IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
igår tog jag första sprutan orgalutran igår och fy vad den svider och gör ont! Tror inte jag reagerade så start förra gången alls.
Snart iväg ner till kliniken på första ultraljudet, hoppas nu man får reda på när det blir äggplock och att det inte krockar allt för mycket med skolan...
PD1984 och TessOphira berätta mer om CvL-klinken!
Får man träffa samma läkare varje gång?
Jobbar de helger om det behövs?
Odlar de alltid 5 dagar eller kan de frysa in efter 3-4 dagar också?
Känns det som att de lyssnar på en och är villiga att "exprimentera" lite? Med det menar jag, "typ vi testar kortison på dig eftersom det kan vara så att din kropp stöter bort äggen" eller eftersom "du betalar själv får du välja om du vill sätta tillbaka 2 embryon". Det sistnämnda kanske är svårt för er att svara på men vad får ni för vibbar?
Var på kliniken idag på ultraljud, kommer höja dosen från 150 e till 225 e Gondal F och nytt ultraljud på tisdag och eventuellt äggplock på fredag eller lördag. Jag hade runt 20 äggblåsor men dem var fortfarande små, så hoppas dem växer till sig med den ändrade dosen. Men skönt man har en lite planering iaf :)
Idag kom mensen.... som jag anat tyvärr.
På rd 13
Ruvdag 9.. Börjat med blödning .. .. Eller snarare e mensen på G....
Drömmarna har ännu en gång gått i bitar.. Hur ska man orka med en 3e gång nu??!
Gråtit som ett litet barn i timmar .. Ni här förstår ju den känslan..
Får försöka samla mig o ge det ett par dagar.. UFF Blää
Detta är ju mitt första försök så jag är väll lite okunnig men det här men mensen... min läkare sa att det var viktigt att ta testet på rätt dag även om man hade fått en blödning. Det är inte alltid 100% att mensen uteblir vid en graviditet.
Ni som gjort några försök kanske vet iofs. Är mest nyfiken på hur ni vet att det inte fungerat?
/nyfiken nybörjare
Detta är ju mitt första försök så jag är väll lite okunnig men det här men mensen... min läkare sa att det var viktigt att ta testet på rätt dag även om man hade fått en blödning. Det är inte alltid 100% att mensen uteblir vid en graviditet.
Ni som gjort några försök kanske vet iofs. Är mest nyfiken på hur ni vet att det inte fungerat?
/nyfiken nybörjare