Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Vi har också tänkt ha ganska tätt mellan barnen. Dels för att det är kul att växa upp med ett syskon som är i nästan samma ålder som en själv, och dels för att ha småbarnsåren avklarade. Jag kan tänka mig att det inte kommer kännas lockande med syskon när Nils är typ tre år.
Vi har tänkt spara både pengar och fp-dagar så att vi kan vara hemma båda två den första tiden när syskonet har kommit. Sambon pratade ett tag om att skola in Nils på förskolan innan det är dags, men jag tycker att det är för tidigt att skola in när han är 1,5 år. Iaf om vi har möjlighet att vara hemma båda två.
Jag har typ svårt att känna mig glad inför nya bebisen, känner mig elak mot dottern som kommer få mindre uppmärksamhet än om hon var ensam :/
Har inte skrivit här på länge men känner att jag behöver skriva av mig :|
Fick dottern 27/10-15 och nu är jag gravid IGEN! Bf 1nov.. Fått höra av några och läst lite på nätet att de inte rekommenderar så tätt för det är hemsk och det är jobbigt blablabla.. Är det någon här som har tätt och kan säga NÅGOT positivt? :D vi hade planerat att försöka få till ett syskon i höst men nu blev det såhär istället, haha. Vi som hade massa planer till sommarn men det sket ju sig..
Jag har typ svårt att känna mig glad inför nya bebisen, känner mig elak mot dottern som kommer få mindre uppmärksamhet än om hon var ensam :/
Sen kan säkert din egen ålder ha betydelse för hur du upplever graviditeterna. Den enda graviditeten jag upplevde någon form av smärta under var just den sista och då hade det gått 4 år sen jag fick barn sist. Under de mer täta graviditeterna upplevde jag inga fysiska besvär. Jag tror att det var åldern som tog ut sin rätt. :P Stämmer din pres, att du bara är 19? Go for it, när du är ung och rask! ;)
Visst får en dåligt samvete över att en inte kan klona sig men högst troligt kommer dina barn ha stor glädje av varandra.
Sen kan säkert din egen ålder ha betydelse för hur du upplever graviditeterna. Den enda graviditeten jag upplevde någon form av smärta under var just den sista och då hade det gått 4 år sen jag fick barn sist. Under de mer täta graviditeterna upplevde jag inga fysiska besvär. Jag tror att det var åldern som tog ut sin rätt. :P Stämmer din pres, att du bara är 19? Go for it, när du är ung och rask! ;)
Visst får en dåligt samvete över att en inte kan klona sig men högst troligt kommer dina barn ha stor glädje av varandra.