• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Niskan15

Nej, vad tråkigt! Precis så hände det med mig förra gången vi gjorde ivf. Mensen hann komma innan testdagen. Är inne på min andra gång nu går på ivfkliniken i Sthlm. Ruvdag 7 och nu har ångest paniken att börja komma att tant röd dyker upp närsom... Förstår verkligen dina tankar. Jag är inne på min andra omgång och tänker också att tänk om jag inte lyckats denna gång o nästa gång (tredje gången). Fick inga ägg till frysen heller känns så rätt kört. Tänk att du inte är den enda och vi alla har samma problem och det är tungt och frustrerande. Alla andra där ute ploppar ungar här o där och vi som kämpar kämpar på! Ge inte upp! Som sagt ta en paus, byt klinik. Vi ska klara det!

Stor kram

veraicon skrev 2015-04-01 07:47:02 följande:

Det sket sig här. Negativt test imorse på RD13. Vi har egentligen inte testdag förrän på RD21 men man vet ju liksom nu när det kommer brunt och det är negativt. Jag känner mig förbannad och ledsen på samma gång. Kan inte fatta varför det inte funkar. Denna gång trodde jag verkligen på det, långt därinne i hjärtat. Att vi nu är ett av de par som det inte har fungerat på inom 3 försök känns jäkligt tungt. Kommer det någonsin att lyckas?!

Elfia - vi bor i Stockholm och har gått på Fertilitetscentrum. Tror vi ska byta klinik både för att få en färsk start och för att det känns som att det har varit så många inblandade där. Lite rörigt. Har någon här inne gått på Carl von Linné i Uppsala?

Gweny - varför tror du att det är kört för er del?

• veraicon

Tack Niskan! Håller tummarna för er!
    Det är verkligen så att alla ploppar ut ungar överallt och det är så jäkla jobbigt. Man blir så ensam och vill bara isolera sig. Men jag är också övertygad om att det ska fungera någon gång. Frågan är bara när. 

Heja, heja alla ni andra! Och jag själv...!

• lottizz85

Vi går på cvl! bara vart där en gång! fick en bra magkänsla! Tycker personalen var trevliga som tog hand om oss!

Det sket sig här. Negativt test imorse på RD13. Vi har egentligen inte testdag förrän på RD21 men man vet ju liksom nu när det kommer brunt och det är negativt. Jag känner mig förbannad och ledsen på samma gång. Kan inte fatta varför det inte funkar. Denna gång trodde jag verkligen på det, långt därinne i hjärtat. Att vi nu är ett av de par som det inte har fungerat på inom 3 försök känns jäkligt tungt. Kommer det någonsin att lyckas?!

Elfia - vi bor i Stockholm och har gått på Fertilitetscentrum. Tror vi ska byta klinik både för att få en färsk start och för att det känns som att det har varit så många inblandade där. Lite rörigt. Har någon här inne gått på Carl von Linné i Uppsala?

• PD1984

Jag går i Uppsala! Jätte bra personal o jätte trevliga. Man blir väl omhändertagen :)
  • Elfia
    ak15 skrev 2015-04-01 09:47:38 följande:

Ruvdag 9 :) hoppas hoppas phpPV35As58850.jpg

Åh vad kul :) grattis! Jag hoppas med för din skull. Jag har inte vågar testa tidigare. Är på ruvardag 10 idag. Vad har du för "symtom"??

Det enda jag hade var ömma stora bröst den största delen av ruvningstiden men det har nu helt försvunnit. Igår när jag vaknade så ömmade de inte lika mycket och under kvällen, inget alls. Inget idag heller. Jag känner mig som vanligt förutom trött, lite stressad och får ibland ont nere i ryggen, men det är nog bara jobbet som ställer till det. Har haft en del att göra.
  • ak15

Kan berätta om våran ivf resa :) 2012 köpte vi ett tre pack blev gravid 2ggr fick dock missfall båda ggr 2013 köpte ett nytt tre pack blev gravid på första försöket då dom bl a satte in kortison tabl som skulle göra att min kropp inte ska stöta bort embryona :) och nu 2015 köpte vi ett nytt tre pack o nu hoppas vi att de blir ett eller två syskon till lillan <3 många kronor har gått o många tårar har forsat tänker på er alla

• Gweny
    ak15 skrev 2015-04-01 09:47:38 följande:

Ruvdag 9 :) hoppas hoppas

Ingen tvekan där, grattis!

Tog själv test på rd 9, men var helt blankt. Suck... får ta det på td med sen.
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April