IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
RD12 och idag har det kommit lätt färgade lutinusflytningar. Jag har ju varit med förr och vet att hoppet är det sista som lämnar en men fy så trist det är. Den här tanken på att "tänk om det aldrig kommer att lyckas"...
Nästa gång blir det till att langa fram den egna plåmboken.
RD12 och idag har det kommit lätt färgade lutinusflytningar. Jag har ju varit med förr och vet att hoppet är det sista som lämnar en men fy så trist det är. Den här tanken på att "tänk om det aldrig kommer att lyckas"...
Idag var vi och plockade ut mina ägg. Det såg "riktigt riktigt bra ut. Både ägg-vis och spermieantal" som läkaren sa. Dom sa att vi hade perfekta förutsättningar. På torsdag ska vi sätta tillbaka embryot och testdag blir 18/4.
Vill inte ha så höga förväntningar men när man inte gjort nått annat än att hoppas i 2 år så är det svårt.
Idag var vi och plockade ut mina ägg. Det såg "riktigt riktigt bra ut. Både ägg-vis och spermieantal" som läkaren sa. Dom sa att vi hade perfekta förutsättningar. På torsdag ska vi sätta tillbaka embryot och testdag blir 18/4.
Vill inte ha så höga förväntningar men när man inte gjort nått annat än att hoppas i 2 år så är det svårt.
Det sket sig här. Negativt test imorse på RD13. Vi har egentligen inte testdag förrän på RD21 men man vet ju liksom nu när det kommer brunt och det är negativt. Jag känner mig förbannad och ledsen på samma gång. Kan inte fatta varför det inte funkar. Denna gång trodde jag verkligen på det, långt därinne i hjärtat. Att vi nu är ett av de par som det inte har fungerat på inom 3 försök känns jäkligt tungt. Kommer det någonsin att lyckas?!
Elfia - vi bor i Stockholm och har gått på Fertilitetscentrum. Tror vi ska byta klinik både för att få en färsk start och för att det känns som att det har varit så många inblandade där. Lite rörigt. Har någon här inne gått på Carl von Linné i Uppsala?
Gweny - varför tror du att det är kört för er del?