• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • PD1984

Efterlängtad mens idag men mensvärk från helvetet :/ så nu är det dags för omgång nr 2 börjar med spray den 24 april. Känns väldigt långt bort men förhoppningsvis är man snart där :) beräknat äp vecka 22

• Gweny
    Elfia skrev 2015-04-04 13:32:03 följande:

Jag hoppas att det är som du skriver. Ska jag vänta på ytterligare en mens efter denna då är kanske jag inte hinner med ett FET. Dom har väl semesterstängt jun-aug? Hoppas detta löser sig till det bättre nu. Vi som kämpar så förtjänar det <3

Jag måste vänta en mens, men hon sa att vi kommer hinna FET innan sommaruppehållet.
  • Gweny
    PD1984 skrev 2015-04-04 15:11:06 följande:

Efterlängtad mens idag men mensvärk från helvetet :/ så nu är det dags för omgång nr 2 börjar med spray den 24 april. Känns väldigt långt bort men förhoppningsvis är man snart där :) beräknat äp vecka 22

Hoppas allt då går som planerat! Hoppas själv på vårt första FET som planeras i maj.
  • Sthlmsthlm

Inte innan FET, men ET. Har kört akupunktur regelbundet i flera månader och det märks stor skillnad på min cykel. Kroppstemperatur har stabiliserats och sista cykeln var "en skolbokskurva". Hoppas så klart att det bidrar positivt i min pågående IVF!

Elfia skrev 2015-04-04 16:42:29 följande:

Någon som testat akupunktur innan ett FET?

• Liil
    Mytime skrev 2015-04-04 12:32:40 följande:
    Sprutstart är inte förrän 22/4 (en onsdag).

Men isf vore ju mensen 2,5vecka försenad om den inte kommit förrän då.

Den borde ju komma senast idag.

Men om de kan va några dagar senare så senast framåt tisdag el onsdag då. Om den inte dykt upp då, är de läge o ringa då el ska ja ringa tidigare?
    Som det varit för mig vid de 2 försök jag gjort så har jag fått mens på spraydag 10 och spraydag 12 och har börjat med sprutorna 1-2 dagar efter. Men om du ska ha mens nu snart och inte börja med sprutorna förrän den 22:a så är det ju inte hela världen om den är lite sen. 
    Har faktiskt ingen aning om du behöver ringa, men huvudsaken är ju att mensen kommer innan du börjar med sprutorna om jag förstått rätt. 
  • Liil
    Elfia skrev 2015-04-04 11:53:35 följande:
    Men det var inga problem att du startade igång med FET direkt efter denna mensen? De rekommenderade inte att invänta ännu en mens? Jag känner mig väldigt redo att starta igång FET, helst imorgon!!

Hoppas det går bra för oss på nästa försök :) det måste!!!

Kram
    Det verkar vara olika från klinik till klinik, Uppsala vill att man väntar en cykel så att äggstockarna för vila. Oavsett om det är ett helt försök eller ett FET. 
  • Liil
    PrositGirl skrev 2015-04-04 10:26:25 följande:

Jag har precis genomgått vårt första IVF försök som tyvärr inte gick vägen. Mitt råd till er är att låta kroppen vila någon cykel innan ni går på nästa försök. Ni har bara ett fåtal försök att lyckas. Stressa inte iväg med era försök utan gör dem när ni känner att era kroppar är i fas.

Alla har inte tid att vänta på att planera in nästa försök. Själva har vi ett halv år kvar sen är våran tid ute så tid är det minsta vi har. 
  • Liil
    Niskan15 skrev 2015-04-04 10:00:20 följande:

Tack så mycket för alla dessa fina ord! Idag känner jag mig redan lite starkare även om tankarna tär på mig just nu.... Tog ett grav.test för säkerhetsskull imorse, visade negativt så nu är det officiellt kört denna gång med..

Jag önskar dig all lycka till på 3e försöket. Jag ska ringa till kliniken efter påskhelgen o höra med dem hur vi ska göra. 3e gången gillt, eller hur?! ???

Kram

Det fina i dessa trådar är att man har lätt att förstå och lätt att få förståelse i alla tankar som man får under resans gång. Tyvärr så är det ju så att det är många många motgångar som man ska igenom. Man kan tycka att man redan har varit så mycket i motvind att man borde få ha turen att lyckas på första försöket. Men det gör långt ifrån alla. Hoppas att du har en fin påskafton trots allt. Kram. 
  • PD1984
    Gweny skrev 2015-04-04 15:37:11 följande:

Hoppas allt då går som planerat! Hoppas själv på vårt första FET som planeras i maj.

Tråkigt att höra att det inte gick vägen den här gången för dej. Nu håller vi tummarna för oss i maj och att det fäster o visar ett stort fint plus :)
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April