Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Haha ja. Om jag inte var arbetsnarkoman och rädd för sjukskrivning hade jag på allvar övervägt liten bukplastik. Det är liksom som en ledsen liten skugga nedanför naveln. :P
.
Svårt att säga. Jag rejäl mage båda gångerna, men har ju "bara" två barn (är 31 år också, om det spelar in). Tycker huden är hyfsat som vanligt, möjligen är naveln lite annorlunda efter den här gången. Just naveln tog också mycket stryk under själva graviditeten och jag fick begynnande navelbråck. Men är huden ordentligt påverkad och allt annat har dragit ihop sig kanske man får räkna med att det nog inte kommer bli helt som vanligt tänker jag? Lite kanske det kan rätta till sig, men jag gissar att det nog inte går tillbaka helt.
Pratar era knodds något? Här håller vi oss till Appa, Amma, Oa (Nora) och Unggi (hungrig).
Hmm nä nån sorts pappa/mammaord har nog alla mina barn konstruerat runt en 6-7 månader iaf. Någon av dem vet jag var vällingtokig och brukade hojta om Lelle.
Inga direkta ord här heller. Jag har försökt få honom att säga mamma under en period när han sa mycket m-ljud. Jag fick ett "amma", men inte mer än så. Nu övar han för fullt på p-ljud, så jag försöker få honom att säga pappa. P-pa blir det oftast. Men jag tror inte att ljuden betyder nåt än. Kan tänka mig att det går snabbare för barn som har storasyskon som pratar.
Ja, det låter ju tröstfullt att han ändrades från en i veckan till en om dagen, det är ju typ samma ökning här fast från ca 1 per dag/varannan dag till 5-6 varje dag. Sedan har färgen ändrats från mer gult amningsbajs till olivgrönt alternativt mörkbrunt. Så jag tror jag får ringa och fråga om det verkar normalt. Just att det inte blir färre per dag tycker jag är skumt.
Hur är det för er andra som har bebisar som inte fått penicillin? Bajsar de mycket oftare nu när ni introducerar mat?
Ja. Nu när hon äter huvudsakligen fast föda bajsar hon varje dag, när hon mest fick bröstmjölk kunde det bli var tredje dag.
Ja, det låter ju tröstfullt att han ändrades från en i veckan till en om dagen, det är ju typ samma ökning här fast från ca 1 per dag/varannan dag till 5-6 varje dag. Sedan har färgen ändrats från mer gult amningsbajs till olivgrönt alternativt mörkbrunt. Så jag tror jag får ringa och fråga om det verkar normalt. Just att det inte blir färre per dag tycker jag är skumt.
Hur är det för er andra som har bebisar som inte fått penicillin? Bajsar de mycket oftare nu när ni introducerar mat?
Det där "mustaschformade" vecket långt ner, menar jag. Någon mer som fått sånt som bieffekt av fortplantningen? (Jag vågar inte stirra på främlingars magar på gymmet, frågar därför här.) Ursäkta den asheta och nyvakna pyjamaslooken, jag bjuder på den.