• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-04-03 16:19:51 följande:

Idag kom mensen.... som jag anat tyvärr. smile4.gif

På rd 13

Tråkigt att läsa :( gick inget vidare för mig heller. Har testdag imorgon egentligen men det digitala testet visar ej graviditet, samma med det andra clearblue testet :(

Inväntar mensen nu och hoppas den kommer i dagarna hår så jag kan få börja FET så snart som möjligt. Du med?
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-04-04 10:49:16 följande:
    Tråkigt att läsa :( gick inget vidare för mig heller. Har testdag imorgon egentligen men det digitala testet visar ej graviditet, samma med det andra clearblue testet :(

Inväntar mensen nu och hoppas den kommer i dagarna hår så jag kan få börja FET så snart som möjligt. Du med?
    Men usch vad tråkigt för er båda :(

Jag inväntar också på att få göra FET nu...

Tiden går så långsamt när man väntar...

Kram
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-04-04 10:50:33 följande:

Kram
    Ja, väldigt tråkigt :( är så ledsen idag..

Jag hoppades ju så innerligt på detta.

Tror du jag kan sluta med lutinus imorgon på testdagen? Är ju liksom 99% söker på att det inte blev något så då finns det väl ingen anledning att fortsätta?..
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-04-04 10:50:33 följande:

Kram
    Men det var inga problem att du startade igång med FET direkt efter denna mensen? De rekommenderade inte att invänta ännu en mens? Jag känner mig väldigt redo att starta igång FET, helst imorgon!!

Hoppas det går bra för oss på nästa försök :) det måste!!!

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-04-04 11:51:38 följande:
    Ja, väldigt tråkigt :( är så ledsen idag..

Jag hoppades ju så innerligt på detta.

Tror du jag kan sluta med lutinus imorgon på testdagen? Är ju liksom 99% söker på att det inte blev något så då finns det väl ingen anledning att fortsätta?..
    Blöder du mycket så kan du sluta med Lutinus. Det var vad min barnmorska sa.

Nu hoppas vi på bättre lycka nästa gång för båda! <3

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-04-04 11:53:35 följande:
    Men det var inga problem att du startade igång med FET direkt efter denna mensen? De rekommenderade inte att invänta ännu en mens? Jag känner mig väldigt redo att starta igång FET, helst imorgon!!

Hoppas det går bra för oss på nästa försök :) det måste!!!

Kram
    Jag fick inte börja på samma mens utan fick vänta till den efter :)

Men det var säkert för att jag fick missfall!

Du kan säkert börja nu på en gång :)
  • Mytime
    Liil skrev 2015-04-04 07:07:45 följande:
    Ofta så kommer mensen några dagar senare när du sprayar. Om inte mensen kommer när du kommit till din sprutstartdag så har jag för mig att du då får spraya 1 vecka till. Mig veterligen så ska man alltid börja med sprutorna på en onsdag, i vilket fall i Västerås dit du tillhör. 
    Sprutstart är inte förrän 22/4 (en onsdag).

Men isf vore ju mensen 2,5vecka försenad om den inte kommit förrän då.

Den borde ju komma senast idag.

Men om de kan va några dagar senare så senast framåt tisdag el onsdag då. Om den inte dykt upp då, är de läge o ringa då el ska ja ringa tidigare?
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-04-04 12:12:45 följande:
    Jag fick inte börja på samma mens utan fick vänta till den efter :)

Men det var säkert för att jag fick missfall!

Du kan säkert börja nu på en gång :)
    Jag hoppas att det är som du skriver. Ska jag vänta på ytterligare en mens efter denna då är kanske jag inte hinner med ett FET. Dom har väl semesterstängt jun-aug? Hoppas detta löser sig till det bättre nu. Vi som kämpar så förtjänar det <3
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-04-04 12:11:40 följande:
    Blöder du mycket så kan du sluta med Lutinus. Det var vad min barnmorska sa.

Nu hoppas vi på bättre lycka nästa gång för båda! <3

Kram
    Jag blöder ingenting. Min mensdag (14 dagar efter äggplock/ägglossning var ju igår på rd 12) Imorgon är egentligen testdagen fast det visar minus på båda testen. Men jag har ljusrosa/orangea spottings på bindan som kommer ut i samband med lutinus. Och idag har jag en lite lätt mensvärk, igår var dock värre. Känns som att den vill/ska starta igång när som helst men kanske är det lutinus som förhindrar den att komma? Läst att det är möjligt.
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-04-04 13:36:22 följande:
    Jag blöder ingenting. Min mensdag (14 dagar efter äggplock/ägglossning var ju igår på rd 12) Imorgon är egentligen testdagen fast det visar minus på båda testen. Men jag har ljusrosa/orangea spottings på bindan som kommer ut i samband med lutinus. Och idag har jag en lite lätt mensvärk, igår var dock värre. Känns som att den vill/ska starta igång när som helst men kanske är det lutinus som förhindrar den att komma? Läst att det är möjligt.
    Ah okej!

Men då tycker jag att du ska fortsätta med Lutinus!

Det kan ju faktiskt finnas en liten chans att du faktiskt är gravid. Det vet vi inte förrns din mens faktiskt kommer :)
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April