Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
En till fråga, Rulltrappa, sov dina barn hela nätter efter att de slutat amma eller fortsatte de ändå att vakna Ibland fast utan att vilja amma?
De sov mestadels i sina egna sängar faktiskt, men i samma sovrum som oss. Den här lilla har väl däremot sovit totalt 15 timmar i sin egen säng på 6 månader.
Haha!
Samsov ni då? Det låter ändå bra att de slutade av sig själva. Skulle på ett sätt kännas befriande att bara låta det få ha sin gång. Tänker att bröstet ändå är ett praktiskt somna-om-trick, och bara för att jag skulle sluta amma betyder inte det att han skulle sova hela nätter hux flux.
Haha!
Samsov ni då? Det låter ändå bra att de slutade av sig själva. Skulle på ett sätt kännas befriande att bara låta det få ha sin gång. Tänker att bröstet ändå är ett praktiskt somna-om-trick, och bara för att jag skulle sluta amma betyder inte det att han skulle sova hela nätter hux flux.
Förresten när man börjar med välling, är det smartast att blanda den med ersättning från början, 50/50? Eller är det "bättre" att ge litegrann (endast välling) i början för att sedan öka lite?

Jag har bara haft ett krypbarn. Äldsta åkte bara på magen och sköt sig fram med högerfoten till han började gå istället, nästa gjorde likadant fram till han var 9 månader då han gick över till att krypa. Tredje studsade på rumpan. Hon är 5 år och jag har fortfarande inte sett henne krypa.
Herregud vad tiden går fort! Snart 6 månader gammal. Hon brukade älska att sitta i mitt eller sambons knä och bara mysa, men Det duger inte nu... Nu ska hon stå i knät och hoppa eller ligga på golvet och öva på att krypa. Hon kommer upp på knäna, men hon förstår inte riktigt hur hon ska göra ned överkroppen ännu. Ni som har barn, när lärde sig era barn att krypa?
Strax efter 7 månader har vi kort på när båda övar krypställning. Sedan reste de sig på knä på 8-månadersdagen. Äldsta även på fötter den dagen. Vid 10,5 månader gick äldsta 10 steg eller mer, den yngre 2 veckor senare, så mina barn har varit relativt tidiga. Återstår att se hur Lilleman blir. Just nu är han pigg och tjatar och tjatar. Vore skönt om vi kunde sova för natten snart, han sov två timmar från 18.40, men hade 38,6 innan Alvedonen togs, så kunde ju rimligen vara lite tröttare.
Jag har bara haft ett krypbarn. Äldsta åkte bara på magen och sköt sig fram med högerfoten till han började gå istället, nästa gjorde likadant fram till han var 9 månader då han gick över till att krypa. Tredje studsade på rumpan. Hon är 5 år och jag har fortfarande inte sett henne krypa.
Herregud vad tiden går fort! Snart 6 månader gammal. Hon brukade älska att sitta i mitt eller sambons knä och bara mysa, men Det duger inte nu... Nu ska hon stå i knät och hoppa eller ligga på golvet och öva på att krypa. Hon kommer upp på knäna, men hon förstår inte riktigt hur hon ska göra ned överkroppen ännu. Ni som har barn, när lärde sig era barn att krypa?