Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Ja så kan det nog vara! Och det får vara så, hoppas du inte uppfattade mig som negativ! Hade lite mer ork med bara ett barn men det upplevde jag inte då. Lätt att bli efterklok, haha ;)
Blir iaf avundsjuk på de som får ihop både tårtor, diverse bskverk och dekorationer själva, eller med lite hjälp vilket msn ju vanligtvis får av NÅGON. Är ju nästan omöjligt att fixa allt helt själv.
Och glömde ju säga det men hoppas lilltjejen är lite piggare idag <3
Här har det bakats doptårtor hela dagen, vilket jobb! Imorgon är det daga för dop för lilltjejen och såklart har hon dragit på sig årets förkylning...
Någon mer som har haft/ska ha dop? :)
Hmm. Är det någon mer som känner att huden över magen inte kommer se ut som vanligt igen? Efter de andra 3 barnen har magen sett ut som vanligt efter sisådär 3-4 månader men det händer inte nu. Muskulaturen är bra (har jobbat med den sedan dagen efter förlossningen) och vikten är som jag vill ha den (absolut inte genom bantning, jag har ätit allt skräp jag velat och låtit det gå av sig självt) men huden är nog körd. :P Men jag antar att det är mycket begärt att klämma ut 4 ungar utan att det ska lämna spår, särskilt när en inte är särskilt ung längre. Eller kan den dra ihop sig ännu senare och det bara är jag som saknar tålamod? :)
En knäpp fråga kanske, men hur ofta bajsar era bebisar nu när ni kör matintroduktion?
Lilleman kör ju fortfarande på 5-6 bajsblöjor om dagen, men jag är osäker på om vi fortfarande ska betrakta honom som avvikande och ringa barnmottagningen igen. I morse väntade han till kl 7 mot 5-6 annars, men nu är vi uppe i 5 blöjor idag igen och sista läckage på ryggen då jag inte tog prutten på allvar direkt när vi åt. Blöjbytena har i alla fall gått bättre utan missöden.
Här har det bakats doptårtor hela dagen, vilket jobb! Imorgon är det daga för dop för lilltjejen och såklart har hon dragit på sig årets förkylning...
Någon mer som har haft/ska ha dop? :)
Nope, inga dop. Varken jag, min exmake eller min make är troende. Visst kan en ha oberoende namngivningstillställning men jag känner att det räcker med kalas och dylikt för de äldre barnen som är något mer engagerade.
Vi hade dop i början av januari (vid ungefär två månaders ålder passar dopklänningen vi har perfekt...). Inget jättestort, bara själva dopgudstjänsten och sedan relativt enkelt fika hemma hos oss. Vi är kristna, så dop var en självklarhet för oss.
Runa döptes igår (9/5). Stor tillställning med 50 personer, smörgåstårtor och fika med tårta efter maten. Fantastisk dag och så skönt att två dygns förberedelser är över! :P 
Pratar era knodds något? Här håller vi oss till Appa, Amma, Oa (Nora) och Unggi (hungrig).