Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Nora blev dålig i magen och bajsade slem i två dagar i samband med febern hon fick av 5-månadersvaccinet. Det krävs inte så mycket för att magarna ska krångla på de små. Har han inga hudproblem är det inte jättetroligt med mjölkproteinallergi, men det är bara min erfarenhet. Tycker kanske att en ska ta ett blodprov och kolla ordentligt först.
Vi åker till gran canaria på fredag och jag behöver alla tips och råd man kan få! Är det någon som har erfarenhet av att åka med små barn? Vad bör man tänka på hällande flygningen samt när man väl är framme?
Vi åker till gran canaria på fredag och jag behöver alla tips och råd man kan få! Är det någon som har erfarenhet av att åka med små barn? Vad bör man tänka på hällande flygningen samt när man väl är framme?
Om han nu haft en magsjuka är det lätt att magen blir extra känslig. Om det inte ger med sig brukar man ju säga att barn ska avstå mjölkprodukter i två veckor just för att de är tuffa att bryta ner.
Sedan har jag fått höra att man ska inte smörja med Inotyol oftare än morgon och kväll, då den annars kan bli irriterande för huden. Vi använder Bepathen vid lätt irritation och Inotyolen vid tuffare. Jag tror det har något med fuktbarriär att göra. Vi får hoppas ni båda mår bättre snart!
Idag bestämde sig lilla latmasken för att vända sig om till mage. Det var tydligen roligt för hon fortsatte med det vid blöjbyten och påklädning. Hon har även börjat ställa sig upp i badbaljan så nu vågar vi inte bada henne om inte den andra är hemma.
Med maten går det undan. Vi är uppe i 3 fasta måltider per dygn då hon bestämt sig för att hon vill sitta vid bordet och äta mat för stora och inte dricka ur nappflaska som en annan bebis. Vi ger dock utpumpad mjölk eller ersättning i pipmugg då och då. Idag testade vi smörgås (formfranska med osaltat smör). Det var spännande men lite jobbigt när hon var tvungen att processa maten istället för bara gapa och svälja. Fort ska det gå.
Idag bestämde sig lilla latmasken för att vända sig om till mage. Det var tydligen roligt för hon fortsatte med det vid blöjbyten och påklädning. Hon har även börjat ställa sig upp i badbaljan så nu vågar vi inte bada henne om inte den andra är hemma.
Med maten går det undan. Vi är uppe i 3 fasta måltider per dygn då hon bestämt sig för att hon vill sitta vid bordet och äta mat för stora och inte dricka ur nappflaska som en annan bebis. Vi ger dock utpumpad mjölk eller ersättning i pipmugg då och då. Idag testade vi smörgås (formfranska med osaltat smör). Det var spännande men lite jobbigt när hon var tvungen att processa maten istället för bara gapa och svälja. Fort ska det gå.
Ja magen funkar bra, annars hade vi bromsat. Det är väldigt skönt att det går så bra med den biten men lite snopen blir en ju när nappflaskan inte duger innan hon ens blivit halvåret. Vi blandar lite med hemlagat och burkmat. Ibland ska det ju gå fort, som sagt. :D