• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Fru Hermelin
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-14 09:53:18 följande:

Magen v 8+1 lite svullen el vad tycker ni? Trådens första magbild :)

Hehe, lite kanske Min blir också jättesvullen, men än så länge bara på kvällarna. Är ju bara i v5 än!

Det sägs ju att magen kommer tidigare med andra barnet, undrar om det blir så även när man har lite längre mellan barnen. Min tjej blir ju 5år nu i år. Nån med erfarenhet?
  • Mirjam91

Jag är lite orolig nu. Tog ett test imorse som visar svagare än förra veckan. Dock drack jag typ 1 liter vatten igår kväll och har kissat 2 gånger sen dess innan jag tog testet.

Vad tror ni det beror på? Utspätt urin eller möjligt MF? Tänkte köpa ett digitalt och se om det har ökat där. OM det har det ska jag sluta testa och noja mig.

• eriwag

Testa imorgon igen.. Hcg försvinner inte ur kroppen bara för att du druckit vatten.

Mirjam91 skrev 2015-02-14 13:44:40 följande:

Jag är lite orolig nu. Tog ett test imorse som visar svagare än förra veckan. Dock drack jag typ 1 liter vatten igår kväll och har kissat 2 gånger sen dess innan jag tog testet.

Vad tror ni det beror på? Utspätt urin eller möjligt MF? Tänkte köpa ett digitalt och se om det har ökat där. OM det har det ska jag sluta testa och noja mig.

• corran
    Mirjam91 skrev 2015-02-14 13:44:40 följande:

Hm, de borde ju inte bli sån skillnad..:/ Har du bild på testen? Från förra veckan och idag?
    Vilken vecka är du i?
  • Mirjam91
    corran skrev 2015-02-14 17:04:02 följande:
    Hm, de borde ju inte bli sån skillnad..:/ Har du bild på testen? Från förra veckan och idag?
    Vilken vecka är du i?
    eriwag skrev 2015-02-14 16:10:39 följande:

Testa imorgon igen.. Hcg försvinner inte ur kroppen bara för att du druckit vatten.

Det blev lika starkt som innan när jag testade igen De är så starka de kan bli typ. Tog ett digitalt clearblue också som visade 3+, innan när jag tog det visade de 2-3 så jag är lugn igen.

Jag är i vecka 7 (6+0) idag

• chazbo

Hej hej

Plussade häromdagen. Är gravid med barn nr tre. Har en 6 åring och en 4åring sen innan Hade ett MA i oktober så jag vågar inte riktigt glädjas över nyheten. Är 4+3 enl appen. Så bf är 20/10-15.

• Fru Hermelin
    Mirjam91 skrev 2015-02-14 18:10:28 följande:
    eriwag skrev 2015-02-14 16:10:39 följande:

Det blev lika starkt som innan när jag testade igen smile1.gif De är så starka de kan bli typ. Tog ett digitalt clearblue också som visade 3+, innan när jag tog det visade de 2-3 så jag är lugn igen.

Jag är i vecka 7 (6+0) idag smile1.gif

Skönt att det blev starkt igen
  • Fru Hermelin
    chazbo skrev 2015-02-14 19:35:52 följande:

Hej hej

Plussade häromdagen. Är gravid med barn nr tre. Har en 6 åring och en 4åring sen innan Hade ett MA i oktober så jag vågar inte riktigt glädjas över nyheten. Är 4+3 enl appen. Så bf är 20/10-15.

Grattis till plus!
  • Fru Hermelin

Finns det någon Bf-lista här i tråden? Hade varit kul att ha lite koll på alla.

Det verkar finnas Facebook-grupper med har jag sett, de kanske är mer aktiva, men jag som är extremt inaktiv på Facebook hoppas ju ändå att några vill hänga kvar här inne med

• Hallonmaja

Jag väntar mitt tredje barn och är i v 6 idag. Har inga symtom alls förutom att jag tycker magen är såå svullen! Shit folk kommer misstänka redan nu känns det som!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015