• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Gweny

Veraicon>> fy vad tungt!!

Jag tog ett test som du ser ovan,sen tidigare på morgonen kände jag mig så tom/vanlig, svårt att beskriva. Och när jag såg ak15's starka från samma dag med så känns det ju inte lovande.

Bara invänta och se...

• Elfia
    ak15 skrev 2015-04-01 13:09:47 följande:

Åh inga alla symtomer bara jätte trött :)

Nu hoppas jag ännu mer :) Trött har jag varit i en hel månad snart, sedan start med behandlingen. Har inte varit mig själv riktigt och levt i ett vakuum mer eller mindre.

Håll gärna tummarna för mig till helgen :)

Fint att du vill dela med dig av din ivf historia. På vilka av försöken fick ni första barnet? :)
  • Elfia
    ak15 skrev 2015-04-01 13:13:52 följande:

Kan berätta om våran ivf resa :) 2012 köpte vi ett tre pack blev gravid 2ggr fick dock missfall båda ggr 2013 köpte ett nytt tre pack blev gravid på första försöket då dom bl a satte in kortison tabl som skulle göra att min kropp inte ska stöta bort embryona :) och nu 2015 köpte vi ett nytt tre pack o nu hoppas vi att de blir ett eller två syskon till lillan <3 många kronor har gått o många tårar har forsat tänker på er alla

Nu såg jag att ni lyckats på andra ivfet första gången :) läste lite väl hastigt där.
  • ak15

Elfia... Ja man går som in i egen bubbla under ruvandet :) ja jag håller tummarna för dig hur många dagar är de sen du gjorde äp?

Håller tummarna för alla :) !!!

• TessOphira
    veraicon skrev 2015-04-01 07:47:02 följande:

Det sket sig här. Negativt test imorse på RD13. Vi har egentligen inte testdag förrän på RD21 men man vet ju liksom nu när det kommer brunt och det är negativt. Jag känner mig förbannad och ledsen på samma gång. Kan inte fatta varför det inte funkar. Denna gång trodde jag verkligen på det, långt därinne i hjärtat. Att vi nu är ett av de par som det inte har fungerat på inom 3 försök känns jäkligt tungt. Kommer det någonsin att lyckas?!

Elfia - vi bor i Stockholm och har gått på Fertilitetscentrum. Tror vi ska byta klinik både för att få en färsk start och för att det känns som att det har varit så många inblandade där. Lite rörigt. Har någon här inne gått på Carl von Linné i Uppsala?

Gweny - varför tror du att det är kört för er del?

Vi går på CvL-kliniken och jag tycker dom är helt underbara där!
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • veraicon

PD1984 och TessOphira berätta mer om CvL-klinken!

Får man träffa samma läkare varje gång?
    Jobbar de helger om det behövs?
    Odlar de alltid 5 dagar eller kan de frysa in efter 3-4 dagar också?
    Känns det som att de lyssnar på en och är villiga att "exprimentera" lite? Med det menar jag, "typ vi testar kortison på dig eftersom det kan vara så att din kropp stöter bort äggen" eller eftersom "du betalar själv får du välja om du vill sätta tillbaka 2 embryon". Det sistnämnda kanske är svårt för er att svara på men vad får ni för vibbar?

• Sthlmsthlm
    veraicon skrev 2015-04-01 19:51:58 följande:

Känns det som att de lyssnar på en och är villiga att "exprimentera" lite? Med det menar jag, "typ vi testar kortison på dig eftersom det kan vara så att din kropp stöter bort äggen" eller eftersom "du betalar själv får du välja om du vill sätta tillbaka 2 embryon". Det sistnämnda kanske är svårt för er att svara på men vad får ni för vibbar?

Min syster gick på CvL för ett par år sedan och var väldigt nöjd. Dock så är de inte kända för att experimentera utan snarare att de har sin fasta principer. Det står rätt mycket på hemsidan. De odlar "typ aldrig" till blastocyst och de sätter "typ aldrig" in mer än ett embryo. IVF-kliniken i Falun är mer kända för att testa lite nya rön.
  • veraicon
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-01 20:57:09 följande:
    Min syster gick på CvL för ett par år sedan och var väldigt nöjd. Dock så är de inte kända för att experimentera utan snarare att de har sin fasta principer. Det står rätt mycket på hemsidan. De odlar "typ aldrig" till blastocyst och de sätter "typ aldrig" in mer än ett embryo. IVF-kliniken i Falun är mer kända för att testa lite nya rön.
    Bra att veta! Men vad menar du med att de aldrig odlar till blastocyst, odlar de inte alls? Falun ligger ju tyvärr lite långt bort men jag har också förstått att de är lite mer experimentella. 
  • TessOphira
    veraicon skrev 2015-04-01 19:51:58 följande:

Jag har fått träffa lite olika läkare men det tycker inte jag spelar någon roll. Vem jag än har träffat så har dom varit väl insatt i just min situation. sjuksystrarna där är så gulliga. Jag fick en stark reaktion på orgalutranen och jag hade telefonkontakt men en syster där. När jag väl träffade henne på kliniken sen fick jag en stor kram och hon var så glad att jag mådde bättre.

vi odlar 2 dagar men går säkert att önska längre. Dom är väldigt öppna för att anpassa behandlingen efter dig.

Jag är otroligt glad att jag valde just dom för jag känner mig inte bara som en i mängden utan jag känner att dom verkligen bryr sig om mig som person och inte bara som patient.
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • Unaangelita

Hej allihopa! Vill gärna hoppa in i denna grupp då vi ska på vårt första IVF-möte i Huddinge om 13 dagar.
    Tänkte mest höra vad vi har att förvänta oss..Om någon är villig att dela med sig såklart.
    Jag är både rädd, nervös och förväntansfull. Mest nervös faktiskt. Känns som att vi ska dit på bedömning ungefär, behöva be på våra bara knän att få hjälp. Den känslan ilar i magen på mig hela tiden. Som att personalen där bestämmer om vi ska få chansen att bli föräldrar.
    Vet att det är lite väl starka känslor men jag styr inte över det tyvärr..

Är det så? Ska de bedöma en?
    Vad händer och sker på det allra första mötet? Vad kan vi förvänta oss?
    Efter första mötet, vad händer då? Hur länge ska man vänta tills de gör själva ivf:en?
    Många frågor här. Hoppas innerligt på svar från någon av er {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April