Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hur känner ni andra er såhär ca tre-fyra månader efter förlossningen? Bara jag som fortfarande känner mig rätt mör...
LadyViolet - Skönt att gossen mår bättre, men fy vad hemskt att behöva gå igenom det där! Jag blev tårögd när jag läste ditt inlägg :(
Ang kroppen efter förlossning, jag känner mig också aningen mör fortfarande. Och så bebis på det. Och sambon tjatar om sex... Jag vet att han håller på för att uppmuntra mig nu när jag ogillar hur min kropp ser ut, men det hjälper liksom inte. Jag har sagt till honom hur jag känner och han har lugnat sig lite. Hoppas bara att han förstår också, att han inte bara säger att han förstår.
I går fick vi hem vår nya babymonitor. Jag köpte den på Tradera för inte ens 300 kronor och den är lätt värd pengarna! Har jag högsta volym på föräldraenheten så hör jag ALLT! Varenda andetag och högljutt napp-snuttande. Helt perfekt, speciellt som Nils tycker så mycket om att sova på balkongen. Skönt att kunna gå på toa utan att känna sig överstressad :)
Jag läste förresten i ett annat forum att det kan vara farligt för bebisar att sova ute när det är så kallt. Att näsan liksom kan täppas igen. Är det någon som vet något om det?
Samtidigt läser man om forskning som påvisar att det är jättebra för bebisar att sova ute, att de får färre förkylningar osv. Nils sover mycket bättre ute än inne, så jag vill inte beröva honom det. Det är nedbäddad i vagnen och mössan över ögonen som gäller här :P
I övrigt har vi fått in bra rutiner här (äntligen). Han somnar för natten vid 22 (21 ifall han har varit vaken mycket under dagen) och sover till 06. Har man otur är han pigg då, men oftast somnar han om ett par timmar.

Ptja, det får duga. Den enkla bilden är från 1 vecka efter förlossningen, den dubbla efter 14 veckor. Visst ser det lite visset ut men om vi bortser från det visuella så finns bålstyrkan där och jag kan leva utan begränsningar.
Jag har gjort plankan och knipövningar direkt efteråt. Sen började jag lite försiktigt på gymmet efter drygt en månad. Kosthållningen är BEDRÖVLIG, det slinker ner både choklad och chips nästan varje dag. Jag skulle säkert kunna göra en rejäl satsning och lyckas men... Jag tycker om godis.
Kosten är det som är lättast för mig. Jag åt väldigt hälsosamt förr, så jag behöver bara hitta tillbaka till mitt normaltillstånd. Träningen är däremot en annan historia. Den torra luften gör så att min förkylning aldrig ger sig och man ska ju inte träna med halsont :/
Vi kom hem idag efter fem dygn på sjukhus med RS-virus hos sonen. Långa dagar, men jag kände mig så trygg med vården att det inte var särskilt jobbigt.
Han är inte frisk än, men klarar sig utan inhalationer.
Det startade med ambulansfärd i söndags och sedan blev vi kvar. Tycker att det är konstigt att ni blev hemskickade trots att barnet var så dåligt. En av fördelarna med att vara på sjukhuset var att sonen var uppkopplad mot en apparat som mätte syreupptagningen hela nätterna, så jag kunde sova utan att behöva vara orolig.
Hur känner ni andra er såhär ca tre-fyra månader efter förlossningen? Bara jag som fortfarande känner mig rätt mör...
Nämen hu, är det så mycket RS i omlopp? Skönt att era barn mår bättre nu.
Oxå hört talas om många med RS :( Det gäller att hålla sig borta från folksamlingar och kollektivtrafik ;) Men tyvärr har väl många syskon som är smittbärare...
När jag tänker på kroppen efter förlossningen tänkte jag inte på antal kilon hit eller dit... Mer känsla i kroppen, om allt läkt bra etc...
Jag kan känna mig svag i höfterna och sitter jag för länge på ett o samma sätt får jag ont i höfterna. Nertill känns det inte alls som vanligt, ont ibland när jag kissar tex.
Men jag antar att man får ge det ett tag till, sägs väl att det krävs 9 mån för kroppen att återhämta sig ;)