• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Jamilia
    lanylena skrev 2015-03-16 07:12:20 följande:

Hej, tant röd dök upp den 11/3....

Ja, jag har en dotter. Har du barn?

Trist!!

Nya tag nästa månad!!

Ja, har oxå en dotter, hon är 3 år nu! Hoppas på ett syskon, håller tummar och tår att vi ska få ett barn till!! BIM -5 och negativt gravtest idag... Blir nog inget denna månad, känner mig ogravid!
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-03-15 21:38:37 följande:

Inget missfall här, än.. Som sagt man får se

Man väntar ju barn, inte missfall, va det någon klok person som sa! så är det ju, men visst är man orolig...
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-16 09:38:05 följande:
    Man väntar ju barn, inte missfall, va det någon klok person som sa! smile5.gif så är det ju, men visst är man orolig...
    Nej precis... Får vänta tills BIM och ta graviditetstest... Vill gärna kolla nu,men det kan vara för tidigt
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-03-16 12:46:55 följande:

Nej precis... Får vänta tills BIM och ta graviditetstest... Vill gärna kolla nu,men det kan vara för tidigt

Ja, det är ju säkrare att vänta! mina två ggr som jag blivit gravid har jag oxå väntat med att testa till ungefär BIM! Då har jag direkt fått ganska starka streck, speciellt första gången! Då fick jag "gravid 2-3 v på clearblues digitala test! Andra gången 1-2 v när jag testade! Men jag känner annorlunda denna gången, vill testa tidigt och hoppas få ett sånt svag streck som man knappt vågar tro på, haha! men det blir måååånga test och väldigt många negativa besked... Men jag är beredd på det!
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-16 15:27:21 följande:
    Ja, det är ju säkrare att vänta! smile1.gif mina två ggr som jag blivit gravid har jag oxå väntat med att testa till ungefär BIM! Då har jag direkt fått ganska starka streck, speciellt första gången! Då fick jag "gravid 2-3 v på clearblues digitala test! Andra gången 1-2 v när jag testade! Men jag känner annorlunda denna gången, vill testa tidigt och hoppas få ett sånt svag streck som man knappt vågar tro på, haha! smile5.gif men det blir måååånga test och väldigt många negativa besked... Men jag är beredd på det! smile1.gif
    Det stämmer... Du kanske kan svara på frågan, tror du man kan testa om man är gravid med ÄL test??
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-03-16 16:02:43 följande:

Det stämmer... Du kanske kan svara på frågan, tror du man kan testa om man är gravid med ÄL test??

Ja, jag tror att många får positivt utslag på ÄL-test när man är gravid! Jag hade hemma clearblues digitala ÄL-test förra gångerna som jag blev gravid och jag fick glada gubbar bägge gångerna som jag testade! Men det är lurigt med ÄL-test för de kan visa positivt utslag precis innan mens oxå! Jag testade alldeles nyligen med ÄL-test dagen innan jag fick mens och fick ganska starkt utslag då... Men det var de billiga ÄL-testen som visar streck, vet inte om clearblues digitala hade gett utslag, dvs om det var så pass starkt att glad gubbe skulle visa sig... efter mitt missfall testade jag jag med ÄL-test en tid för att se om det fanns ngt hormon kvar i kroppen. Fick glad gubbe rätt länge efteråt faktiskt, så visst reagerarÄL-test även på hcg. Men skulle ändå inte lita på dem fullt ut! Gravtest är säkrare!
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-16 20:58:20 följande:
    Ja, jag tror att många får positivt utslag på ÄL-test när man är gravid! Jag hade hemma clearblues digitala ÄL-test förra gångerna som jag blev gravid och jag fick glada gubbar bägge gångerna som jag testade! smile1.gif Men det är lurigt med ÄL-test för de kan visa positivt utslag precis innan mens oxå! Jag testade alldeles nyligen med ÄL-test dagen innan jag fick mens och fick ganska starkt utslag då... Men det var de billiga ÄL-testen som visar streck, vet inte om clearblues digitala hade gett utslag, dvs om det var så pass starkt att glad gubbe skulle visa sig... efter mitt missfall testade jag jag med ÄL-test en tid för att se om det fanns ngt hormon kvar i kroppen. Fick glad gubbe rätt länge efteråt faktiskt, så visst reagerarÄL-test även på hcg. Men skulle ändå inte lita på dem fullt ut! Gravtest är säkrare! smile1.gif
    Jag testade ett ÄL test förut under kvällen, ska lägga upp en bild så du får se...

Jag har 6 dagar kvar till bim, så jag skulle bara kolla för skojs skull...

Här kommer den
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-03-16 21:07:36 följande:

Jag testade ett ÄL test förut under kvällen, ska lägga upp en bild så du får se...

Jag har 6 dagar kvar till bim, så jag skulle bara kolla för skojs skull...

Här kommer den

Jadå, hyfsat starkt utslag på ÄL-testet är det ju! Men inte helt positivt än, el hur!? Men det är ju rätt många dagar kvar t söndag oxå! Så det finns absolut chans att bli starkare! Men det är nog väldigt svårt att tyda ngt utifrån det testet, eftersom det är så pass många dagar kvar t BIM! Men ni hade väl prickar in ÄL denna gången och då ska man helt klart vara hoppfull, så tänker jag varje månad vi prickar rätt dagar!!
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-16 22:44:15 följande:
    Jadå, hyfsat starkt utslag på ÄL-testet är det ju! Men inte helt positivt än, el hur!? Men det är ju rätt många dagar kvar t söndag oxå! Så det finns absolut chans att bli starkare! smile1.gif Men det är nog väldigt svårt att tyda ngt utifrån det testet, eftersom det är så pass många dagar kvar t BIM! Men ni hade väl prickar in ÄL denna gången och då ska man helt klart vara hoppfull, så tänker jag varje månad vi prickar rätt dagar!! smile5.gifsmile1.gif
    Ja, det gjorde vi... ????

Sedan fick jag veta igår att mina värden gick åt rätt håll... Jag har låg ämnesomsättning... Så det är det som satt käppar i hjulet för oss innan... Men jag har stark tro att det kommer hända inom de kommande månaderna..
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-03-16 22:44:15 följande:
    Jadå, hyfsat starkt utslag på ÄL-testet är det ju! Men inte helt positivt än, el hur!? Men det är ju rätt många dagar kvar t söndag oxå! Så det finns absolut chans att bli starkare! smile1.gif Men det är nog väldigt svårt att tyda ngt utifrån det testet, eftersom det är så pass många dagar kvar t BIM! Men ni hade väl prickar in ÄL denna gången och då ska man helt klart vara hoppfull, så tänker jag varje månad vi prickar rätt dagar!! smile5.gifsmile1.gif
    Det jag skulle skriva med var att vi körde på i fyra dagar då jag hade ägglossning och hade en vilodag... Då borde det ju öka chanserna till en graviditet
Svar på tråden vi på 30 +