• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Simone
    Rulltrappa skrev 2016-04-13 05:43:15 följande:

Ja visst har det hänt en del. Började på 2,46 kg och 45 cm och nu är det 6,15 kg och 68 cm.

Åh vad hon är söt :)
  • Simone
    Iowhannah skrev 2016-04-13 07:18:10 följande:

Nils var ju ganska stor när han föddes, så han har inte växt så extremt mycket. Han startade på 4125 gram och ca 55,5 cm och vid senaste bvc-besöket för tre veckor sedan var han uppe på 7061 gram och 66,5 cm.

Just nu är han inne i nån period där han inte sover så bra och den senaste tiden har han även börjat äta på nätterna igen. Förhoppningsvis tjockar han till sig samtidigt, jag tycker han är så smal för sin längd (men det är min bror med så det kanske kommer därifrån).

Gullungen :) vad jobbigt! Julia har också börjar vakna på nätterna igen, dock så vill hon inte äta utan hon vill ligga och busa istället... Det är man ju lagom sugen på när klockan är runt 03 haha
  • Rulltrappa

Vi har också hopp och lek nattetid ibland. Men överlag hyfsad sömn. Hon sover åtminstone mer än hon är vaken på natten.

• Mira14

Min lilla plutt vägde in på 6975 gram och 70 cm förra veckan på 6-månadskontrollen (3500 gram och 50 cm när han föddes). Väldigt svårt att hitta byxor som sitter bra, alla är för stora i midjan. Jeans är bara att glömma.

Han använder fortfarande 62/68 på kläder. Vad har era bebisar för storlek?

• Iowhannah
    Mira14 skrev 2016-04-13 08:49:34 följande:

Min lilla plutt vägde in på 6975 gram och 70 cm förra veckan på 6-månadskontrollen (3500 gram och 50 cm när han föddes). Väldigt svårt att hitta byxor som sitter bra, alla är för stora i midjan. Jeans är bara att glömma.

Han använder fortfarande 62/68 på kläder. Vad har era bebisar för storlek?

Oj, han var väldigt lång och smal! Jag tycker också att det är svårt med byxor, vi har alltid kunnat använda en storlek "för liten". Problemet där är ju att de blir för korta lagom tills de sitter bra i midjan. Har dock läst nånstans att bebiskläder avsedda för flickor är något smalare. Lindex kläder är också smalare än alla andra, man kanske skulle köpa mer byxor där helt enkelt.

Nils använder storlek 68 i bodys och pyjamasar. I byxor är det väldigt olika, det var inte alls länge sen jag packade ner de sista 56:orna (där är det jättebra med såna som man kan vika ner/upp mudden på). 62 är för kort och 68 är för löst...
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Från födelsevikten på 3478 och 49 i längd vägde hon på halvårskontrollen 6.9 och var 65.5 cm. Vi kör fortfarande på 62 i kläder.

• Rulltrappa

Vi är på väg upp till strl 74. Visserligen väger hon rätt lite till sin längd men 68 är för kort i benen. Dock funkar ju bara heldräkter eller byxor med dragsko i midjan. Strumpbyxor går om en har body utanpå, då sitter de kvar. De flesta av mina barn har varit av det avlånga formatet under bebistiden så jag är van. Med tanke på hur mycket hon äter och hennes klotrunda kinder förutsätter jag att hon är välmående. :)

• Mira14

Vad äter era små nu? Min äter gröt, smoothie, fruktpuré, majs med sötpotatis, yoghurt och tillskottsting men jag lyckas inte få i honom "vanlig" mat på burk. Någon som har något tips? Börjar bli dyrt att slänga varje burk jag testar.. haha. Kräsna unge :)

Föresten jag kan aldrig se era bilder på mobilen, kan ni andra se via appen?

• garin
    Mira14 skrev 2016-04-13 16:54:07 följande:

Vad äter era små nu? Min äter gröt, smoothie, fruktpuré, majs med sötpotatis, yoghurt och tillskottsting men jag lyckas inte få i honom "vanlig" mat på burk. Någon som har något tips? Börjar bli dyrt att slänga varje burk jag testar.. haha. Kräsna unge :)

Föresten jag kan aldrig se era bilder på mobilen, kan ni andra se via appen?

Jag har precis börjat testa vanlig mat på burk. Lilleman tycker mest det är konstigt. Däremot verkar han gilla frukt och bär, som han också fått prova. Men blir inga portioner. Gröt har jag gett några ggr med start för ca en månad sen men har svårt att hitta bra tillfälle och att orka.. Han visar inget större matintresse så. Välling ratas helt. Ska prova lite andra sorter, bara försökt med två hittills. Men tar det jäkligt lugnt då storebror var sååå kräsen och är än idag väldigt liten i maten. Så det var inget nöje att matintroducera honom precis...

Nej kan inte heller se bilder från appen utan måste gå in via webbläsaren. Tog mig typ 3 månader att inse att jag missat massa nyföddhetsbilder osv... Haha
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015