IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Ruvdag 9.. Börjat med blödning .. .. Eller snarare e mensen på G....
Drömmarna har ännu en gång gått i bitar.. Hur ska man orka med en 3e gång nu??!
Gråtit som ett litet barn i timmar .. Ni här förstår ju den känslan..
Får försöka samla mig o ge det ett par dagar.. UFF Blää
Jag fick en blödning just kring ruvdag 12 med dottern trodde att de var kört men icket :) har någon av er testat?
Suprecur
Hej nu e ja förvirrad o orolig!
Började spraya me supresur i måndags lunch o de sa att mensen ska komma som vanligt denna gång o min mens är relativt regelbunden. Pendlar mellan 26-30dgr men oftast 26-28dgr.
Så idag är dag 29 o ingen mens i sikte!
Enda gången på snart fyra år som ja faktiskt vill att den ska dyka upp trots alla smärtor av endometriosen men som sagt inget ännu.
Bör ja bli orolig o ringa fert el va gör ja?
Ja skulle ju ringa när mensen kommer men om den inte gör de då eller drar ut massa på tiden!?!?
Erfarenheter stöd o tips tack!
Suprecur
Hej nu e ja förvirrad o orolig!
Började spraya me supresur i måndags lunch o de sa att mensen ska komma som vanligt denna gång o min mens är relativt regelbunden. Pendlar mellan 26-30dgr men oftast 26-28dgr.
Så idag är dag 29 o ingen mens i sikte!
Enda gången på snart fyra år som ja faktiskt vill att den ska dyka upp trots alla smärtor av endometriosen men som sagt inget ännu.
Bör ja bli orolig o ringa fert el va gör ja?
Ja skulle ju ringa när mensen kommer men om den inte gör de då eller drar ut massa på tiden!?!?
Erfarenheter stöd o tips tack!
Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"
Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.
Ruvardag 13 idag. Testade precis som väntat (tyvärr) minus. Tyckte mig se en skymt av ett plus på clearblue plus-Stickan men det är säkert bara en skugga. Jag vet att jag har min testdag imorgon egentligen men tror knappast att något ändras på EN dag?? :(
Igår fick jag lite ljusrosa flytningar tillsammans med lutinus flytningarna i bindan och mensvärk hela dagen. Sedan testade jag även med clearblue digital imorse och det stod "ej gravid"
Vet att man kanske ska se första gången som ett test men tycker ändå att det suger det här... Denna eviga väntan. Vi har redan väntat i två år liksom.. Så orättvist.
Någon som vet ifall man kan börja med FET direkt efter denna mens? Jag vill ju givetvis starta igång så fort som möjligt. Och jag känner mig precis som vanligt i kroppen nu förutom att man är ledsen att det inte tog sig, då borde väl Sahlgrenska Ivf gå med på det?
Startas mensen igång endast ifall jag slutar med Lutinus eller är det där lite olika kanske?
Grattis till er som plussat, lycka till till er som ruvar och stor kram till oss som blev besvikna. Nästa gång SKA gå vägen!!!
Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"
Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.
Tack så mycket för alla dessa fina ord! Idag känner jag mig redan lite starkare även om tankarna tär på mig just nu.... Tog ett grav.test för säkerhetsskull imorse, visade negativt så nu är det officiellt kört denna gång med..
Jag önskar dig all lycka till på 3e försöket. Jag ska ringa till kliniken efter påskhelgen o höra med dem hur vi ska göra. 3e gången gillt, eller hur?! ???
Kram
Förstår såklart din känsla, det känns som man inte ska orka mera, man vill bara göra en paus i livet!
Det som är mycket konstigt är att man samlar sig och reser sig ganska snabbt även om man inte att man klarar att gå vidare. Man måste så vara ledsen och känna att det är ok att inte vara på topp.
Har inom de senaste halvåret gjort 2 hela ivfer med allt vad det innebär.+ ett fet och mensen kom på rd 9 vid de tre insättningarna.
Ska nu i helgen börja vårat 3: och sista ivf försök. Långa metoden även vid detta försök.
Ärligt så vet jag inte hur vi orkar men vi känner inte efter så mycket utan kör bara på nu!
Hoppas verkligen att du snart mår bättre
Jag har precis genomgått vårt första IVF försök som tyvärr inte gick vägen. Mitt råd till er är att låta kroppen vila någon cykel innan ni går på nästa försök. Ni har bara ett fåtal försök att lyckas. Stressa inte iväg med era försök utan gör dem när ni känner att era kroppar är i fas.
Jag har precis genomgått vårt första IVF försök som tyvärr inte gick vägen. Mitt råd till er är att låta kroppen vila någon cykel innan ni går på nästa försök. Ni har bara ett fåtal försök att lyckas. Stressa inte iväg med era försök utan gör dem när ni känner att era kroppar är i fas.