• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Mytime

Nu har vi äntligen startat!!!

Började spraya idag vid lunch.

Väldigt orolig inför sprutpennan sen men de problemet tar ja tag i om tre veckor...

Maken får lära sig o min mamma kan oxå så ja får ta till lite hjälp så ska de nog lösa sig på nåt sätt.

Sen e de "bara" de värsta kvar sen... Äggplocket! :(

Men nu är vi iaf igång! :D

• Elfia
    Mytime skrev 2015-03-30 20:04:42 följande:

Väldigt orolig inför sprutpennan sen men de problemet tar ja tag i om tre veckor...

Maken får lära sig o min mamma kan oxå så ja får ta till lite hjälp så ska de nog lösa sig på nåt sätt.

Hej! Vad skönt att du fått komma igång. Förstår din oro men det kommer säkert gå bra ska du se. Inte för att vara sådan men ägglossningsprutan och äggplock var ingenting i jämförelse med denna psykiska påfrestning man går igenom under ruvartiden:( Börjar närma mig testdagen med stormsteg helt plötsligt och jag märker hur det tar på psyket nu när man kastas mellan hopp & förtvivlan.

Vi kan väl hålla tummar och tår för varandra:)
  • Elfia
    Bergamott83 skrev 2015-03-30 18:12:58 följande:

Och där kom mensen.känner mig deppig plus att jag tror inte att något överlevde till frysen. För de i Uppsala sa att de inte trodde det men kanske. Så ja. Jag funderar på att göra gravtest i morgon bbara för att kolla.

Hoppas att det är en gravblödning. Tycker absolut du ska ta ett test imorgon. Håller mina tummar. Förstår dock deppet.

Idag vaknade jag på helt fel sida och har deppat hela dagen. Länge sedan man grät så mycket :( 5 dagar kvar till testdagen och jag är så rädd för att få svaret ingen vill ha. Hoppas jag vaknar upp imorgon till den där optimistiska kvinnan igen.
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-03-30 18:12:58 följande:

Och där kom mensen.känner mig deppig plus att jag tror inte att något överlevde till frysen. För de i Uppsala sa att de inte trodde det men kanske. Så ja. Jag funderar på att göra gravtest i morgon bbara för att kolla.

Fy så depp! Hoppas något ändå överlevde till frysen!!
  • Andje

[quote=75088175][quote-nick]Bergamott83 skrev 2015-03-30 18:12:58 följande:[/quote-nick]

[/

Men oj så tråkigt! Bäst att testa för säkerhets skull. Det behöver ju inte vara kört.

• Andje

[quote=75088720][quote-nick]Mytime skrev 2015-03-30 20:04:42 följande:[/quote-nick]

[/

Roligt att komma igång! Tänkte på dig för någon dag sen hur det har gått efter gruppinfot. Hur tyckte du att det var?

Sprutorna känns inte alls, det är ju sån supertunn nål. Fast är man spruträdd så är det ju läskigt ändå.

Äggplock är väl inte lattjo lajban men ta en sak i taget. Viktigast är att ni är igång!

• lottizz85

Vi är på första försöket och började spraya i lördags!

Vill bara att allt ska vara slut nu! Känns som det är jättemycket man ska behövs gå igenom, både psykiskt och fysiskt! En riktigt påfrestning!

• galenidejj
    lottizz85 skrev 2015-03-30 22:42:47 följande:

Vi är på första försöket och började spraya i lördags!

Vill bara att allt ska vara slut nu! Känns som det är jättemycket man ska behövs gå igenom, både psykiskt och fysiskt! En riktigt påfrestning!

Känner precis samma som dig.

Sprayen gick jätte bra för mig men när jag började spruta så vände det tyvärr.
  • MålaMittHjärta
    galenidejj skrev 2015-03-30 10:26:19 följande:

Hur många av er här inne är på första försöket? Och ni andra vilket försök är ni på?

Det här är mitt andra försök, första försöket gjordes för 3,5 år sedan som blev min underbara son. Men räknar med att det nog tar fler än ett försök denna gången, känns ju lite för bra för att vara sant!
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta

Sprutat tre dagar med Gondal F och börjar känna av biverkningar nu, extremt trött och ont i magen till och från. Igår på lektionen var jag mer död än levande och ingen direkt aktiv i diskussion :P Hoppas jag bara är pigg nog för att göra ett bra intryck på en jobbintervju till ett sommarjobb hehe 

Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April