Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Men gud så bra att du sa det! Var tvungen att kolla viktgränsen för vår liggdel med - 9 kg! Där är ju Love nästan redan, så här får det bli ett byte inom kort! Rätt skönt dock, för han vill helst sitta ändå så det är nog poppis!
Vad väger era bebisar? Och hur långa osv? Min vägde 3500 gram och var 50 cm när han föddes. Nu är han fem månader, 67 cm lång och 6575 gram. Han är lång och smal med andra ord. På tillväxtkurvan dippar vikten lite men BVC är inte oroliga för han är så pigg men jag kan inte låta bli att oroa mig..
65 cm och 5,7 kg.
Vad väger era bebisar? Och hur långa osv? Min vägde 3500 gram och var 50 cm när han föddes. Nu är han fem månader, 67 cm lång och 6575 gram. Han är lång och smal med andra ord. På tillväxtkurvan dippar vikten lite men BVC är inte oroliga för han är så pigg men jag kan inte låta bli att oroa mig..
Nu har vi provat både gröt och ersättning. Gröten var spännande, han hade gärna satt i sig en hel del, men vi börjar väldigt försiktigt.
Ersättningen däremot - fy bubblan! Ingen höjdare alls. Suga på flaska var ju hemskt osmakligt och ersättningen - blä!! Han får nästan kväljningar. Vi har provat både i flaska, ur kopp och på sked men nä. Jag upplever egentligen inte att han vägrar på det sättet för han försöker verkligen men nä han gillar det verkligen inte. Nu har jag ju inga planer egentligen på att sluta amma helt ännu, men skulle vilja kunna komplettera med en flaska emellanåt och sen trappa ner för att gå över på ersättning kring halvåret, så lite knäckande är det ju. Någon som har några tips? Kan det göra skillnad att prova ett annat märke?