• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Gweny

Jag fick knappt nån biverkning av spray el sprutor. Var väldigt orolig för det. Får se hur det blir nästa gång.

• Bergamott83
    Elfia skrev 2015-03-30 20:41:34 följande:
    Hoppas att det är en gravblödning. Tycker absolut du ska ta ett test imorgon. Håller mina tummar. Förstår dock deppet.

Idag vaknade jag på helt fel sida och har deppat hela dagen. Länge sedan man grät så mycket :( 5 dagar kvar till testdagen och jag är så rädd för att få svaret ingen vill ha. Hoppas jag vaknar upp imorgon till den där optimistiska kvinnan igen.
    Jag har testdag på tisdag. Jag vet inte igår var det färskt blod idag är det mer mensigt blod. Så jag tror att det är rätt kört. Det suger. Det är ändå tur att jag har 2 försök till. Den här gången ska jag prata ordentligt med dem om mina rädslor och om det går att göra nått annorlunda. Det känns som att alla andra fått så mycket mer information än vi har. Eller så är det bara så att jag har varit dålig på att ta till mig den. Jag kommer begära att de gör nått annorlunda i alla fall med tanke på att mina ägg verkar vara dåliga. 
  • galenidejj
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-31 06:44:53 följande:
    Det här är mitt andra försök, första försöket gjordes för 3,5 år sedan som blev min underbara son. Men räknar med att det nog tar fler än ett försök denna gången, känns ju lite för bra för att vara sant!
    Mamma till världens sötaste Elvis
    Man ska aldrig sluta hoppas! Det kanske kommer gå lika bra denna gången! Hoppas det iaf! Vilken klinik går du till?
  • Coocoo

Jag ringde idag och kollade ifall det kanske misslyckas att fästa för att jag äter mycket sött :P Tänkte att det kanske påverkade miljön för ägget. Men de sa att jag kunde fortsätta att äta med gott samvete :P

• Zamira
    lottizz85 skrev 2015-03-30 22:42:47 följande:

Vi är på första försöket och började spraya i lördags!

Vill bara att allt ska vara slut nu! Känns som det är jättemycket man ska behövs gå igenom, både psykiskt och fysiskt! En riktigt påfrestning!

Började också med spray i lördags, vårt första försök här med!

Hur länge ska du spraya?

Jag sprayar 24 dagar till att börja med, ska på samtal och ul på mitt sjukhus och ser hur allt ligger till, så får vi se om det blir sprutor efter det :)

• lottizz85
    Zamira skrev 2015-03-31 11:20:56 följande:

Började också med spray i lördags, vårt första försök här med!

Hur länge ska du spraya?

Jag sprayar 24 dagar till att börja med, ska på samtal och ul på mitt sjukhus och ser hur allt ligger till, så får vi se om det blir sprutor efter det :)

Jag vet inte hur länge jag ska spraya om jag ska vara ärlig! De sa att jag ska ringa in när jag får min mens och då fattade jag det som att de säger till när vi börjar med sprutorna!

Får man fråga vart du gör din utredning? Jag är på carl von linne kliniken!
  • Zamira
    lottizz85 skrev 2015-03-31 11:46:07 följande:
    Jag vet inte hur länge jag ska spraya om jag ska vara ärlig! De sa att jag ska ringa in när jag får min mens och då fattade jag det som att de säger till när vi börjar med sprutorna!

Får man fråga vart du gör din utredning? Jag är på carl von linne kliniken!

Aha okej, tror de flesta gör så som du gör, vet inte varför jag fick en tid innan egentligen (?)

Gjorde utredning i Säffle, men nu går vi på Centralsjukhuset i Karlstad, så går via landstinget :)

Slutade med skydd i sept -09, och inget har hänt under dessa drygt 5.5 år, så nu tycker jag att det är dags!

• Mytime
    Elfia skrev 2015-03-30 20:36:55 följande:
    Hej! Vad skönt att du fått komma igång. Förstår din oro men det kommer säkert gå bra ska du se. Inte för att vara sådan men ägglossningsprutan och äggplock var ingenting i jämförelse med denna psykiska påfrestning man går igenom under ruvartiden:( Börjar närma mig testdagen med stormsteg helt plötsligt och jag märker hur det tar på psyket nu när man kastas mellan hopp & förtvivlan.

Vi kan väl hålla tummar och tår för varandra:)
    Ja hoppas verkligen du har rätt!

Usch nej de kan inte heller va kul. Än så länge inbillar ja mig att de kommer va den "lättaste" delen bara för att man indirekt gått o väntat så i ett par år iaf inför varje bim o sedan blir besviken men de är nog ändå mörk starkare känslor när man VET att man är ruvare. Analysera ALLT hela tiden osv. Håller tummarna för dig att de går vägen! När ska du testa?
  • Mytime
    Andje skrev 2015-03-30 20:48:51 följande:

[quote=75088720][quote-nick]Mytime skrev 2015-03-30 20:04:42 följande:[/quote-nick]

Nu har vi äntligen startat!!!

Började spraya idag vid lunch.

Väldigt orolig inför sprutpennan sen men de problemet tar ja tag i om tre veckor...

Maken får lära sig o min mamma kan oxå så ja får ta till lite hjälp så ska de nog lösa sig på nåt sätt.

Sen e de "bara" de värsta kvar sen... Äggplocket! :(

Men nu är vi iaf igång! :D

[/

Roligt att komma igång! Tänkte på dig för någon dag sen hur det har gått efter gruppinfot. Hur tyckte du att det var?

Sprutorna känns inte alls, det är ju sån supertunn nål. Fast är man spruträdd så är det ju läskigt ändå.

Äggplock är väl inte lattjo lajban men ta en sak i taget. Viktigast är att ni är igång!

Ja hoppas sprutorna går bra!

Kan inte sluta oroa mig för alla steg som man står inför.

Oj, de va mkt information på en o samma gång o ja minns knappt hälften. Ja fokuserar för att komma ihåg från gång till gång tror ja annars missar ja nog nåt viktigt.

Just nu e de spray i tre veckor o så ska ja dit 22/4 för att se hur det ser ut då. De e en onsdag o så ska ja dit på måndagen för blodprov. O så har ja v 19 i huvudet för om allt går som de ska så e de Uppsala då men allt däremellan tar ja när de kommer så att säga.
  • Mytime
    lottizz85 skrev 2015-03-30 22:42:47 följande:

Vi är på första försöket och började spraya i lördags!

Vill bara att allt ska vara slut nu! Känns som det är jättemycket man ska behövs gå igenom, både psykiskt och fysiskt! En riktigt påfrestning!

Då är vi på ungefär samma ställe :)

Började spraya igår o de e oxå första försöket.
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April