• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • garin
    Simone skrev 2016-04-10 00:36:12 följande:
    Tror man gör extra mycket när det är första barnet. Jag känner inte heller att jag har så jätte mycket ork, men nu kom min mamma hit igår och hjälpte mig med både fika och barnpassning! Ert dop kommer säkert bli jätte fint oavsett vad :)
    Ja så kan det nog vara! Och det får vara så, hoppas du inte uppfattade mig som negativ! Hade lite mer ork med bara ett barn men det upplevde jag inte då. Lätt att bli efterklok, haha ;)
    Blir iaf avundsjuk på de som får ihop både tårtor, diverse bskverk och dekorationer själva, eller med lite hjälp vilket msn ju vanligtvis får av NÅGON. Är ju nästan omöjligt att fixa allt helt själv.
    Och glömde ju säga det men hoppas lilltjejen är lite piggare idag <3
  • Simone
    garin skrev 2016-04-10 03:27:59 följande:

Ja så kan det nog vara! Och det får vara så, hoppas du inte uppfattade mig som negativ! Hade lite mer ork med bara ett barn men det upplevde jag inte då. Lätt att bli efterklok, haha ;)

Blir iaf avundsjuk på de som får ihop både tårtor, diverse bskverk och dekorationer själva, eller med lite hjälp vilket msn ju vanligtvis får av NÅGON. Är ju nästan omöjligt att fixa allt helt själv.

Och glömde ju säga det men hoppas lilltjejen är lite piggare idag <3

Nej absolut inte :) ne det klart att man är lite mer slut som människa när man har mer barn! Jag ser upp till er alla! Tycker det är nog stressigt och "jobbigt" vissa tillfällen med bara ett barn haha!

Hon vaknade upp utan att snora iallafall så håller tummarna :)
  • Iowhannah
    Simone skrev 2016-04-09 20:09:16 följande:

Här har det bakats doptårtor hela dagen, vilket jobb! Imorgon är det daga för dop för lilltjejen och såklart har hon dragit på sig årets förkylning...

Någon mer som har haft/ska ha dop? :)

Vi ska inte ha något regelrätt dop, men har pratat om att ha en namngivningsfest. Förmodligen i sommar, så man kan vara utomhus. Det vore onekligen kul att samla hela släkten :)

Då min sambo är f d kock så misstänker jag att vi kommer fixa allt själva. Tanken är att vi bjuder på grillat, så här blir det mat och inte så mycket fika (kaffe förstås, men sen får det räcka med typ cupcakes eller nåt).
  • Fru Hermelin
    Rulltrappa skrev 2016-04-08 12:11:46 följande:

Hmm. Är det någon mer som känner att huden över magen inte kommer se ut som vanligt igen? Efter de andra 3 barnen har magen sett ut som vanligt efter sisådär 3-4 månader men det händer inte nu. Muskulaturen är bra (har jobbat med den sedan dagen efter förlossningen) och vikten är som jag vill ha den (absolut inte genom bantning, jag har ätit allt skräp jag velat och låtit det gå av sig självt) men huden är nog körd. :P Men jag antar att det är mycket begärt att klämma ut 4 ungar utan att det ska lämna spår, särskilt när en inte är särskilt ung längre. Eller kan den dra ihop sig ännu senare och det bara är jag som saknar tålamod? :)

Svårt att säga. Jag rejäl mage båda gångerna, men har ju "bara" två barn (är 31 år också, om det spelar in). Tycker huden är hyfsat som vanligt, möjligen är naveln lite annorlunda efter den här gången. Just naveln tog också mycket stryk under själva graviditeten och jag fick begynnande navelbråck. Men är huden ordentligt påverkad och allt annat har dragit ihop sig kanske man får räkna med att det nog inte kommer bli helt som vanligt tänker jag? Lite kanske det kan rätta till sig, men jag gissar att det nog inte går tillbaka helt.
  • Fru Hermelin
    mammalovis skrev 2016-04-08 19:33:58 följande:

En knäpp fråga kanske, men hur ofta bajsar era bebisar nu när ni kör matintroduktion?

Lilleman kör ju fortfarande på 5-6 bajsblöjor om dagen, men jag är osäker på om vi fortfarande ska betrakta honom som avvikande och ringa barnmottagningen igen. I morse väntade han till kl 7 mot 5-6 annars, men nu är vi uppe i 5 blöjor idag igen och sista läckage på ryggen då jag inte tog prutten på allvar direkt när vi åt. Blöjbytena har i alla fall gått bättre utan missöden.

Love körde på 5-6 bajsblöjor om dagen några dagar efter antibiotikakuren. Nu har han kört ca 1/dag, vilket ju ändå är betydligt mer än 1/vecka som han körde tidigare. Men jag tycker det känns som ett rätt bra upplägg och håller en tumme för att han fortsätter så nu när han börjar äta mat.

Minns att dottern hade diarré i 2 veckor när hon började äta vanlig mat. Hon var annars i princip konstant förstoppad. Men det var inget mer än just att magen vande sig vid mat, var förstås till läkaren och pratade med BVC och allt sånt. Hon var pigg och glad ändå, men det var ju lite kämpigt då hon blev så röd om rumpan. Sen redde det ut sig av sig självt som jag minns det.
  • Fru Hermelin
    Simone skrev 2016-04-09 20:09:16 följande:

Här har det bakats doptårtor hela dagen, vilket jobb! Imorgon är det daga för dop för lilltjejen och såklart har hon dragit på sig årets förkylning...

Någon mer som har haft/ska ha dop? :)

Vi ska ha dop i maj, men ska försöka hålla det rätt litet. Bjuder på lite dopkaffe efteråt med kakor och nån tårta. Samma som förra gången. Då bad jag min mamma hjälpa med bakningen, vilket hon gärna gjorde. Det var jätteskönt! Ska höra om hon skulle orka baka igen, eller om jag orkar ta mig för det.
  • Rulltrappa

Nope, inga dop. Varken jag, min exmake eller min make är troende. Visst kan en ha oberoende namngivningstillställning men jag känner att det räcker med kalas och dylikt för de äldre barnen som är något mer engagerade.

• Embla twopointoh

Vi hade dop i början av januari (vid ungefär två månaders ålder passar dopklänningen vi har perfekt...). Inget jättestort, bara själva dopgudstjänsten och sedan relativt enkelt fika hemma hos oss. Vi är kristna, så dop var en självklarhet för oss.

• Sofie mamma till 2 prinsar

Runa döptes igår (9/5). Stor tillställning med 50 personer, smörgåstårtor och fika med tårta efter maten. Fantastisk dag och så skönt att två dygns förberedelser är över! :P

• Rulltrappa

Pratar era knodds något? Här håller vi oss till Appa, Amma, Oa (Nora) och Unggi (hungrig).

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015