Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Ja visst har det hänt en del. Började på 2,46 kg och 45 cm och nu är det 6,15 kg och 68 cm.
Nils var ju ganska stor när han föddes, så han har inte växt så extremt mycket. Han startade på 4125 gram och ca 55,5 cm och vid senaste bvc-besöket för tre veckor sedan var han uppe på 7061 gram och 66,5 cm.
Just nu är han inne i nån period där han inte sover så bra och den senaste tiden har han även börjat äta på nätterna igen. Förhoppningsvis tjockar han till sig samtidigt, jag tycker han är så smal för sin längd (men det är min bror med så det kanske kommer därifrån).
Vi har också hopp och lek nattetid ibland. Men överlag hyfsad sömn. Hon sover åtminstone mer än hon är vaken på natten.
Min lilla plutt vägde in på 6975 gram och 70 cm förra veckan på 6-månadskontrollen (3500 gram och 50 cm när han föddes). Väldigt svårt att hitta byxor som sitter bra, alla är för stora i midjan. Jeans är bara att glömma.
Han använder fortfarande 62/68 på kläder. Vad har era bebisar för storlek?
Min lilla plutt vägde in på 6975 gram och 70 cm förra veckan på 6-månadskontrollen (3500 gram och 50 cm när han föddes). Väldigt svårt att hitta byxor som sitter bra, alla är för stora i midjan. Jeans är bara att glömma.
Han använder fortfarande 62/68 på kläder. Vad har era bebisar för storlek?
Från födelsevikten på 3478 och 49 i längd vägde hon på halvårskontrollen 6.9 och var 65.5 cm. Vi kör fortfarande på 62 i kläder.

Vi är på väg upp till strl 74. Visserligen väger hon rätt lite till sin längd men 68 är för kort i benen. Dock funkar ju bara heldräkter eller byxor med dragsko i midjan. Strumpbyxor går om en har body utanpå, då sitter de kvar. De flesta av mina barn har varit av det avlånga formatet under bebistiden så jag är van. Med tanke på hur mycket hon äter och hennes klotrunda kinder förutsätter jag att hon är välmående. :)
Vad äter era små nu? Min äter gröt, smoothie, fruktpuré, majs med sötpotatis, yoghurt och tillskottsting men jag lyckas inte få i honom "vanlig" mat på burk. Någon som har något tips? Börjar bli dyrt att slänga varje burk jag testar.. haha. Kräsna unge :)
Föresten jag kan aldrig se era bilder på mobilen, kan ni andra se via appen?
Vad äter era små nu? Min äter gröt, smoothie, fruktpuré, majs med sötpotatis, yoghurt och tillskottsting men jag lyckas inte få i honom "vanlig" mat på burk. Någon som har något tips? Börjar bli dyrt att slänga varje burk jag testar.. haha. Kräsna unge :)
Föresten jag kan aldrig se era bilder på mobilen, kan ni andra se via appen?
Jag har ingen app. Använder hemsidans mobilversion.