• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Elfia
    Mytime skrev 2015-03-31 12:23:22 följande:
    Ja hoppas verkligen du har rätt!

Usch nej de kan inte heller va kul. Än så länge inbillar ja mig att de kommer va den "lättaste" delen bara för att man indirekt gått o väntat så i ett par år iaf inför varje bim o sedan blir besviken men de är nog ändå mörk starkare känslor när man VET att man är ruvare. Analysera ALLT hela tiden osv. Håller tummarna för dig att de går vägen! När ska du testa?
    Har officiell testdag på söndag men klurar på

Ifall jag ska testa på påskafton (lör) istället, för att jag jobbar sön natt. Skönt att kunna smälta svaret lite, vad det än blir, utan att behöva jobba samma dag :)
  • MålaMittHjärta
    galenidejj skrev 2015-03-31 09:13:10 följande:
    Man ska aldrig sluta hoppas! Det kanske kommer gå lika bra denna gången! Hoppas det iaf! Vilken klinik går du till?
    Nordic IVF i Malmö gör vi vårt försök denna gången, är väldigt nöjd med denna kliniken. Ska in på ultraljud på torsdag och mäta äggblåsorna så sen kanske vi vet när det blir äggplock.
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • veraicon

RD12 och idag har det kommit lätt färgade lutinusflytningar. Jag har ju varit med förr och vet att hoppet är det sista som lämnar en men fy så trist det är. Den här tanken på att "tänk om det aldrig kommer att lyckas"...
    Nästa gång blir det till att langa fram den egna plåmboken.

• Gweny
    veraicon skrev 2015-03-31 15:34:05 följande:

RD12 och idag har det kommit lätt färgade lutinusflytningar. Jag har ju varit med förr och vet att hoppet är det sista som lämnar en men fy så trist det är. Den här tanken på att "tänk om det aldrig kommer att lyckas"...

Blä om det är så... ser mörkt ut för min del med tyvärr. Vart kommer ni isåfall fortsätta privat?
  • galenidejj
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-31 15:27:43 följande:
    Nordic IVF i Malmö gör vi vårt försök denna gången, är väldigt nöjd med denna kliniken. Ska in på ultraljud på torsdag och mäta äggblåsorna så sen kanske vi vet när det blir äggplock.
    Mamma till världens sötaste Elvis
    Håller tummarna för er att det går bra!

Jag har vart och lämnat blodprov idag så får reda på mer i morgon!
  • Elfia
    veraicon skrev 2015-03-31 15:34:05 följande:

Usch! Hopppas det är ett gravsymtom. Håller tummarna.

Jag hoppas såklart ni ska slippa göra fler försök men ifall det blir så, så kan jag verkligen rekommendera Calanderska (ifall ni bor i närheten av Göteborg eller här i stan). En av Sveriges bästa IVF klinker. Vi gjorde vår utredning där och personalen var helt fantastiska och välutbildade! Och allt gick fort och smidigt utan att det kändes "som på rullande band".

*håller tummarna för oss alla att denna gång ska gå vägen*
  • TessOphira

Idag var vi och plockade ut mina ägg. Det såg "riktigt riktigt bra ut. Både ägg-vis och spermieantal" som läkaren sa. Dom sa att vi hade perfekta förutsättningar. På torsdag ska vi sätta tillbaka embryot och testdag blir 18/4.

Vill inte ha så höga förväntningar men när man inte gjort nått annat än att hoppas i 2 år så är det svårt.

Every saint has a past, and every sinner has a future - thereseevaophira.blogspot.se
  • Gweny
    TessOphira skrev 2015-03-31 17:40:26 följande:

Idag var vi och plockade ut mina ägg. Det såg "riktigt riktigt bra ut. Både ägg-vis och spermieantal" som läkaren sa. Dom sa att vi hade perfekta förutsättningar. På torsdag ska vi sätta tillbaka embryot och testdag blir 18/4.

Vill inte ha så höga förväntningar men när man inte gjort nått annat än att hoppas i 2 år så är det svårt.

så skönt att förutsättningarna blev så bra. Vet hur du känner att man vågar inte hoppas för mycket. också försökt i 2 år nu, helt sjukt att tiden bara rusat iväg så.
  • mikaaaela
    TessOphira skrev 2015-03-31 17:40:26 följande:

Håller tummarna för er!! :) Vi gjorde också äggplock igår och återföring på torsdag :) Vår testdag blev dock den 20/4, känns så himla långt bort just nu! Känner detsamma om förväntningarna. Vill egentligen vara negativ så jag inte blir besviken, men samtidigt kan jag inte sluta hoppas och drömma om ett plus! 
  • veraicon

Det sket sig här. Negativt test imorse på RD13. Vi har egentligen inte testdag förrän på RD21 men man vet ju liksom nu när det kommer brunt och det är negativt. Jag känner mig förbannad och ledsen på samma gång. Kan inte fatta varför det inte funkar. Denna gång trodde jag verkligen på det, långt därinne i hjärtat. Att vi nu är ett av de par som det inte har fungerat på inom 3 försök känns jäkligt tungt. Kommer det någonsin att lyckas?!

Elfia - vi bor i Stockholm och har gått på Fertilitetscentrum. Tror vi ska byta klinik både för att få en färsk start och för att det känns som att det har varit så många inblandade där. Lite rörigt. Har någon här inne gått på Carl von Linné i Uppsala?

Gweny - varför tror du att det är kört för er del?

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April