Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Apropå det här med att komma i form så.. nej. Jag gick upp 21 kg och har 5 kg kvar. Jag har tränat duktigt och var på god väg i mål men sen åkte jag på en monsterinfluensa och är inne på dag 19 med feber nu. Suck.
Du får ha tålamod! Det sägs ju att man ska räkna med att det kan ta 9 månader att gå ner gravidkilona. En del rasar snabbt, en del tar det längre tid för. Oftast tycker jag att de som gått upp mycket lättare rasar i vikt än de som bara gått upp 10 kilo. Sedan vet jag inte om du fått medicinera då du mått dåligt, för det kan ju också påverka vikten.
Nej, jag har inte medicinerats nåt, det sa jag till läkaren att jag inte ville.
Jag vet ju också att man ska ha tålamod osv, men det rimmar illa med min snålhet. Jag vill kunna klä mig fint (inte bara hoodies och mysbyxor), men samtidigt vill jag inte lägga pengar på kläder jag inte planerar att ha en längre tid. Dessutom vet jag inte vad jag har för storlekar och jag hatar att prova kläder... Jag får väl ta nån runda på Myrorna nån dag.
Jag vet knappt vad tålamod är. Jag säger bara: shapestrumpbyxor. ;)
Gott nytt år från Nora och hennes (enligt läkaren inte dödssjuka) mamma!

Hur ofta äter era bebisar?
Min lille är 10 veckor nu och vill helst äta en gång i timmen om han får välja... När han blir ledsen testar vi allt men är det bara bröstet som gäller...
På kvällarna ammar jag nästan hela tiden
På natten kan han klara sig längre
Jag låter honom äta så länge han vill varje gg och han verkar bli mätt men ändå ska han äta snart igen! Han är en lång kille och bajsar nästan efter varje gg han ätit, kan det bero på det kanske?
Min lille är 10 veckor nu och vill helst äta en gång i timmen om han får välja... När han blir ledsen testar vi allt men är det bara bröstet som gäller...
Jag låter honom äta så länge han vill varje gg och han verkar bli mätt men ändå ska han äta snart igen! Han är en lång kille och bajsar nästan efter varje gg han ätit, kan det bero på det kanske?