Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

Okej, jag måste fråga. Ni som har fler barn: är det vanligt med rena blodbadet vid första mensen? Min började i torsdags och är så himla extrem! Det kommer fortfarande mängder av blod, jag fyllde en binda på max två timmar och när jag klev ur duschen så rann det längs benen :O
Jag känner inte att kroppen är helt redo för menskopp än, så jag vill fortsätta med bindor. Det kommer bli svårt att slappna av helt under julbordet i kväll... Jag ska köpa nattbindor, men jag tvivlar på att det kommer räcka. Jag blöder nästan lika mycket som dagarna efter förlossningen :/
Jag är också här inne och läser ett par gånger i veckan men är desto sämre på att skriva. Igår fyllde vår tjej 5 veckor och ÄNTLIGEN gav vi henne ett namn också; Juni! Det har tagit lite tid...men nu känns det jätte bra att kunna säga något annat än "lillasyster" och en massa smeknamn.
På BVC i onsdags mätte hon 54,7 cm och vägde 4060 g. En nätt liten tös som fortfarande kan ha stl 50 men vi har börjat med stl 56 nyligen också. Hon har också börjat ge oss härliga leenden och ge ifrån sig små underbara jollerljud som ofta låter aooouuu.
Juni är som de flesta små bebisar ganska kvällspigg och trivs bäst med att få ligga vid mitt bröst eller i famnen på mig eller maken. Hon brukar somna "för natten" kring 23, vakna till kring 03 för ett amningsmål och sen ytterligare ett vid 06-07-tiden. På dagarna äter hon oftare och har både längre och kortare sovpass. Så vissa dagar får jag gjort massor och andra nästan ingenting de timmarna de 3 stora barnen är i förskola/skola. Har natten varit lite bökig brukar jag prioritera en middagsvila, det är så himla skönt och man orkar så mycket mer om kvällarna.
Jag tänkte jag skulle komma till skott och skriva ner en riktig förlossningsberättelse någon dag i veckan som kommer. Jag har gjort det med varje barn och det är roligt att titta tillbaka på då och då. Det gäller och passa på medan man fortfarande har förlossningen i färskt minne. Har ni också skrivit förlossningsberättelser?
Fru Hermelin: Vad exakt är ett navelgranulom?
Jag tror du kan introducera napp nu utan risk att störa amningen. Juni är det enda av våra 4 barn som accepterat napp. Jag introducerade den när jag kände att amningen etablerat sig ordentligt vid 2-veckors ålder. Nu kan jag känna att den där nappen kan vara guld värd ibland....som på kvällarna.
Trevlig helg...och 2:a advent!

Nu när flera har lagt upp så söta bilder på sina bebisar så känner jag att det är dags för mig med.
Julbordet gick oväntat bra! Nils tyckte att det var väldigt spännande och roligt att träffa så mycket nytt folk :) Det visade sig dock att han föredrar kvinnor före män. Han skrattade och var jätteglad när nån kvinna gullade med honom, men när en man gjorde det så såg han mest skeptisk ut :P

Och så blev bilden uppochner... Typiskt.
Får se om det funkar nu

Men det var då själva! Ni får vända på enheten alt. huvudet :P
Tyvärr har jag inte kunnat se en enda bild i denna tråden, verkar inte funka från mobilen och sitter aldrig vid dator förutom på jobbet :) dags att sparka igång mitt gamla skrälle här hemma så man får kika. Kan prova lägga upp bild på min goding iaf :) 
Hej på er! Vilka sötnosar vi har fått här i gruppen! :) Runa blev 2 månader den 28/11 och har hunnit bli 4,9 kg tung och 54 cm lång. Väldigt bestämd liten dam med en pipa som kan spräcka trumhinnor men god och glad så länge hon har ett konstant flöde av mat och får vara uppe och med i vad som händer. Äter oftast en gång på natten och en gång runt 6 innan vi ska gå upp. Vardagen med 4 barn och sambo som jobbar borta i veckorna flyter på bra men jag skulle ljuga om jag sa att jag är pigg på kvällarna! XD