• Anonym (Bonusmamman)

Hur ser ni på detta? (Styvförälder).

Jag bor tillsammans med en man sedan tre år tillbaka. När vi flyttade ihop så hade han sina barn boendes hos sig på heltid. Men efter ett tag så sa jag ifrån och hans barn började då bo varannan vecka hos mamma och pappa (det blev möjligt då mamman flyttade till samma stad).

Men nu så kan hans barn bara dyka upp huxflux, även under mammaveckan. Detta stör mig nått så otroligt, då jag aldrig kan få vara ifred i mitt eget hem!

Jag har pratat med min man om detta, men han blir bara sur och fräser "mina barn är INTE ivägen i sitt eget hem!!!". Då svarade jag att jo, de är ivägen när de kommer hit på mammaveckan. Då svarar min man "se det då helt enkelt som att de bor här på heltid!"

Det känns som att jag blir helt nertryckt i mitt eget hem. Tillintetgjord, som att mina ord inte är värda ett dyft.

Är det någon mer som är i liknande situation? Vad gör man? Står ut? Separerar? Sätter ner foten ordentligt?

Jag funderar på att prata med hans barn om detta istället, eftersom att deras pappa inte bryr sig om vad jag säger.

Behövde få skriva av mig samt få lite råd.

• Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).
  • Anonym (g)
    Anonym (Också) skrev 2015-02-17 18:56:08 följande:
    Tror personligen inte att man som vuxen nekar detta o ser det som något problem om det inte finns något.

Vi ringde aldrig till bonus när denne var liten för vi märkte hur störd denne blev av när mamman ringde.

Vissa kvällar kunde barnet bli ledsen och ha svårt att somna.

Jag förstår mamman hade själv viljat prata med mitt barn men om barnet deklarerar att Nej jag mår inte bra av det så får man som vuxen backa.

Mina barn vill inte prata när jag eller dom är bortresta.

Vi står varandra jätte nära så det handlar om att längtan blir för stor.

En annan sak är när man är mitt uppe i något och blir avbrutna av telefon eller sms.

Barnen ringer när barnen själv vill ringa.
    Ja, det står dig fritt att tro vad du vill. Det blir inte mer rätt för det.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (pop) skrev 2015-02-18 13:26:36 följande:

Då får man se det som att man lämnar barnen ensamma hemma om man lämnar de hos en vuxen som inte tar på sig ansvaret för barnen.

Är barnen så pass gamla och mogna att föräldern skulle lämna de ensamma hemma även om bonusföräldern inte existerade så är det okej att lämna dem. Men då kan föräldern föräldern inte förvänta sig något av bonusföräldern. Är barnen dock för små för att lämnas ensamma hemma så måste föräldern givetvis hitta på någon annan lösning.

Men hur man än vänder på det så blir det ju ett ansvar känner jag. Låt säga att barnet har med sig en kompis och dom drar igång ett storgräl mellan sig. Nog måste man väl ändå ingripa då? Eller ska man bara skita i dom?
  • BioBonus
    Anonym (g) skrev 2015-02-18 13:27:02 följande:
    Så om man inte tycker som du, eller ser på livet som du så har man fel, är det så du  menar med det här?
  • Anonym (Också)
    Jag undrar vad du jobbar med i och med att du ser detta sim vanligt genom ditt yrke.

Försvarsadvokat för separerade kvinnor som blir ihjältrampade av bonusmammor som hatar dom och deras barn?

Du verkar sitta inne med mycket kunskap och testen av världen är dumma i huvudet och har fel enligt dig.

Jag hoppas inte att du jobbar med människor och särskilt då inte med barn för det finns inte en tillstymmelse med empati och hövlighet från din sida.
  • Anonym (Också)
    Vad då mer rätt?

Tycker du att vi skulle ringa o ringa om barnet mår dåligt av det?

Tycker du att biomamman gjorde rätt när hon körde över sitt barns önskan?

Tycker du att om jag startar en tråd om att biomamman är fruktansvärd som ringer o ringer trots att barnet inte vill det att JAG har fel o biomamman rätt?

Då kan jag tala om för dig att du saknar ännu mer känsla på vad som är rätt eller fel.

Då tänker du inte ett dugg på barnet. Då ser du ju bara till att den vuxna ska må bra.
  • Anonym (g)
    BioBonus skrev 2015-02-18 13:49:07 följande:
    Så om man inte tycker som du, eller ser på livet som du så har man fel, är det så du  menar med det här?
    Jag svarade på vad personen sade sig personligen tro och det personen tror överensstämmer inte med fakta. Man kan förvisso ha olika världsåskådning men det är klart att vetskap och kunskap övertrumfar tro och okunskap. Det säger sig självt. 
  • Anonym (g)
    Anonym (Också) skrev 2015-02-18 14:14:44 följande:
    Jag undrar vad du jobbar med i och med att du ser detta sim vanligt genom ditt yrke.

Försvarsadvokat för separerade kvinnor som blir ihjältrampade av bonusmammor som hatar dom och deras barn?

Du verkar sitta inne med mycket kunskap och testen av världen är dumma i huvudet och har fel enligt dig.

Jag hoppas inte att du jobbar med människor och särskilt då inte med barn för det finns inte en tillstymmelse med empati och hövlighet från din sida.
    Ja, det förstår jag att du undrar över. Inte minst med tanke på dina tidigare inlägg.
  • Anonym (g)
    Anonym (Också) skrev 2015-02-18 14:20:05 följande:
    Vad då mer rätt?

Tycker du att vi skulle ringa o ringa om barnet mår dåligt av det?

Tycker du att biomamman gjorde rätt när hon körde över sitt barns önskan?

Tycker du att om jag startar en tråd om att biomamman är fruktansvärd som ringer o ringer trots att barnet inte vill det att JAG har fel o biomamman rätt?

Då kan jag tala om för dig att du saknar ännu mer känsla på vad som är rätt eller fel.

Då tänker du inte ett dugg på barnet. Då ser du ju bara till att den vuxna ska må bra.
    Jag svarade på din inledande mening, som också var den enda som höll sig till det vi diskuterade. 
  • Anonym (Också)

Jag förstår inte dina svar.

Men du tycker alltså att en förälder ska fortsätta ringa till sitt barn även om barnet mår dåligt av det?

• BioBonus
    Anonym (g) skrev 2015-02-18 14:26:10 följande:
    Jag svarade på vad personen sade sig personligen tro och det personen tror överensstämmer inte med fakta. Man kan förvisso ha olika världsåskådning men det är klart att vetskap och kunskap övertrumfar tro och okunskap. Det säger sig självt. 
    OK, kan inte påstå att något av dina inlägg har övertygat mig om vare sig vetskap eller kunskap från din sida. Inte utifrån mitt perspektiv och min vetskap och kunskap.
    Men jag dryftar mig inte till att säga att du har fel för det. Vi har bara olika erfarenheter och olika kunskaper. 
Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).