• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • veraicon
    TessOphira skrev 2015-04-01 22:41:40 följande:
    Jag har fått träffa lite olika läkare men det tycker inte jag spelar någon roll. Vem jag än har träffat så har dom varit väl insatt i just min situation. sjuksystrarna där är så gulliga. Jag fick en stark reaktion på orgalutranen och jag hade telefonkontakt men en syster där. När jag väl träffade henne på kliniken sen fick jag en stor kram och hon var så glad att jag mådde bättre.

vi odlar 2 dagar men går säkert att önska längre. Dom är väldigt öppna för att anpassa behandlingen efter dig.

Jag är otroligt glad att jag valde just dom för jag känner mig inte bara som en i mängden utan jag känner att dom verkligen bryr sig om mig som person och inte bara som patient.
    Tack, de låter ju härliga!
    I
    dag är jag förbannad, nu fattar jag ju varför vi aldrig fått något till frysen. På vår klinik vill de alltid odla 5 dagar och se om någon klarar sig till blastocyst. Vilket våra embryon aldrig gjort. Om de bara hade frusit ner dem direkt hade vi ju haft 3 FET också. Nu känner jag mig helt lurad och snuvad på dem!!! Det är så tråkigt att man vet så lite och inte har full koll. När man gör egna finansierade försök så får man dem ju tyvärr inte gratis. 
  • MålaMittHjärta

igår tog jag första sprutan orgalutran igår och fy vad den svider och gör ont! Tror inte jag reagerade så start förra gången alls.

Snart iväg ner till kliniken på första ultraljudet, hoppas nu man får reda på när det blir äggplock och att det inte krockar allt för mycket med skolan...

Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Var på kliniken idag på ultraljud, kommer höja dosen från 150 e till 225 e Gondal F och nytt ultraljud på tisdag och eventuellt äggplock på fredag eller lördag. 
    Jag hade runt  20 äggblåsor men dem var fortfarande små, så hoppas dem växer till sig med den ändrade dosen. Men skönt man har en lite planering iaf :)
  • PD1984
    veraicon skrev 2015-04-01 19:51:58 följande:

PD1984 och TessOphira berätta mer om CvL-klinken!

Får man träffa samma läkare varje gång?

Jobbar de helger om det behövs?

Odlar de alltid 5 dagar eller kan de frysa in efter 3-4 dagar också?

Känns det som att de lyssnar på en och är villiga att "exprimentera" lite? Med det menar jag, "typ vi testar kortison på dig eftersom det kan vara så att din kropp stöter bort äggen" eller eftersom "du betalar själv får du välja om du vill sätta tillbaka 2 embryon". Det sistnämnda kanske är svårt för er att svara på men vad får ni för vibbar?

Jag har bara träffat samma läkare än så länge men kan ändras till nästa gång :)

Jag fick odla i 5 dagar men det överlevde inte sin utveckling iaf tyvärr. Men det är oftast 2 dagars på CvL
  • Gweny
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-02 15:23:46 följande:

Var på kliniken idag på ultraljud, kommer höja dosen från 150 e till 225 e Gondal F och nytt ultraljud på tisdag och eventuellt äggplock på fredag eller lördag. Jag hade runt  20 äggblåsor men dem var fortfarande små, så hoppas dem växer till sig med den ändrade dosen. Men skönt man har en lite planering iaf :)

Hoppas dem växt på sig bra vid nästa ul och det blir som planerat.
  • MålaMittHjärta
    Gweny skrev 2015-04-02 16:45:29 följande:
    Hoppas dem växt på sig bra vid nästa ul och det blir som planerat.
    Jag hoppas det :)
    Enda nackdelen är en vecka till med orgalutran och jag tycker verkligen inte om den sprutan!
  • Niskan15

Ruvdag 9.. Börjat med blödning .. .. Eller snarare e mensen på G....

Drömmarna har ännu en gång gått i bitar.. Hur ska man orka med en 3e gång nu??!

Gråtit som ett litet barn i timmar .. Ni här förstår ju den känslan..

Får försöka samla mig o ge det ett par dagar.. UFF Blää

• TessOphira

Detta är ju mitt första försök så jag är väll lite okunnig men det här men mensen... min läkare sa att det var viktigt att ta testet på rätt dag även om man hade fått en blödning. Det är inte alltid 100% att mensen uteblir vid en graviditet.

Ni som gjort några försök kanske vet iofs. Är mest nyfiken på hur ni vet att det inte fungerat?

/nyfiken nybörjare

There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • Liil
    TessOphira skrev 2015-04-03 18:00:21 följande:

Detta är ju mitt första försök så jag är väll lite okunnig men det här men mensen... min läkare sa att det var viktigt att ta testet på rätt dag även om man hade fått en blödning. Det är inte alltid 100% att mensen uteblir vid en graviditet.

Ni som gjort några försök kanske vet iofs. Är mest nyfiken på hur ni vet att det inte fungerat?

/nyfiken nybörjare

Det är ju skillnad på en liten blödning och mens. Kliniken säger nog så till alla att man ändå kan vara gravid, men det är nog inte många som får plus efter en mens linkande blödningen. Har inom de senaste halvåret gjort 2 hela ivfer med allt vad det innebär.+ ett fet och mensen kom på rd 9 vid de tre insättningarna. 
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April