Inatt var han vaken mellan halv ett och fyra. Som någon annan beskrev det så sliter han och drar i bröstet, skriker och spänner sig. På dagen är han hur go som helst. Äter lugnt och ligger och flinar mest. På nätterna blir det mkt julklappsshopping på nätet. Kommer knappt ihåg vad jag beställt på morgonen:)
Ja det är ju inte så att ersättningsbarn muterar, det är mer att de överlag har en jämnare tillväxtkurva än amningsbarn som brukar ha mer ryckiga kurvor. ;) Slutresultatet blir nog detsamma.
Ha ha! Muterar. .. nä men man får ju en massa knäppa tankar mitt i all denna bebisbubbla. Flaskmatade min första son efter 3 månaders amning vilket också var mysigt.
Ska till amningsmottagningen på ons, får se vad de säger.. just nu lockar iaf flaskan..
Någon frågade vad man kan göra åt kvällspigg bebis. Egentligen inte jättemycket annat än att vänta ut det, dygnsrytmen är ju inte iordning med en gång för alla. Och när man sen börjar känna att man får in rutiner brukar de hinna ändra sig mååånga ggr innan barnet fyllt ett. Och även därefter...
Det man kan göra är ju att försöka varva ner och sänka belysning osv men sånt har inte hjälpt mig som har en NATTpigg bebis. :(
Eller, pigg är väl iofs lite fel ordval. Nattstökig är väl det rätta. Han vill inte ligga själv, inte ligga jämte eller ens på mig. Men bli buren funkar. Fast lite svårt för mig själv att sova då.. Fick 3h i natt, 2h först och sen vaken i 3h innan han sov i 2h till men tog jättelång tid för mig att somna efter allt stök. Samt att jag är sjuk och frös under täcket trots kläder på...
Ha ha! Muterar. .. nä men man får ju en massa knäppa tankar mitt i all denna bebisbubbla. Flaskmatade min första son efter 3 månaders amning vilket också var mysigt.
Ska till amningsmottagningen på ons, får se vad de säger.. just nu lockar iaf flaskan..
Någon som testat att ha barnvakt än? Jag var lite sugen på Star Wars, tillsammans och inte var för sig, men det är kanske lite för tidigt.