• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Iowhannah
    Rulltrappa skrev 2016-04-12 06:07:36 följande:

Det där "mustaschformade" vecket långt ner, menar jag. Någon mer som fått sånt som bieffekt av fortplantningen? (Jag vågar inte stirra på främlingars magar på gymmet, frågar därför här.) Ursäkta den asheta och nyvakna pyjamaslooken, jag bjuder på den.

Jepp, jag har nåt liknande. Men i mitt fall är det nog mer fett än hud eftersom jag inte har kunnat träna nåt sedan förlossningen :/

I dag ska jag till läkare och kolla min hals. Jag hoppas ändå att han hittar nåt som går att behandla så skiten går över! Jag har haft ont sen oktober/november. Lagom kul för nån som gymmade 3-4 gånger i veckan förr...
  • Sofie mamma till 2 prinsar
    mammalovis skrev 2016-04-10 22:10:24 följande:

Det måste vara en framtidsbild då, 9/5. Som förskolefröknarna jag bad datera tösens teckningar och vi fick hem en med december-2016.

Vad enormt stor hos ser ut - äldre, inte tjock alltså. Vår lille tycker det är roligare och gunga eller slänga sig åt sidan, så att sitta helt själv är onödigt, när man kan softa mot amningskudden en stund, tills han tröttnar och försöker ta sig därifrån och så småningom blir missnöjd när han inte kommer mycket längre än med huvudet på golvet i U-et.

Haha! Ja vi ligger visst en månad framåt i denna familj! XD

Sittandet är absolut inte tillförlitligt än men det blir stadigare för var dag och korta stunder klarar hon det helt själv, står även i krypställning och gungar fram och tillbaka och jag ber till högre makter om att just krypandet kan vänta ett tag med att visa sig!
  • garin

Haha du är ju snyggare nyvaken än vad jag nånsin blir under hela dagen :D

Joo min mage har med de tendenserna. På mig känns det som att det är huden som blivit slapp och typ cellulitig.. Något mer fett men detta är liksom i det yttre lagret och tror inte det kommer ge med sig även om jag börjar träna... Ska försöka fånga en bild...

Rulltrappa skrev 2016-04-12 06:07:36 följande:

Det där "mustaschformade" vecket långt ner, menar jag. Någon mer som fått sånt som bieffekt av fortplantningen? (Jag vågar inte stirra på främlingars magar på gymmet, frågar därför här.) Ursäkta den asheta och nyvakna pyjamaslooken, jag bjuder på den.

• Rulltrappa

Usch. Just halsen som skapar så mycket onda cirklar när en tappar aptiten etc.

Iowhannah skrev 2016-04-12 06:15:50 följande:

Jepp, jag har nåt liknande. Men i mitt fall är det nog mer fett än hud eftersom jag inte har kunnat träna nåt sedan förlossningen :/

I dag ska jag till läkare och kolla min hals. Jag hoppas ändå att han hittar nåt som går att behandla så skiten går över! Jag har haft ont sen oktober/november. Lagom kul för nån som gymmade 3-4 gånger i veckan förr...

• garin

Fåse om det funkar. Här är alltså min mage efter två barn. Är snart 31 och har aldrig tränat i mitt vuxna liv. Frossar (tyvärr) i onyttigheter och har ca 8kg kvar till min målvikt (har dock gått ner alla kilona från den senaste graviditeten och lite till, men är ca 6kg ifrån inskrivningsvikten vid första graviditeten)
  • Simone

Har så svårt att förstå att våra små bebisar inte är så små längre!

Hon började på 3660g och var 51 cm lång nu är hon uppe i 8320g och är 66 cm. Vad är ere bebisar uppe i nu?
  • garin

Åh vilken glad och go tjej!!! Underbar!! Så härlig ålder nu, min grabb är mer nöjd nu efter en väldigt krävande gnällfas i flera veckor. Han charmar alla!!! Vet ej då han inte vägts och mätts på en månad, dags på fredag igen!

Simone skrev 2016-04-12 21:29:21 följande:

Hon började på 3660g och var 51 cm lång nu är hon uppe i 8320g och är 66 cm. Vad är ere bebisar uppe i nu?

• Simone
    garin skrev 2016-04-12 22:11:39 följande:

Åh vilken glad och go tjej!!! Underbar!! Så härlig ålder nu, min grabb är mer nöjd nu efter en väldigt krävande gnällfas i flera veckor. Han charmar alla!!! Vet ej då han inte vägts och mätts på en månad, dags på fredag igen!

Skönt att den är över! det är faktiskt väldigt jobbigt och krävande när de kommer in insända perioder...
  • Rulltrappa

Ja visst har det hänt en del. Började på 2,46 kg och 45 cm och nu är det 6,15 kg och 68 cm.
  • Iowhannah

Nils var ju ganska stor när han föddes, så han har inte växt så extremt mycket. Han startade på 4125 gram och ca 55,5 cm och vid senaste bvc-besöket för tre veckor sedan var han uppe på 7061 gram och 66,5 cm.

Just nu är han inne i nån period där han inte sover så bra och den senaste tiden har han även börjat äta på nätterna igen. Förhoppningsvis tjockar han till sig samtidigt, jag tycker han är så smal för sin längd (men det är min bror med så det kanske kommer därifrån).
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015